Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 33 z 33

Temat: Alfa 147 GTA porada

  1. #31
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    a serwis ?
    bo tu już mogą być niespodzianki z dopłatą za te trzy literki
    no ale nie wiem - sam jestem ciekaw
    znam tylko kilka różnic ale takie zwykłe części eksploatacyjne ? jak to wygląda ?
    Wszystko co związane z silnikiem, skrzynią, układem napędowy, hamulcami w obu autach jest identyczne - te same części te same ceny.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  2. #32
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 156 2.0 JTS, AR GT 3.2 V6, Giulia Veloce Q4
    Postów
    74

    Domyślnie

    Potwierdzam.
    Uwaga tylko co do hamulców a ściślej przednich zacisków: w alfie GT występowały tylko tarcze 330x32 mm, GTA w znakomitej większości egzemplarzy były 305x28 mm i ciężko trafić wersje z 330 mm.

    Rozrząd wraz częściami i robocizna za 1200 zł to wyjątkowa okazja – tego rzędu, że ja bym się bał. Na pewno na najtańszych zamiennikach, których należy unikać. Trzeba mieć świadomość, że jak napęd rozrządu zawiedzie to koszty naprawy głowic są tak wysokie, że nie warto tu oszczędzać.
    3000 z kolei to przesada w drugą stronę – chyba że mowa o ASO. Problem w tym silniku jest taki, że aby uzyskać dostęp do napędu rozrządu gwarantujący prawidłową jego wymianę trzeba nieco opuścić cały zespól napędowy a to wymaga demontażu przedniego zawieszenie wraz z ramą, dlatego same koszty robocizny są wysokie. Pompa wody nie jest napędzana paskiem rozrządu ale aby ja wymienić i tak należy rozrząd zdemontować wiec polecam to zrobić na raz. W razie wymiany elementów, które wymieniłem (stosując zamienniki wysokiej jakości) można się zmieści w 2000 -2500 zł.

    Generalnie 3.2 V6 to udany silnik – pozytywnie zaskoczy cię już sama jego charakterystyka. Nie ma tu problemu z panewkami ani nadmiernym zużyciem oleju. Pokusiłbym się nawet o stwierdzenie, że aby go zajechać to trzeba się wyjątkowo starać.
    Oczywiście należy stosować olej jak najwyższej jakości i najlepiej o klasie lepkości zalecanej przez producenta czyli 10W60.

    Zawieszenie w GT V6 i 147 GTA jest bliźniacze i bazuje na „zwykłych” wersjach tych samochodów.
    Tak jak ktoś wyżej napisał: wahacze identyczne, inne są amortyzatory, sprężyny i zwrotnice (inny rozstaw kół)

    Niestety na rynku wtórnym najwięcej jest egzemplarzy po poważnych kolizjach - i to trzeba sprawdzić najpierw.
    Jeśli chodzi o silnik to trzeba ocenić ogólny jego stan – najlepiej gdyby zobaczył go ktoś kto zna się na busso.
    Na szybko można sprawdzić stopień sprężania na przednim rzędzie cylindrów i zerknąć przez korek wlewu oleju czy nie mam tam żadnego nalotu.
    Sprawdź też czy układ chłodniczy trzyma cieśninie oraz szczelność samej chłodnicy oraz czy nie odchodzą z niej już żeberka chłodzące (te aluminiowe „harmonijki” ) . To częsta sytuacja zapowiadając rychłą wymianę chłodnicy. Nie dyskwalifikuje auta ale jest postawą do negocjacji ceny.
    Wyjątkowo ciężko pracujący pedał sprzęgła to tez częsta usterka, która świadczy o zatartym łożysku oporowym i o konieczności wymiany całego sprzęgła.
    Nie zdziw się jak w aucie o przebiegu ok 100 tys. km to znajdziesz, nie musi to oznaczać cofniętego licznika, po prostu nieumiejętne operowanie sprzęgłem prowadzi do zatarcia łożyska na skutek jego przegrzania.

    To tyle co przychodzi mi obecnie do głowy.

    P.S.
    Opowieści o spalaniu rzędu 12 L w mieście można sobie od razu miedzy bajki włożyć.
    Ostatnio edytowane przez Proboszcz ; 06-11-2013 o 14:28

  3. #33
    Użytkownik Rowerzysta Avatar zeb
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 156 SW 1.9JTDm 170PS by CinSoft, Black AR 147 GTA
    Postów
    453

    Domyślnie

    Cytat Napisał Proboszcz
    Opowieści o spalaniu rzędu 12 L w mieście można sobie od razu miedzy bajki włożyć.
    Dokładnie to samo miałem napisać.

Podobne wątki

  1. Alfa 147 1,9 JTD porada dla zielonego
    Utworzone przez super w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 08-10-2015, 07:51
  2. Alfa 166 porada
    Utworzone przez mazzi w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 17-06-2015, 07:54
  3. Alfa GT 3.2 - Porada pry zakupie
    Utworzone przez arquadiusy w dziale GT
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 24-09-2013, 18:53
  4. Alfa 159 - porada
    Utworzone przez bakka w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-01-2013, 09:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory