Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Wariujący system ASR Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20V 2004r

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Pawlus873
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Okolice Zamościa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150km
    Postów
    144

    Domyślnie Wariujący system ASR Alfa Romeo 166 2.4 JTD 20V 2004r

    Witam Panowie mam duży problem z moim systemem ASR, a więć opisze w skrócie co zaszło
    Samochód sobie stał ok 2 stygodni nie jeżdżony. Po odpaleniu po czasie postoju auta i ruszeniu do przodu wywaliło na desce bład czujnika ABS I ASR czyli dwie kontorlki sie świecą i nie gasną. Postanowiłem podłączyć pod komputer wykazało że jest uszkodzony tylny prawy czujnik ABS, więć kupiłem nowy BOSCHA skasowałem błąd uszkodzonego czujnika ABS i problem z ABS zniknał lecz niestety ASR mi sie świeci za każdym razem kiedy ruszę do przodu i blokuje koła na chwile koła po chwili puszcza i normalnie jedzie. Opcja ON-OFF ASR reaguje tylko po odpaleniu silnika, kiedy rusze i przejade kilka metrów zapala sie kontrolka ASR i czasem zblokuje na chwile koła. Po podłączeniu komputera wyświetla błąd C1505-Steering angle sensor, gdy go wykasuje błąd znika, ale nie na dobre bo gdy ruszę znów wywala bład. Nie wiem jak sprawdzic ten czujnik kąta skrętu i tak wogóle to gdzie on sie znajduje w AR 166 orientujecie się? A może znacie jakąś skuteczną kalibracje do tego czujnika? Proszę o pomoc z góry dziękuje i pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    W MES full zrobisz kalibrację czujnika skrętu.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Mam u siebie ten sam problem jak auto dłuzej postoi. Po pierwszym odpaleniu i najczęściej skręceniu kołami wywala błąd. Ale jak zgasze to jest juz w porządku. Początkowo ustaliłem, ze błąd wywalało mi jak miałem różnice ciśnienia w oponach na przodzie (podgnite alusy zimowe). Czujnik kata skrętu masz pod obudową kolumny kierownicy. Jest to taka jakby cewka na kolumnie, o taka:
    https://www.google.pl/search?q=czujn...h=887#imgdii=_
    Przeczyść styki, a jak to nie pomoże to kalibracja.
    I jeszcze jedno pytanie: nie miałeś ostatnio ustawianej zbieżności i czy kierownica jest prosto przy jeździe na wprost ?
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Pawlus873
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Okolice Zamościa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150km
    Postów
    144

    Domyślnie

    Kolego "jaboleq " o co chodzi z tym MES FULL ?? bo nie bardzo kojarze o co chodzi, u mnie cięzko okreslic co jest przyczyną takiej sytuacji kierownica nie jest równo do końca nie wiem może trzeba pojechać na servis to może jakoś to ustawia sami napewno mają lepszą wiedze i sprzęt bo podstawowym komputerem diagnostycznym to nic nie zrobie tak

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    MES - MultiEcuScan (poprzednia wersja to FiatEcuScan)
    full - czyli pełna wersja oprogramowania (w darmowej funkcja kalibracji nie jest dostępna)

    Jeżeli do jazdy na wprost masz krzywą kierownicę to jedź zrobić zbieżność a potem kalibrację czujnika skrętu.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    1. Jeśli kierownica ma odchyłkę to najpierw należy jechać na korektę zbieżności i jej wyprostowanie, bo jest to jedna z przyczyn błędu.
    2. Jeśli masz laptopa i interfejs, to ściągasz FES / MES ( nie kojarzę czy AlfaOBD też) i robisz ponowna kalibrację czujnika kąta skrętu.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Pawlus873
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Okolice Zamościa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150km
    Postów
    144

    Domyślnie

    Już rozumiem nie mogłem rozszyfrować skrótu. Multiscam Mam wraz z interfejsem tylko mam darmową wersje, teraz do tej operacji muszę sie wyposażyc w FULL MULTISCAN no i próbować kalibrować tylko nie wiem czy jest sens coś robić jak kierownicę mam krzywo ustawioną wcześniej nawet uwagi do tego tak nie przywiązywałem, jeśli chodzi o kierownice to rzeczewiście jest lekko odchylona i troszkę jej brakuje do prostego stanu, aktualnie jestem za granicą i zbieżność pozostawię po świętach do roboty, zbieżność mam dobra ale trzeba się zająć też wyprostowaniem jej. Czy lepiej wyposażyć się w FULL MULTISCAN I Próbować w takiej pozycji jak jest teraz kierownica?

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Możesz zrobić kalibrację teraz, aby uaktywnić system i po zrobieniu kierownicy ponownie
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Pawlus873
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Okolice Zamościa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150km
    Postów
    144

    Domyślnie

    ok rozumiem. chciałbym zrobić kalibrację tylko nie mam tej FULL wersja MULTISCANA tylko mam darmową gdzie mogę nabyć FULL wersję?

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Pawlus873
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Okolice Zamościa
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150km
    Postów
    144

    Domyślnie

    Witam Panowie Kończe temat z mojej strony powodzeniem. Zaopatrzyłem się W MULTIECUSCAN PEŁNĄ WERSJĘ OD oficjanlego dystrybutora PMFACTORY POLAND, rozwiązałem problem w 10 minut Zrobiłem tym cudownym programem wszystkie testy kontrolek systemów, kalibrację czujnik kąta skrętu i już mi nic wiecej do szczęścia nie potrzeba z góry dzięki za info i Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. box NOVITEC Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2004r.
    Utworzone przez groszekk w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-04-2011, 00:06
  2. Alfa Romeo 156 2.4 M-JET 2004r
    Utworzone przez dimasinho w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-03-2011, 12:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory