Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: Nie pali na wszystkie gary

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Browarek
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    była: AR 33 1.7 QV
    Postów
    76

    Domyślnie Nie pali na wszystkie gary

    Witam
    Jak powszechnie wiadomo trzydziestki trójki nie są bezproblemowe i jak sie okazuje moja niestety nie jest tutaj wyjątkiem.
    Teraz mam problem taki, że po uruchomieniu nie pali na wszystkie cylindry, gdy silnik jest zimny. Po paru minutach zaskakuje i wszystko jest ok. Jak rusze to oczywiście sie dławi i jedzie słabiej niż maluch. W sumie odkąd ją kupiłem to zawsze po odpaleniu tak jakby nie paliła na jednego gara ale to po kilkunastu sekundach przechodziło. A teraz nie dość że trzeba odczekać pare minut to jeszcze jakby chodziła na 2 garki. Myśle sobie na początku że może aparat zapłonowy coś niedomaga, no ale jak to przechodzi po jakimś czasie to co by on miał do rzeczy... no ale nie wiem, kompletnie. Dlatego licze na jakąś pomoc, podpowiedź..

    Chciałbym jeszcze przypomnieć że mowa o 1.7 8v na gaźnikach

    Nie wiem czy to ma jakiś związek, ale bezpośrednio przed tą awarią akumulator był wyciągnięty na jakies 2 dni, dlatego że raz mi padł i chciałem go podładować, zakonserwować i takie tam.
    Ostatnio edytowane przez Browarek ; 09-11-2013 o 21:13

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar 164Q4
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    164 Q4 '93, 164Q4 '94, 164 QV '90, GMC Typhoon, Renault Safrane Biturbo, Saab 9000 Aero, Volvo 850R,
    Postów
    248

    Domyślnie

    Sprawdź czy nie przeskoczył Ci pasek rozrządu.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Browarek
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    była: AR 33 1.7 QV
    Postów
    76

    Domyślnie

    Kurde, to jest możliwe, bo odpalałem na pych jak mi ten aku padł. Ale nie za bardzo rozumiem dlaczego to przechodzi po jakimś czasie. Nie znam sie w praktyce na autach za dobrze, ale na mój rozum jak pasek przeskoczy to niezależnie czy silnik zimny czy ciepły to chodzi tak samo - nienormalnie.

  4. #4
    Użytkownik Ogier Avatar lukasz169
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Wieluń
    Auto
    156 2.5 V6
    Postów
    151

    Domyślnie

    Ja w pierwszej kolejności sprawdziłbym przewody. Teraz noce są chłodne i dużo wilgoci więc jak mają już przebicie to mogą się dziać takie cuda jak u Ciebie. Potem świece, kopułka.. Ogółem cały układ zapłonowy do sprawdzenia

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar 164Q4
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    164 Q4 '93, 164Q4 '94, 164 QV '90, GMC Typhoon, Renault Safrane Biturbo, Saab 9000 Aero, Volvo 850R,
    Postów
    248

    Domyślnie

    Cytat Napisał Browarek Zobacz post
    Kurde, to jest możliwe, bo odpalałem na pych jak mi ten aku padł. Ale nie za bardzo rozumiem dlaczego to przechodzi po jakimś czasie. Nie znam sie w praktyce na autach za dobrze, ale na mój rozum jak pasek przeskoczy to niezależnie czy silnik zimny czy ciepły to chodzi tak samo - nienormalnie.
    Miałem tak z 164 QV. Przy zimnym bardzo nierówno pracował silnik, co prawie przechodziło po nagrzaniu. Wymieniłem cały układ zapłonowy i nie pomogło. Po sprawdzeniu rozrządu okazało się, że jest przeskok o dwa zęby. Ustawienie załatwiło sprawę.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Browarek
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    była: AR 33 1.7 QV
    Postów
    76

    Domyślnie

    No w miom przypadku to akurat przechodzi całkowicie i kilka minut po odpaleniu, kiedy jeszcze nie jest nagrzany.
    A jeśli moge zapytać to ile Cie kosztowało właściwe ustawienie paska? Czy może zrobiłes to sam?

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar 164Q4
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    164 Q4 '93, 164Q4 '94, 164 QV '90, GMC Typhoon, Renault Safrane Biturbo, Saab 9000 Aero, Volvo 850R,
    Postów
    248

    Domyślnie

    Oczywiście, że sam

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Mado
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Stronie Śląskie/Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 33 1.3 VL
    Postów
    45

    Domyślnie

    Kolego, ja mam bardzo podobny problem, silnik również na gaźnikach. Wymieniałem świece, kable kilka razy, cewkę. Rozrząd zmieniany, przed i po robocie to samo. Moim zdaniem gaźniki do regulacji / regeneracji - tak jak u mnie. U mnie silnik dostaje z jednego gaźnika za dużo paliwa, po kolorze elektrody na świecy ładnie widać. Jak auto osiągnie te minimum 40 stopni to już jest ok. Ostatnio szukałem kogoś, kto by ogarnął tą sprawę, ale naprawdę ciężko znaleźć kogoś ogarniętego do gaźników z odpowiednim oprzyrządowaniem. A jak spalanie u Ciebie? Wysokie? U mnie na dystansach do 5 km potrafi brać 12l, a ja mam 1.3 Ale rozrząd też bym sprawdził na Twoim miejscu
    Jest: Alfa Romeo 33 1.3 VL 91r, Lancia Delta 1.6 i.e. 95r
    Było: Fiat Punto 75 ELX 96r, Fiat Bravo HGT 97r

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Browarek
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    była: AR 33 1.7 QV
    Postów
    76

    Domyślnie

    Gaźniki to chciałem skontrolować zaraz po zakupie, ale jak sam zauważyłeś znaleźć kogoś żeby to ustawił nie jest takie proste. Trzeba je jeszcze zsynchronizować przed regulacją do czego są potrzebne podobno 4 wakuometry i z tym też jest problem bo chyba tylko serwisy motocylki maja ich tyle. U mnie właśnie też 40 stopni i wtedy wszystko ok. Jeśli chodzi o spalanie to na trasie około 9l przy w miare normalnej jeździe co jestem w stanie przeżyć, ale w mieście to już sie robi dużo więcej i szczerze mówiąc to aż sie boje policzyć ile by wyszło oczywiście jeżdżąc tą moją to rzadko kiedy stosuje sie do zasad eko drivingu. A powiedz mi jak wygladało objawienie sie u Cb tego problemu? Nastąpiło to tak z dnia na dzień?

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Mado
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Stronie Śląskie/Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 33 1.3 VL
    Postów
    45

    Domyślnie

    No to widzę, że mamy ten sam problem. Pytałem w kilku serwisach motocyklowych, ale powiedzieli, że w autach nie grzebią. Na dobrze ustawionych gaźnikach nie powinny nam tyle palić. Ja mam namiar na dwa warsztaty we Wrocławiu, ale temat zawiesiłem, ze względu na fatalny stan podłogi. A sytuacja u mnie występuje od zakupu auta i od tamtej pory jest praktycznie tak samo. Jedyne co zrobiłem, aby trochę lepiej pracował na wolnych obrotach to ustawiłem przepustnice na biegu jałowym na zerowe otwarcie, ale przez to wolne obroty mam ok 700 obr/min, jednak aż tak mocno nie przerywa i szybko schodzi z obrotów po puszczeniu gazu ( linka gazu idzie do listwy sterującej otwarciem obu gaźników i przy niej są śrubki, ważne też, aby oba gaźniki zaczynały pracować równocześnie, przy kręceniu śrubeczkami przyda się druga osoba do pomocy )
    Jest: Alfa Romeo 33 1.3 VL 91r, Lancia Delta 1.6 i.e. 95r
    Było: Fiat Punto 75 ELX 96r, Fiat Bravo HGT 97r

Podobne wątki

  1. Nie pali na wszystkie świece
    Utworzone przez Mytek w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-01-2013, 23:32
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-04-2010, 17:26
  3. [146] Cos robi mnie w konia nie pali na gary
    Utworzone przez honziu w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-04-2010, 07:53
  4. nie pali na wszystkie cylindry.trzesie silnikiem
    Utworzone przez michu w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-04-2010, 19:34
  5. [164] Nie pali na wszystkie gary
    Utworzone przez Arek 146 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-02-2009, 21:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory