Strona 20 z 84 PierwszyPierwszy ... 10111213141516171819202122232425262728293070 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 191 do 200 z 836

Temat: Kupiłem 159 1.9 JTS - zapraszam do wymiany uwag i doświadczeń

  1. #191
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał cra3y Zobacz post
    waga zestawu (1649 kg)
    uuu no to faktycznie sporo :/

    Cytat Napisał cra3y Zobacz post
    ciężki przód (lepiej to się rozkłada w 1.75 TBi)
    No tak, ale 1,75 to już po lifcie, zmienione zwrotnice i wahacze na alu, już sama buda jest lżejsza.

    Cytat Napisał cra3y Zobacz post
    Owszem, ale 2.0 TDi CR to inna para kaloszy (lepszy od 1.9 TDi, gorszy od nowych 2.0JTDm czy nowych konstrukcji BMW, które są wyśmienite)
    Co do tego że 2,0 TDI jest jepszy od 1,9 TDI to nie jestem przekonany... Fakt, nie miałem możliwości jakoś szczególnie porównać i opieram się na opiniach użytkowników, ale kilku moich znajomków przesiadło się z 1,9 na 2,0 i twierdza że 1,9 jeździł lepiej nawet przy mniejszej liczbie koni, bo już ten 150 konny 1,9 (chyba ARL) wymiatał (chociaż był awaryjny). Na plus 2,0 podawali kulturę pracy...

  2. #192
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar cra3y
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Z4 E89
    Postów
    309

    Domyślnie

    Brera 3.2 JTS po lifcie waży 1615kg. Też sporo (dlatego podałem 1.75 TBi w Brerze, jako ciekawą alternatywę - ta wersja waży 1431kg)

    zacytuje klasyka:
    „Więcej mocy to więcej prędkości na prostych,
    mniej masy to więcej prędkości wszędzie.”


    Colin Chapman
    dlatego wole 1.75TBi niż 3.2JTS (w Q4 czy bez).

    Cytat Napisał CodeMaker Zobacz post
    Fakt, nie miałem możliwości jakoś szczególnie porównać i opieram się na opiniach użytkowników, ale kilku moich znajomków przesiadło się z 1,9 na 2,0 i twierdza że 1,9 jeździł lepiej nawet przy mniejszej liczbie koni, bo już ten 150 konny 1,9 (chyba ARL) wymiatał (chociaż był awaryjny). Na plus 2,0 podawali kulturę pracy...


    Moce i moment (wartości) wychodzą podobnie, inaczej rozkłada się moment w odniesieniu do obrotów silnika. w 1.9 TDi jest gwałtowny wzrost, górka i mocny spadek. w 2.0 TDi CR odbywa się to łagodniej, przez co "cztery litery" odczuwają, że jest gorzej (bo mniej kopie w plecy). Ale to OT, nie ciągnijmy go.

    Ostatnio edytowane przez cra3y ; 18-11-2013 o 11:21
    Pozdrawiam
    K.Gajda(cra3y)

  3. #193
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekf Zobacz post
    ja już pisałem - w paskudnych korkach w Krakowie komputer pokładowy na krótkiej trasie potrafi pokazać 20 (pewnie jest trochę mniej, bo on wyraźnie dostaje głupawki jak się dużo stoi i mało jedzie).
    Przepraszam, że się mało konstruktywnie wtrącę, ale to nie jest głupawka komputera tylko tak działa matematyka. To są prawidłowe wartości. Jeśli samochodem przejechałeś 10 km w korku i spaliłeś przy tym 2 litry (bo większość czasu stałeś, a nie jechałeś, do tego np. włączona klima) to spalanie jest właśnie takie jak pokazuje komputer. Ja ostatnio miałem w 1.9 jtdm wskazanie na poziomie 16 l/100 km podczas próby wyjazdu z Warszawy na wschód w piątek o 17. I to są prawdziwe wartości spalania dla tak przejechanych kilometrów. Średnia prędkość to 10 km/h i to też jest prawdziwa średnia prędkość (przejechany dystans podzielony na czas potrzebny do przejazdu).

  4. #194
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Przepraszam, że się mało konstruktywnie wtrącę, ale to nie jest głupawka komputera tylko tak działa matematyka.
    Konstruktywnie, konstruktywnie, bo zrobiłem zbyt duży skrót myślowy. Oczywiście wskazanie spalania dla Trip A i Trip B to czysta matematyka, mnie zastanawia mechanizm wyliczania spalania chwilowego (jak często jest przeliczane).

  5. #195
    Użytkownik Rowerzysta Avatar porterneon
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Stelvio Veloce
    Postów
    395

    Domyślnie

    Silnik 3.2 JTS dostaje kopa po dolozeniu kompresora. https://www.youtube.com/watch?v=emBAS8LxYu8
    Jakbym kupowal ten silnik to napewno bym go tak podrasowal. Poki co trzeba sie zadololic dizelkiem 2.4

  6. #196
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekf Zobacz post
    Konstruktywnie, konstruktywnie, bo zrobiłem zbyt duży skrót myślowy. Oczywiście wskazanie spalania dla Trip A i Trip B to czysta matematyka, mnie zastanawia mechanizm wyliczania spalania chwilowego (jak często jest przeliczane).
    Prawdopodobnie jest to zliczane z jakiegoś krótkiego okresu czasu. Np. komputer cały czas pamięta dystans przejechany przez ostatnią minutę i wylicza średnią na podstawie spalonego w tym czasie paliwa. Lub inna strategia – komputer pamięta ilość paliwa zużytego do przejechania ostatniego kilometra i wylicza średnią. Oczywiście strategie mogą być inne, ale zawsze będą opierały się o zapamiętany dystans i zużyte w tym czasie paliwa (zużycie liczone z czasów otwarcia wtrysków w badanym okresie czasu). Różni producenci stosują różne okresy czasu/dystansu dla chwilowego spalania.

    Cytat Napisał porterneon Zobacz post
    Silnik 3.2 JTS dostaje kopa po dolozeniu kompresora. https://www.youtube.com/watch?v=emBAS8LxYu8
    Jakbym kupowal ten silnik to napewno bym go tak podrasowal. Poki co trzeba sie zadololic dizelkiem 2.4
    Jest taki jeden w Polsce na Podkarpaciu. Właściciel się na tym forum przez chwilę udzielał.

  7. #197
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    @ codemaker jako chyba jeden z nielicznych masz 1.9 jts w Wawie. Z tego co czytałem twoje wpisy to nawet niezle działa twoja czarnulka. Jakies uwagi dla potencjalnego usera 1.9 ? Rozumiem ze lancuch się nie rozciagnal a nagary likwidujesz na autostradzie

  8. #198
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    @ codemaker jako chyba jeden z nielicznych masz 1.9 jts w Wawie. Z tego co czytałem twoje wpisy to nawet niezle działa twoja czarnulka. Jakies uwagi dla potencjalnego usera 1.9 ? Rozumiem ze lancuch się nie rozciagnal a nagary likwidujesz na autostradzie
    Z tego co wiem to w 1,9 przypadki rozciągnięcia się łańcucha są rzadkie. Ta przypadłość nęka częściej 2,2. Podejrzewam że jest to związane z większa mocą i momentem 2,2 co skutkuje większymi siłami działającymi na układ rozrządu (to jest tylko moja teoria nie wiem jak jest w praktyce).

    Jak kiedyś rozmawiałem z Tomkiem Twardowskim na ten temat to wspomniał coś o utrzymywaniu max poziomu oleju, może jest tak, że jak wariatory maja gorsze smarowanie przy rozruchu to na łańcuch działają zwiększone siły i się rozciąga? Ja trzymam zawsze maxymalny poziom oleju. Jak do tej pory łańcuch jest ok. Auto ma ok 80000 przebiegu i z tego co wiem łańcuch jest fabryczny.

    Co do nagaru to tak jak pisałem, to są moje obserwacje, ale nie jestem ekspertem i moje wnioski mogą być błędne... Wiem ze zaraz po kupnie auto było strasznie zamulone, ale pare tankowań z dodatkiem do czyszczenia wtrysków i ostrzejszej jazdy na expresówkach i auto zaczęło zupełnie inaczej jeździć. Ale równie dobrze mogą to byś subiektywne odczucia.

  9. #199
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Hej, Jak już pisałem w innym watku mnie Tomek mowil to samo wiec widać jednolita linia orzecznicza jest utrzymana. Btw kojarzysz jakie rzeczy sa do wymiany przy przeglądach przy 90k i 120k. ? Trochę trudno sprawdzić a głupio dzwonic po ASO w każdej sprawie. Z twoich postow wiem ze swiece przy 120k się wymienia
    Ostatnio edytowane przez pieta ; 18-11-2013 o 16:25

  10. #200
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Pobierz sobie instrukcję, tam jest wszystko
    http://aftersales.fiat.com/ELUM/Home.aspx

Podobne wątki

  1. Kupiłem Alfe okazał sie dwumas do wymiany czy moge oddać?
    Utworzone przez darfej1981 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 85
    Ostatni post / autor: 15-02-2016, 16:04
  2. [Brera] czy kupie za te pieniądze, na co zwracać uwag
    Utworzone przez bartek1204 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 11-03-2015, 22:29
  3. [159] Kupiłem 159 :) ale... :)
    Utworzone przez loco145 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 81
    Ostatni post / autor: 01-02-2013, 13:48
  4. [156] Kupiłem ją
    Utworzone przez yatsek w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-11-2008, 18:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory