Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 33

Temat: 2.4 JTD chip

  1. #1
    sympatyk
    Gość

    Domyślnie 2.4 JTD chip

    Czy ktoś znający się w temacie mógłby się wypowiedzieć co są warte tego typu rzeczy,kliknijaukcja
    Coś skopsałem z wklejeniem linku
    Podpowiedz jak go prawidlowo wkleić

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Zdania na temat box'ów są podzielone. Gdzieś czytałem, że po wpięciu tych układów różnice mocy były mizerne (5-7%). Musisz się liczyć ze zwiększeniem zużycia paliwa, bo prawdopodobnie układ tego typu będzie przekłamywał komputer, zaniżając parametry...

    Lepiej dołożyć trochę grosza i zamówić dedykowany program...

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Załuż sobie prawdziwy chip i będziesz zadowolony.
    http://www.vtech.pl/
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    sympatyk
    Gość

    Domyślnie

    Czy ma ktoś zamontowany "nieprawdziwy "chip w 2.4 lub 1.9 Jtd albo w benzynie.,jakoś ciężko uwierzyć żeby prawdziwy chip wymagał niezwykłej wiedzy i kilka krotnie większej kasy.Przecież nowe mapy nie są magiczną wiedzą ,tworzy je program + odpowiednie dane.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Postów
    140

    Domyślnie

    Załóż sobie nawet 5 boxów, rób co chcesz. Już Ci Koledzy doradzili, że tylko chip. Z doświadczenia wiem, że box to kiepskie rozwiązanie - chwilowy but a później nic się nie dzieje powyżej określonych obrotów, auto po prostu stoi. Co innego pojechac na hamownie i pod konkretny samochód i konkretną turbinę pisac program. 1500 zł to dużo? Lepiej wydac 500 na box, albo jeszcze lepiej 14,99zł na tranzystor z allegro i płakac na forum jaka Alfa jest be bo się tłoki stopiły.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar arturo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa 156 2,4 JTD 2001r
    Postów
    115

    Domyślnie

    Cytat Napisał scudettokrk
    Załóż sobie nawet 5 boxów, rób co chcesz. Już Ci Koledzy doradzili, że tylko chip. Z doświadczenia wiem, że box to kiepskie rozwiązanie - chwilowy but a później nic się nie dzieje powyżej określonych obrotów, auto po prostu stoi. Co innego pojechac na hamownie i pod konkretny samochód i konkretną turbinę pisac program. 1500 zł to dużo? Lepiej wydac 500 na box, albo jeszcze lepiej 14,99zł na tranzystor z allegro i płakac na forum jaka Alfa jest be bo się tłoki stopiły.
    jakie jest faktyczne Twoje doświadczenie z box-em ?Ja mam od ładnych paru lat i kilkudziesięciu tys.km zamontowany box Noviteca i po pierwsze nie odczuwam chwilowego buta a potem...nic,od 2100obr do 4500obr ciągnie bez zająknięcia,po drugie spalanie minimalnie spadło (nie mam porównania sprzed montażu ale po wypowiedziach z forum moja Alfka pali mniej od innych 2,4 JTD,chociaż są to wartości względne),po trzecie przez te paredziesiąt tys.km nic mi nie padło w związku z założonym box-em,po czwarte na hamowni 178KM i 368Nm
    Także nie opowiadaj głupot !
    Mam coś takiego podpięte:
    http://shophost.net/shop_n/catalog/p...8a7814d225e2b6

  7. #7
    sympatyk
    Gość

    Domyślnie

    Liczyłem na poważne odpowiedzi tak jak kolegi, który ma w swoiej alfie,
    niepotrzebny mi jest kolorowy wykres i ryk z hamowni jak ktoś wcześniej napisał
    przy okazji kilka wypowiedzi z innego forum

    nikt nie pisze programu czysto indywidualnego ponieważ nie ma to najmniejszego sensu - programy napisane przez producentów są na tyle doskonałe że modyfikacja w poszczególnych komórkach przynosi bardzo przyzwoite rezultaty

    O Tuningu możemy mówić kiedy seryjne ECU i system zasilania mówi dość bo przeróbki mechanicze silnika są na tyle zaawansowane że układ w zaden sposób nie jest w stanie zagwarantować ekspoatacji bez uszkodznia silnika - wtedy piszemy program - hamujemy , badamy AFR- , i wszystkie inne czynniki gwarantujące cieszenie się z wyłożonych pieniedzy na modyfikacje naszego pseudo samochodu.

    I też w tym przypadku program nie jest pisany od zera tylko każdy producent łatwiej programowalnego ECU ( każde jest programowalne) proponuje tzw zestaw startowy który jest bazą do dalszych uzupełnień.

    Wgrywanie gotowych map regulacyjnych (przyrost nie wiekszy niż 15 %) jest dopuszczalne.

    Z technicznego punktu widzenia możliwości eskspoatacyjne są mocno ( około 30 % ) zaniżone - z kilku powodów - 1 koszty, 2 możliwość w bardzo krótkim czasie wprowadzenia modelu z innym parametrem ( przykład seria silników 1,9 u VW) 3 rozbierzność parametrów poszczególnych podzespołów w trakcie ich montażu .
    W związku z tym poprawienie programu w granicach 15-20 % ( pozostałe % to modyfikacje mechaniczne ) w żaden sposób nie można nazywać tuningiem tylko dostrojeniem. W przypadku samochodów seryjnych opartych o te same podzespoły ( ecu , wtryski , system sond,) wgrywanie sprawdzonego programu podkreślam sprawdzonego z wiadomego żródła nie jest żadnym błedem w sztuce a wrecz jedną z najrozsądniejszych metod doprowadzenia samochodu do bardziej bezpiecznej , ekonomicznej oraz zadawalającej eksploatacji - z zachowaniem rozsądnego wspólczynika cena - czas - osiagi.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Postów
    140

    Domyślnie

    jakie jest faktyczne Twoje doświadczenie z box-em

    BOX zakładany u szwabów w MTM'ie do Leona I TDI, moc podskoczyła ze 110 do 140, moment nie pamiętam, ale sporo. Od 1,500 do 3500 obr. ciągnął jak głupi a później zero, stał w miejscu po prostu, dlatego lepszym rozwiązaniem wg mnie jest chip i box'a do swojego samochodu na pewno nie zamontuje. Boxy mają to do siebie, że robi się je przeważnie masowo pod konkretny silnik (a nie samochód jak byc powinno). Chip daję przynajmniej możliwośc wybrania pasma obrotów który najczęściej wykorzystujemy aby właśnie wtedy silnik osiągał najwyższą moc i moment.

  9. #9
    Kayrol
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał scudettokrk
    Od 1,500 do 3500 obr. ciągnął jak głupi a później zero, stał w miejscu po prostu
    tez miałem taki box w VW Passat i tak samo to wyglądało. Poprostu silników VW nie kręci się tak wysoko, poszukaj sobie w którym miejscu się kończy moc.
    moment max to 2.100obr. a moc kończy się w okolicach 3.500 więc się nie dziw i nie wprowadzaj ludzi w błąd.

    Co nie zmienia faktu ze virusowanie jest lepszym rozwiązaniem od boxa, nie ma większego wpływu na zywotnosc silnika i poraz kolejny Maciek-156 ma 100% racji.

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał sympatyk
    Czy ma ktoś zamontowany "nieprawdziwy "chip w 2.4 lub 1.9 Jtd albo w benzynie.,jakoś ciężko uwierzyć żeby prawdziwy chip wymagał niezwykłej wiedzy i kilka krotnie większej kasy.Przecież nowe mapy nie są magiczną wiedzą ,tworzy je program + odpowiednie dane.
    ja mam gotowca lekko strojonego ale bez hamowni i jestem zadowolony - za 300 zł (wgrywałem sam). Uważam, że za 1200 też dostaniesz gotowca tyle że w ładniejszym "opakowaniu", czyli wcisną Ci kit że stroili indywidualnie.

Podobne wątki

  1. 156 1.9 JTD 105KM , co to może być za Chip ?? JET-W Common Rail (Niemiecki Chip)
    Utworzone przez Tiestosclublife w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-04-2012, 12:23
  2. [159] chip 2.4 jtd
    Utworzone przez kkulczyk w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-07-2010, 21:28
  3. Chip i Lpg
    Utworzone przez Rafik w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-06-2010, 19:54
  4. chip
    Utworzone przez zibi_rossi w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-04-2010, 12:35
  5. Chip w 1.9 JTD
    Utworzone przez RAQ w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-12-2008, 18:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory