Temat: Pomoc przy zakupie AR159 / Brera

  1. #4721
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    Chociaz zmianowy ma 2.2 jts i sobie chwali
    Nie on jeden (chociaż akurat nie w Brerze).

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    Przemyslalem sprawe. W sumie nawet opcja z 2.2 jts jest nieglupia pod warunkiem ze auto bedzie na wypasie, tak jak ma chyba Zmianowy (sky view i te sprawy). Zaoszczedzone srodki mozna przeznaczyc na ewentualmna reanimacje lancucha, przeciez nikt nie powiedzial ze akurat ma sie popsuc w tym wypadku. Sa tacy co 200k jezdza i sa zadowoleni
    Na alfaowner są zdjęcia z reanimowanego silnika 3.2, w którym rozciągnięty łańcuch zrobił nieco demolki. Więc nie tylko w 2.2 się rozciągają...

  2. #4722
    Użytkownik Znawca Avatar Zmianowy
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Kodiaq 23' L&K
    Postów
    1,693

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekf Zobacz post
    Na alfaowner są zdjęcia z reanimowanego silnika 3.2, w którym rozciągnięty łańcuch zrobił nieco demolki. Więc nie tylko w 2.2 się rozciągają...
    Zgadza się, nie ma reguły. Yonash w swojej 3.2 miał problem z panewkami i silnik do remontu. Aczkolwiek w 2.2 pojawiało się więcej takich przypadków z rozciągajacym się łańcuchem
    Ostatnio edytowane przez Zmianowy ; 14-11-2013 o 10:21

  3. #4723
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar wkamil
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 SW 2.4 JTD Ti '05, 159 SW 2.0 '11
    Postów
    796

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zmianowy Zobacz post
    hehe, czyli nowa definicja stanu idealnego

  4. #4724
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zmianowy Zobacz post
    Zgadza się, nie ma reguły. Yonash w swojej 3.2 miał problem z panewkami i silnik do remontu. Aczkolwiek w 2.2 pojawiało się więcej takich przypadków z rozciągajacym się łańcuchem
    Jest gdzieś informacja ile takich silników (2.2) wyjechało z fabryki (w różnych Alfach)?

  5. #4725
    Użytkownik Znawca Avatar Zmianowy
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Kodiaq 23' L&K
    Postów
    1,693

    Domyślnie

    Nie widziałem nigdzie takiej informacji, raczej Alfa by się z tym nie chwaliła.

  6. #4726
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    159SW 1.8MPi+LPG
    Postów
    57

    Domyślnie Ostrzeżenie dla zaintersowanych 159 1.8MPI z Katowic

    Panowie (i Panie) chciałem ostrzec ludzi którzy byliby zainteresowani zakupem Alfy 159 z silniekiem 1.8 przed pojazdem wystawionym na Otomoto.
    Chodzi konkretnie o to auto: http://otomoto.pl/alfa-romeo-159-tyl...C30994023.html
    Sprzedawca pomimo wszelkich zapewnień jest handlarzem który sprowadza z zagranicy auta, naprawia najtańszym kosztem i próbuje sprzedać dalej. Przed przyjazdem oczywiście nie ukrywał że auto miało "kolizję", ale nie dodał że była to chyba kolizja przy 120 km/h lub z ciężarówką. Ale do rzeczy: w aucie malowana cała prawa strona i maska, klejone obie lampy, przedni prawy kielich i całe nadkole ulepione ze szpachli. "Kolizja" była na tyle duża że w aucie musiała być wymieniona pół oś, wystrzeliła też kurtyna.
    Piszę to bo szukamy belli dla kumpla dlatego pojechaliśmy ja zobaczyć. Na szczęście nie było daleko więc i straty niewielkie, ale gdyby ktoś zachęcony słowami sprzedawcy i niskim ( o dziwo faktycznym przebiegiem 45tyś km ) miał zrobić wycieczke z drugiego końca kraju to lepiej niech zostanie w domu

  7. #4727
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    fajnie, ale jest podwieszony temat pomocny przy zakupie.

  8. #4728
    Użytkownik Romeo Avatar sickboy
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 159 1.9JTDm 16V Distinctive 2006r
    Postów
    1,106

    Domyślnie

    Zawsze jak widze tak niski przebieg w kilkuletnim aucie zapala mi się czerwona lampka. Wielekrotnie sam przekonałem się że takie przebiegi są możliwe tylko wtedy kiedy auto zamiast jeździć stało rozbite na jakimś placu. Tak jest przynajmniej w 80% takich przypadków, które ja znam.

    Nero Provocatore - AR159
    Jedna mARka - Jeden Klub - Alfaholicy

  9. #4729
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kupujacy123 Zobacz post
    @wit_maj dzięki i nareszcie...
    Ma chłop zachciankę i chce ją spełnić to niech to zrobi i się cieszy-cała reszta to offtop i tyle. Szkoda tylko, że jak padają konkretne pytania to jest cisza...
    BTW-M5 z V10 to ma dopiero i dźwięki i "pierdnięcie"... kwestia uboczna-koszty zakupu i nad wszystko eksploatacja (serwis, paliwo, ubezpieczenie).
    Amen!

    Dodam, że forum już się nasyciło tematami dot. brzmień silników.
    Jeśli ktoś lubi kolekcjonować punkty i chce nadal otwierać (w tematach technicznych dot 159/Brery /porady przy zakupie ww.) kolejne OT dyskusje dot busso vs reszta to zapraszam

    Piszcie konkretnie i na temat, bo z wątku nam się telenowela robi.

  10. #4730
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał szewi Zobacz post
    Amen!

    Piszcie konkretnie i na temat, bo z wątku nam się telenowela robi.
    Staram się pisać bardzo konkretnie. Moje wnioski dot. eksploatacji 3.2 V6 wynikają m.in. z obserwacji paru egzemplarzy w skali parudziesięciu tysięcy kilometrów i tego, jakie przemyślenia mieli ich właściciele po dłuższych przebiegach. Praktycznie w 100% zakup takiego modelu był poniekąd "emocjonalny", bo dla kogoś, kto nigdy nie jeździł podobnym wozem - na pierwszy rzut oka jeździ toto całkiem nieźle. Od razu wykluczam tu przypadki normalnych miłośników Alfy, którzy akceptują V6 z wszystkimi jego znanymi wadami i nie ma dla nich większego znaczenia, czy na auto wydadzą 5 czy 20 tysięcy złotych rocznie na eksploatację. Realnego spalania miejskiego z palca sobie nie wyssałem - to auto NIE MOŻE palić w mieście 16/100, bo producent podaje większe zużycie paliwa w katalogu. Chyba, że ktoś przez "miasto" rozumie przejazd jego obwodnicą... Realne jest 19-20/100. Bardzo realna jest conajmniej 1 akcja typu "demontujemy jednostkę napędową", żeby wyjąć coś z osprzętu, z racji ciasnoty w komorze silnika. Bardzo realne są problemy ze znalezieniem ogarniętego mechanika, który nie przestraszy się "wynalazku" pod maską. Bardzo realne są naprawdę wysokie koszty części zamiennych, bo Holdenowskie V6 to nie jest silnik montowany w 15-tu innych samochodach różnych producentów (jak ma to miejsce z np. 1.9 czy 2.0 JTDm). Zawsze można mieć pecha i coś się stanie z silnikiem - np. urwie się zawór. Nawet w weekendowo eksploatowanych samochodach może się to zdarzyć. Ile jest takich silników używanych wystawionych na sprzedaż? Dwie sztuki... Ceny - 11 i 12 tysięcy złotych. I właśnie okolice 10 tysięcy to są REALNE koszty, które trzeba będzie ponieść na PORZĄDNĄ naprawę tego silnika. Czy w momencie zakupu ktoś o tym myśli? Rzadko. A nie sądzę, żeby taka kwota była odłożona "w skarpecie" na wszelki wypadek. Rzeczywistość lubi płatać figle i nagle się może okazać, że z auta weekendowego trzeba zrobić auto codzienne - i wtedy wydawanie na paliwo ponad 1 PLN/km zaczyna boleć. A model 3.2 V6 jest wybitnie niesprzedawalny. I albo do tego samochodu podchodzi się na zasadzie - mam pieniądze na zakup i utrzymanie i MUSZĘ mieć 3.2 V6 i Q4, choćby się świat miał zawalić, albo przy pierwszej mechanicznej wtopie zacznie się akcja drut. I tylko to na celu miała moja wypowiedź w temacie alfowskiego 3.2 V6, montowanego w Brerach i 159. To były, są i będą jednostki napędowe bardzo wysokiego stopnia ryzyka, ze względu na rzeczywiste koszty eksploatacji, małą podaż tanich części zamiennych, oraz znikomy popyt na takie modele silnikowe na rynku wtórnym. I z całym swoim doświadczeniem w temacie marki Alfa Romeo nie kupiłbym sobie auta z takim silnikiem - bo jak pisałem - dla mnie nie oferuje on nic szczególnego za te pieniądze, które kosztuje jego utrzymanie. Wnioski niech każdy sobie wyciąga sam - ale nie rozumiem nagłej nagonki, bo ktoś powiedział parę cierpkich słów na temat polityki koncernu AR w temacie topowych jednostek napędowych.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

Podobne wątki

  1. Prosze o pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez dycha w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-10-2013, 20:41
  2. [brera] Pomoc przy zakupie Brery
    Utworzone przez orishas555 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-08-2013, 22:32
  3. Pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez paweldante w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 09-07-2012, 10:27
  4. [Brera] Pomoc przy zakupie AR Brera
    Utworzone przez kamilbrera w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 25-03-2011, 08:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory