No tak tak a szkoda![]()
Moja taka mała dygresja, kiedyś alfa miała (nie wiem czy ma ma nadal) dosyć pokaźnie rozwiniętą sieć sprzedażową w belgi. Po nauczce w postaci wadliwych podłóg np w Punto i alfie 156 (może nie tyle wadliwych co podatnych na korozję) konstruktorzy mogli wziąć to pod uwagę...a Belgia to przecież nie południe włoch...jak się okazuje 147 ma wiele wspólnego z punto...nawet dywaniki pasują idealnie. Są identyczneMiałem punto I i te same bolączki z podłogą i termostatem. Myślałem że jak kupie auto 6 lat młodsze nie będzie problemu, a tu taka niespodzianka...nie do końca miła...mimo wszystko niskie spalanie, wygląd nie podlegający dyskusji, bogate wyposażenie i to co liczy się dla mnie najbardziej czyli doskonałe prowadzenie z cudownym układem kierowniczym sprawiają że po prostu kocham to auto. Mówicie żeby się nie przejmować...no cóż jestem detalistą i perfekjonistą. Moją 147 kupiłem jako fajną bazę do dopieszczania i niestety nie będe mógł jeździć ze świadomością że gdzieś tam jest jakaś dziura bo szlag mnie trafia normalnie...to jak artwe piksele na lcd. Niby nic się nie dzieje ale wiesz że są i choć nik inny ich nie widzi ty wiesz że są i to w*****a. Wg mnie alfa zasługuje na troskę, dlatego chce ją jej zapewnić. Mówicie o korkach, czyli w tych 10 otworach powinny być korki które ktoś wyjął tak i zabezpieczył podłogę?
Korki muszą być. Bez nich cały syf z drogi będzie dostawał się w profile zamknięte co będzie powodowało ich wewnętrzną korozję, jakieś przedmuchy itd.
Ostatnio edytowane przez czerwcowy0520 ; 11-11-2013 o 18:15
W każdym otworze ma być zaślepka, łącznie 10. Po cztery w progi od spodu i po jednej pod kierowcą i pasażerem. Popytaj, może z rozbitków tanio dostaniesz te gumki, ew. w ASO zobacz cenę. W ostateczności kup gumę olejoodporną, powycinaj prostokąty, oczyść powierzchnie i klej je na butapren. Wokół nich pryśnij czymś do konserwacji podwozi i powinno starczyć.
![]()
147 Koroduje? Jak na 11 letnie auto w mojej tego zjawiska nie stwierdzam, może Twoja była wodowana ?....a tak poważnie 147mka koroduje znacznie mniej niż 156.
Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV
Tak teraz czytam to co napisałeś i chyba się źle zrozumieliśmy. Progi są ok, poprzedni właściciel zabezpieczył je pod kierowcą i pasażerem też jest ok oprócz otarć i delikatnego nalotu ale to się zrobi. Przez podłogę biegnie (po długości)10 wąskich przetłoczeń po 5 na stronę (kierowca i pasażer) na końcach tych przetłoczeń jakieś 40cm od tylnych kół są otwory i to właśnie one są skorodowane
No dokłądnie i widać te otworki, to właśnie one sa przerdzewiałe, te czerwone lekko a żółty bardziej, właśnie sprawdziłęm przed chwilą i zaślpeki są tylko zaklajstrowane podobnie jak cała podłoga jakimś mazidłem. Widać że ktoś już konserwoał podłogę. Niestety jest obtarta w kilku miejscach ale yo to się zeszlifuje i zrobi od nowa. Tylko nie wiem co robić z tymi dziurami żeby to się nie rozlazło...rozumiem że gdybym chciał psiknąć czymś w progi to te zaślepki się bez problemu wyciąga?
![]()
Ostatnio edytowane przez czerwcowy0520 ; 11-11-2013 o 23:02