Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 37

Temat: Dziwna korozja podwozia

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar czerwcowy0520
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTD 130 KM 8v~155 KM
    Postów
    184

    Domyślnie Dziwna korozja podwozia

    Dzisiaj, przed chwilą skończyłem wymianę oleju i filtru powietrza (swoją drogą ,,kapitalnie" rozwiązanego) i ku mojemu niemiłemu zaskoczeniu, moim oczom ukazała się tragedia. Jak zapewne wiecie w podłodze biegnie 5 podłóżnych wybrzuszeń. Po obu stronach od kierowcy i pasażera. Przed tylnym zawiasem te wybrzuszenia zakończone są takimi półkolistymi otworami, o ile wiem to chyba odpowietrzniki. Przyjrzałem im się z ciekawości bo coś mi nie pasowało i rzeczywiście masakra. Po obu stronach mniej więcej oba otwory na środkowym wybrzuszeniu stały się dziurami z poszarpanymi od rdzy brzegami o średnicy 5-6cm. CO mnie zaskoczyło to to że spodziewałem się dziury na wylot a trafiłem na zdrową podłogę pod spodem. Ogólnie jeśli chodzi o resztę to są obtarcia gdzieniegdzie i rdzawy nalot, ale to jest akurat do zrobienia przy najbliższej konserwacji tyle tylko że teraz nie wiem co zrobić z tymi otworami, a właściwie nie można ich tak nazwać. Wygląda to tak jakby podłoga składała się z dwóch wartsw. Jedna gruba zewnetrzna a pod nią kolejna. Reszta jeszcze jakoś wygląda zresztą poniżej zdjęcie:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0223.jpg
Wyświetleń:	1179
Rozmiar:	52.0 KB
ID:	113284

    Spotkał się ktoś z Was z czymś takim? Jak się za to zabrać, czy robić łatki czy oszlifować brzegi i zabezpieczyć? NIe mam pojęcia po co te otwory i co z tym zrobić...

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar beriba
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147 1.9 JTD 16V
    Postów
    1,305

    Domyślnie

    Oczyść rdzę, a jak trzeba to wspawaj kawałek blachy i zakonserwuj

  3. #3
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    156 1.9 JTD 16V
    Postów
    158

    Domyślnie

    Przeciez to fiat wiec czemu sie dziwisz? Jeśli tylko tyle masz podrdzewiałe to możesz nazwać się szczesciarzem. Generalnie podloga w 156/147 koroduje niesamowicie.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał czerwcowy0520 Zobacz post
    Wygląda to tak jakby podłoga składała się z dwóch wartsw. Jedna gruba zewnetrzna a pod nią kolejna.
    to drugie to nie blacha tylko masa bitumiczna , a nad masą jest już wykładzina w samochodzie , nie ma żadnych dwóch warstw podłogi
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    Cytat Napisał nobodyspecial Zobacz post
    Przeciez to fiat wiec czemu sie dziwisz? Jeśli tylko tyle masz podrdzewiałe to możesz nazwać się szczesciarzem. Generalnie podloga w 156/147 koroduje niesamowicie.
    Tu sie nie zgodze, bo o ile sie nie myle to w 156 wystepowal ten problem na masowa skale, ale w 147 juz bylo cynkowane razem z podwoziem, wiec tutaj ten problem praktycznie znikl, rdzewieje tylko w okolicach korkow i tam gdzie sie pizgnie, albo pizgnie kamieniami z kół, czy cos...


    Tez mam rdze w tych miejscach, tzn. nie mam tak grubej, tylko byl taki "nalot", ale szybki szlif, jakies malowanko i niech sobie trzyma, nie ma co popadac w skrajnosci bo za nim to cale zgnije to ten samochod i tak juz bedzie na zlomie
    Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 10-11-2013 o 10:10

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar czerwcowy0520
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTD 130 KM 8v~155 KM
    Postów
    184

    Domyślnie

    Ogólnie z tego co widzę to podłoga jest gruba, właśnie mam dziury tylko przy tych otworach, a właściwie to otwory stały się dziurami...szlag mnie trafił szczerze powiedziawszy bo np brat jeździ astrą z 97 i podłoga jest jak nowa...tutaj człowiek kupuje auto po 2000 roku, a dokłądnie z 2003 i liczy ze chociaz ta podłoga będzie ok, a tu c**j...naprawdę uwielbiam alfę, ale coraz bardziej mnie to wszystko przeraża...reszta to tez nalot z tego widziałem gdzieniegdzie odchodzi jakas warstwa ochronna i pod nią jest właśnie rdzawy nalot, ale mam garaż i kanał więc wyjmę tapicerkę z środka i obejrzę te dziury, ale chyba najlepiej będzie wyjąć tapicerkę, oszlifować to co się da we własnym zakresie, przykręcić tylko fotel pojechać do blacharza i niech on wstawi jakieś łaty w miejsce tych dziur, a potem zabezpieczenie całości bitexem czy innym środkiem

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał nobodyspecial Zobacz post
    Przeciez to fiat wiec czemu sie dziwisz? Jeśli tylko tyle masz podrdzewiałe to możesz nazwać się szczesciarzem. Generalnie podloga w 156/147 koroduje niesamowicie.
    Niesamowicie? Jakoś tego w mojej 147 nie zauważyłem..... Jedynie powierzchowne utlenienia w miejscach gdzie podłoga była przytarta na krawężnikach.


  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    Jezeli nie masz korkow, to znaczy, ze ktos te korki wyciagnal, opierdzielil warstwe ochronna i rdza sie wkradla... Jak na 10cio letni samochod, tyle rdzy to jest praktycznie nic... Gdzie to do 156, gdzie bys musial juz chyba dwa razy cala podloge latac i przespawowywac U mnie w 12sto latku tylko na dwoch korkach byl taki maly nalot...

    Zastanów się czy w ogole opłaca się z tym iść do lakiernika, cudować... Jeżeli masz ten samochód 10cio letni, to ile nim pojezdzisz ? 5 lat max ? Albo mniej ? Za ten czas na bank ta rdza sie tak nie rozprowadzi, ze walnie Ci cała podłogę, a do czasu jak to się stanie to jak pisałem wyzej, ten samochod pewnie już na złomie będzie, albo odsprzedasz komuś za grosze...
    Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 10-11-2013 o 11:57

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Smith
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    chwilowo brak
    Postów
    145

    Domyślnie

    tak się składa, że miałem dziś zakonserwować wsporniki do podnośnika z przodu (te takie kielichy dospawane do podwozia) a rano trafiłem na ten temat u mnie też jest rdza, na szczęście bardzo mało - coś zdarło w tych miejscach konserwację i jest lekki nalocik rdzy. Przesmarowałem cortaninem, do wieczora wyschnie, nałożę baranka i gotowe poza tymi elementami które wymieniłem samochód zdrowy jak dzwon

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Grand231
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Rybarzowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9mJTD 16 V 150 KM
    Postów
    804

    Domyślnie

    Ja w swojej 147 z 2006 roku nie mam i nie miałem ani grama rdzy, jedynie przyrdzewiała była kołyska, ale podłoga nadkola idealnie zdrowe - mimo to tak profilaktycznie wszystko zakonserwowałem .

Podobne wątki

  1. Korozja w 166 ?
    Utworzone przez Masa625 w dziale 166
    Odpowiedzi: 125
    Ostatni post / autor: 08-09-2019, 09:16
  2. Korozja 156 po FL
    Utworzone przez Mieszkooo w dziale 156
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 15-02-2018, 19:47
  3. [GTV] GTV a korozja
    Utworzone przez Damian w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 12-10-2017, 17:51
  4. [159] Korozja podwozia
    Utworzone przez Indy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 30-03-2015, 20:33
  5. Ale korozja!!!
    Utworzone przez djslavko w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 14-03-2015, 00:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory