Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 49

Temat: [156] brak dwóch świateł postojowych

  1. #21
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Masz rację z p.mgielnym.Spojrzałem w instrukcję i rzeczywiście tak jest opisane.Stop ma bezpiecznik w schowku z tego co widzę.
    Pozycyjne przechodzą przez moduł,może tam jest problem.
    No, widzę że nareszcie zaczynamy się dogadywać.
    Oczywiście bardzo Ci dziękuję, że zainteresowałeś się moją sprawą, bo zawsze to raźniej we dwóch i coś można wydedukować, zanim się rozbierze pół samochodu.
    Według mojej instrukcji obsługi (to jest oryginalna instrukcja z ASO, wydana przy zakupie samochodu w salonie we Wrocławiu) i moich dzisiejszych badań w garażu, stopy są zabezpieczone właśnie bezpiecznikami od postojowych, a trzecie dodatkowe światło stop serwisowym bezpiecznikiem nr 13, na którym wiszą też inne obwody, np. regulowane lusterka zewnętrzne.
    Właśnie nie wiem, czy 156 ma jakiś moduł od sterowania światłami i oświetleniem wewnętrznym, podobnie jak ma to miejsce w 166.
    Jeśli taki moduł jest to sprawa raczej jest oczywista - moduł do wymiany lub elektronicznej naprawy.
    Jeśli ktoś wie, gdzie ten moduł się znajduje to bardzo proszę o info.
    Przed chwilą dobrałem się jeszcze do prawgo przedniego postojowego (niech święci mają w opiece tego inżyniera, który wymyślił ten motylek) i oczywiście sprawa jest analogiczna, jak z tyłu, tzn. żarówka dobra i brak prądu na oprawce.
    Zdaje się, że bez dalszych poszukiwań po nitce do kębka się nie obejdzie.
    O schemacie to chyba mogę pomarzyć tylko, bo przekopałem archiwum i raczej trudna sprawa.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał adamus Zobacz post
    przełóż sobie obrotomierz ze sprawnego auta i jeśli będą światła to spalony moduł kontroli żaruwek
    (miałem taki przypadek tylko że ze światłami stopu wymiana obrotomierza pomogła)
    Właśnie też się zastanawiałem, czy czasami w obrotomierzu nie jest pies pogrzebany. Nawet go wyjąłem wczoraj, sprawdziłem jak tam wyglądają styki, ale nie zuważyłem żadnych przypieczek.
    Trochę te styki w obrotomierzu są delikatne, żeby puszczać przez nie większe prądy, ale kto wie - może właśnie on steruje w jakiś sposób postojówkami.
    Wiem na pewno, że jak pada w obrotomierzu taki jeden scalak, nie do kupienia, to cały czas żarzy się lekko jedno światło postojowe i wyżera prąd z akumulatora, więc niewątpliwie obrotomierz coś wspólnego z postojowymi ma.
    Chyba w tygodniu wyjmę jeszcze raz ten obrotomierz, wezmę na stół i dobiorę się do płytki drukowanej i zobaczę, czy tam nie ma czasami jakichś nadpaleń, bo właśnie od roku mniej więcej wyżera mi prąd na postoju z akumulatora, ale żadnego żarzenia pstojówek nie stwierdziłem.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 16-11-2013 o 20:17

  2. #22
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Dobra Panowie, zamówiłem obrotomierz przez allegro, co prawda używany, więc kot w worku, ale te 30 zł można zaryzykować.
    Jak przyjdzie, to podłączę i zobaczę, co się będzie działo.
    Na razie wziąłem prąd z prawej lampy i przez parę dni tak pojeżdżę.
    Jakby ktoś miał jeszcze jakieś pomysły to chętnie poczytam.

  3. #23
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Koszal
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 156 SW 1.9 JTD
    Postów
    27

    Domyślnie

    Jak robisz taką kombinację to zastosuj przekaźnik, a nie łącz lamp jedna z drugą, bo możesz upalić resztę scalaków w obrotomierzu i dopiero będziesz miał brak postojówek.

  4. #24
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    za schowkiem masz wtyczki od pozycji
    może tam coś nie łączy ?
    Attached Files Attached Files

  5. #25
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał Koszal Zobacz post
    Jak robisz taką kombinację to zastosuj przekaźnik, a nie łącz lamp jedna z drugą, bo możesz upalić resztę scalaków w obrotomierzu i dopiero będziesz miał brak postojówek.
    Uwaga jak najbardziej słuszna, też o tym myślałem. Tylko z czego proponujesz zasilić ten przekaźnika w bagażniku, jak tam tylko same lampy, które idą przez obrotomierz?
    Pomyślałem sobie, że na kilka dni nic się nie powinno stać, jak dołożę do obwodu 416 mA, bo to na szczęście tylko jedna postojówka o mocy 5W, więc polegam na włoskich inżynierach, jak na Zawiszy i mam nadzieję, że obrotomierz to wytrzyma.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 18-11-2013 o 09:05

  6. #26
    Użytkownik Romeo Avatar zaviaseq
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Fiat Croma 1.9
    Postów
    1,621

    Domyślnie

    jedna nóżka cewki przekaźnika do masy
    druga do zasilania działającej pozycji a do nóżek zwiernych plus (stały plus, lub po zapłonie) a druga wiadomo do pozycji nie działającej
    tym samym obciążysz działającą pozycje niewielkim prądem który potrzebuje cewka przekaźnika żeby zadziałać

  7. #27
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał zaviaseq Zobacz post
    za schowkiem masz wtyczki od pozycji
    może tam coś nie łączy ?
    Wielkie dzięki kolego, bardzo mi pomogłeś, jak wymiana obrotomierza nic nie da, to dobiorę się do tej kości łączeniowej w schowku i zobaczę, czy jest tam prąd na obwodach zasilających postojówki.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał zaviaseq Zobacz post
    jedna nóżka cewki przekaźnika do masy
    druga do zasilania działającej pozycji a do nóżek zwiernych plus (stały plus, lub po zapłonie) a druga wiadomo do pozycji nie działającej
    tym samym obciążysz działającą pozycje niewielkim prądem który potrzebuje cewka przekaźnika żeby zadziałać
    Dzięki, ale ja to wszystko wiem - właśnie najbardziej chodzi o ten stały plus (lub w ostateczności po zapłonie), którego w bagażniku nie ma i trzeba by go ciągnąć z przodu samochodu, a mi się nie za bardzo chce to robić.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 18-11-2013 o 12:57

  8. #28
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No i sprawa już jasna.
    Po wymianie obrotomierza światła wróciły na swoje miejsce - mam nadzieję, że przestanie też żreć prąd na postoju, bo jeszcze nie mierzyłem poboru.
    A więc z literatury na forum oraz własnych doświadczeń można wysnuć takie wnioski, że jak coś żre prąd na postoju lub dzieje się ze światłami, a na bezpiecznikach jest prąd to trzeba sprawdzić obrotomierz.
    Jak będę miał trochę czasu to rozbiorę gada i zobaczę, który układ będzie przypalony. Pewnie sprawa będzie podobna,jak w tym temacie ze słynnym układem VND810M.
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...t=%BFre+pr%B1d

    Szkoda tylko, że ten zamieniony obrotomierz nie ma klasycznej czerwonej marchewki, tylko żółtą kontrolkę w postaci silnika.
    Wie ktoś może, kiedy zostały takie obrotomierze wprowadzone, bo oczywiście na tej używce nie ma kartki z symboliką i datą produkcji
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 21-11-2013 o 09:13

  9. #29
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Check engine prawdopodobnie wszedł na dobre z OBD2 w grupie FIAT'a, czyli po 2000 r.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  10. #30
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Na zdjęciu obrotomierza z aukcji sprzedawca wmontował oryginalną kartkę z datą produkcji październik 2004, ale na obrotomierzu jej nie było.
    Właściwie to zawsze mogę rozebrać tę używkę i zobaczyć, jaka jest data produkcji na płytce.
    Jak obiecałem, rozebrałem ten swój uszkodzony obrotomierz, ale nic nie znalazłem, chociaż dokładnie oglądałem pod lupą zegarmistrzowską.
    Wszystkie układy i ścieżkki są czyściutkie i nie ma żadnych śladów podpaleń.
    Jak ktoś jest bardzo przywiązany do czerwonej marchewki to zawsze można przełożyć werk ze wskazówką ze starego obrotomierza.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCI0107.jpg
Wyświetleń:	287
Rozmiar:	165.0 KB
ID:	114729   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCI0111.jpg
Wyświetleń:	268
Rozmiar:	176.0 KB
ID:	114730   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCI0114.jpg
Wyświetleń:	176
Rozmiar:	179.3 KB
ID:	114731  
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 22-11-2013 o 11:36

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-08-2014, 14:38
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 18-05-2014, 07:45
  3. Brak świateł postojowych przy wyłączonym zapłonie
    Utworzone przez Mario84 w dziale 147
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 07-01-2013, 07:23
  4. brak świateł postojowych przednich
    Utworzone przez lukas1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-05-2012, 07:19
  5. Brak świateł postojowych
    Utworzone przez longer0709 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-10-2010, 17:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory