Acha, oczywiscie dluzsze sruby wowczas beda potrzebne.
Acha, oczywiscie dluzsze sruby wowczas beda potrzebne.
Kombinując z ET nie zapominajcie, że zmieniacie kątowy zakres pracy zawieszenia. Zgodnie z zasadą dźwigni, siły działające na łożyska też będą większe. Więcej pracy będzie też miała przekładnia kierownicza. Oś koła odsunie się też od osi skrętu zwrotnicy.
W Corsie bym się bawił, w dużym 159 z relatywnie drogim (acz trwałym) zawieszeniem - nie.
To było moje zdanie i nienaukowa opinia![]()
Cześć.
Mam prośbę do osób używających opony zimowe z poniższej listy o podanie ich wad (o ile takowe występują)
Continental ContiWinterContact TS850
Bridgestone Blizzak LM-32S
Nokian WR D3
Chodzi mi o rozmiar 225/50/R17 98H.
Do wczoraj zdecydowany byłem na opony Nokian, ale po lekturze testów opon ADAC zacząłem kierować swoją uwagę ku oponom Continental z uwagi na doskonałe oceny.
Zmiana rozmiaru opon nie wchodzi w rachubę (pozostaję przy starych felgach).
Z góry dzięki za opinie.
Czym Kolego Kamal sie sugerowales odradzajac Nokiany? Jezdziles na tych oponach? Czy wiedze swoja czerpiesz z testow w gazetach badz opiniach kolega kolegi;-) (bez urazy, nie pisze tegl zlosliwie)
Nokiany to jedna z lepszych opon na jakich mialem okazje jezdzic. A jezdze naprawde sporo.
Moja osobista rada dla kolegi szukajacego dobrych gum. Wybieraj sprawdzone opony na ktorych ludzie przejezdzili juz zime lub dwie. Dlaczego? W mojej ocenie wiekszosc testow w gazetach jest albo sponsorowana albo przeprowadzana w warunkach dalekich od naszych, polskich realii. To co zdobywa 5 gwiazdek w testach, na naszych "autostradach" czasami potrafi zaskoczyc.
Nic nie zastapi opinii normalnych uzytkownikow. Osob ktore kupily, pojezdzily i sa zadowolone lub nie. Nowosci do mnie nie przemawiaja. Jest jeszcze drugie kryterium. Cena. Jesli opona jest dobra to i cene bedzie trzymac wysoka. Pomimo tego ze to np ubiegloroczna nowosc. A nowe gumy za 1 tys zl tylko dlatego ze sa nowe i maja podobno byc super...hmm...zobaczymy po zimie czy ta sztuka im sie udala.
Ja niestety jestem zwolennikiem sprawdzonych rozwiazan a nie szukania nowosci i tesowania ich na wlasnej skorze;-)
Jedni doradza Tobie opony chinskie, inni Nokiany, Michelin, Conti, Dunlopy....i moglbym tak bez konca.
Pytanie czego Ty oczekujesz od opony? W jakich warunkach mieszkasz, w jakich bedziesz poruszal. Miasto czy trasy. Jaki jest Twoj styl jazdy w zimie. I w koncu jaki masz budzet na opony.
Jesli juz wybrales a widze trzy pozycje to z tych trzech polecam Nokiany i Conti. Z tym ze Conti model TS830 - jak dla mnie czolowka w przyzwoitej cenie o swietnych parametrach.
Pozdrawiam
Jeśli chodzi o użytkowanie pojazdu zimą, to prezentuje się ono następująco: 70% miasto, 30% trasy. Zimą staram się jeździć ostrożnie, bez szarżowania.
Znalazłem kilka opinii o oponach nokian d3, w których użytkownicy uskarżali się na "bujanie" pojazdu na zakrętach i przy zmianie pasa przy szybszej jeździe - sugerowali, że boki opon są zbyt miękkie. Kolejną wymienioną wadą było kiepskie zachowanie w czasie aquaplaningu.
Ostatnio edytowane przez mpiotrek ; 11-11-2013 o 07:29
Czy ktoś może stwierdzić czy te felgi będą pasować do Alfy 159: http://allegro.pl/felgi-5x110-16-alf...694264999.html?
Tak wogóle to poszukuję 16tek na zimę, ale ciężko coś sensownego znaleźć :-/
Ostatnio edytowane przez mslocins ; 11-11-2013 o 10:42
Jeżdżę na Blizzakach = kupiłem z takimi oponami. Na razie nie testowałem ich na śniegu, ale jedna poważna wada jaką zauważyłem to hałas jaki generują. Przy czym jak się patrzy na tabele (generowanie dźwięków) to te opony wśród zimowych są jednymi z najcichszych. W mniejszym samochodzie (Clio) kupiłem zimowe Sawy. Tych opon w ogóle nie słychać, ale z drugiej strony ciekawe jak się będą zachowywać na śniegu i błocie?