Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 44

Temat: Słabe ogrzewanie w kabinie po wymianie chłodnicy

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jankes1979
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    GOSTYŃ
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 150KM+Fiat Idea 1.3 jtdm,FURA ŻONY;-)
    Postów
    372

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gracekk Zobacz post
    Nawet nie wiedziałem, przyda się na przyszłość chociaż i tak wole zrobić ten większy "przeciąg" zapomniałem dodać o tym korku do odpowietrzania
    spoko,po to jest to forum żeby dzielić się wiedzą

    - - - Updated - - -

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał whatsup Zobacz post
    A mianowicie układ został odpowietrzony drugi raz fakt było jeszcze trochę powietrza, teraz po odkręceniu odpowietrznika od razu wylatuje płyn i to gorący, auto nagrzewa się normalnie, jednakże po kilkudziesięciu minutach jazdy zaczyna znów lecieć chłodne powietrze pomimo, że pokrętła temperatury nie ruszam

    Do czasu ostudzenia auta, potem znów jest normalnie i tak w kółko

    EDIT Termostat sprawdzałem chłodnica po przejechaniu kilku kilometrów byłą lodowata

    Ręce mi opadają. Pozdrowienia Konrad
    masz wersję przed czy po lifcie?Bo tak sobie teraz myślę,że jeśli po lifcie to może być tak,że opisane zachowanie jest normalne.Akurat zakodowałem sobie w głowie,że rozmawiamy o aucie przed liftem(w sumie nie wiem czemu).Ja akurat teraz mam wersję po lifcie z dwustrefową klimatyzacją i też jest tak,że leci ciepłe powietrze,a za jakiś czas chłodniejsze,później znów ciepłe i tak w kółko,z tym że jest to zjawisko normalne i ma za zadanie utrzymać zadaną temperaturę.Z tego co pamiętam to jak miałem auto przed liftem to takie zjawisko nie występowało,stąd też wcześniej opisane porady.
    No i pytanie czy jak zacznie lecieć chłodne to już tak zostaje czy może za jakiś czas znów leci ciepłe?

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gracekk
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Wałbrzych
    Auto
    Była: AR 156 SW 1.8 TS, AR 156 SW 2.4 20V. Jest: Passat B6 BMR
    Postów
    696

    Domyślnie

    Ja u siebie mam polifta w środku i też tak mam, po to jest climatronic by utrzymać stałą temperaturę w środku auta. Jeszcze możesz sprawdzić dać ogrzewanie na max i zrobić małą saune w środku, jeśli po chwili znów będzie leciało chłodne powietrze, to może padł czujnik temp. w środku lub coś z nagrzewnicą.

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    156 JTD CF2 SW
    Postów
    55

    Domyślnie

    Wersję mam przed liftową, po małej saunie z minuty na minutę z ciepłego robi się zimne powietrze, o którym czujniku mówisz w tym na panelu środkowym pomiędzy popielniczką, a pokrętłami,obok przycisku awaryjnych ??

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gracekk
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Wałbrzych
    Auto
    Była: AR 156 SW 1.8 TS, AR 156 SW 2.4 20V. Jest: Passat B6 BMR
    Postów
    696

    Domyślnie

    Tak o tym czujniku, ale po chwili przemyślenia nie wiem czy to będzie miało jakikolwiek związek ze sobą, bo w sumie jak chcesz mieć gorąco w aucie to czujnik za to nie będzie odpowiedzialny bo jego zadaniem jest utrzymanie stałej temperatury.

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jankes1979
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    GOSTYŃ
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 150KM+Fiat Idea 1.3 jtdm,FURA ŻONY;-)
    Postów
    372

    Domyślnie

    Kurde,z tego co piszesz to wygląda jakby układ cały czas był zapowietrzony lub się zapowietrzał.Weź wymień ten korek(15-20zł),odpowietrz nagrzany układ raz jeszcze w/g wcześniejszego sposobu i przegoń auto,ale tak konkretnie full na biegach.Zjedź do domu i spróbuj jeszcze raz wykręcić korek w chłodnicy.Kiedyś kumpla 147 też odpowietrzałem razy kilka,ale w końcu odpowietrzył się na 100% i jest ok.Skoro piszesz,że wcześniej było ok a hocki klocki zaczęły się po wymianie chłodnicy to innej opcji jak zapowietrzenie nie ma.
    Daj później znać co wyszło

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    156 JTD CF2 SW
    Postów
    55

    Domyślnie

    tak zrobię, wymienię korek tylko dostać nowy na 1,4 Bara (taki jak mam teraz zamontowany) graniczy z cudem w internecie od ręki można dostać ale na 1,2 Bara będę szukał

    Dzięki za podpowiedzi będę sprawdzał i się odezwę

  7. #17
    Użytkownik Świeżak Avatar supermajku
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    156 SW 1,9 JTD 2001 115 PS
    Postów
    152

    Domyślnie

    Wymyj dokładnie korek, przeczyść otwory, i będzie git.

    Różnice w korkach 1,2 a 1,4 polegają na ciśnieniu otwarcia zaworu bezpieczeństwa. 1,4 przytrzyma tobie większe ciśnienie w przypadku zagotowania i dłużej będzie zabezpieczał przed wrzeniem, ALE 1,2 zabezpieczy układ w razie uszkodzenia uszelki pod głowicą i przegrzania. Osobiście z doświadczenia w bardzo bardzo bardzo trudnych i nie wdzięcznych do odpowietrzenia sześcio cylindrowych, rzędowych silników długich blisko na metr z bmw wybieram korki o jak najmniejszej wartośći.

    Procedura odpowietrzenia:
    Nalewamy płyn do zbiornika, na Max, odkręcamy korek odpowietrznika uzupełniamy, ściskamy węże aby wypchnąć powietrze, ciągle pilnujemy poziom płynu, ZAMYKAMY odpowietrznik, uruchamiamy silnik jednocześnie DAJĄC ogrzewanie na max i wentylator na najwyższy bieg, nawiewy otwarte ( Po to aby chłodzić ciąggle nagrzewnice) Jeżeli mamy silnik sterowany linką to pod maską lub blokujemy gaz zwiększamy obroty do 2500, biegiem uzupełnić płyn i otwieramy odpowietrznik pełne odpowietrzenie po otwarciu termostatu. w czasie procedury korek może być otwarty lecz jego zamknięcie ma zarówno pozytywne jak i negatywne skutki. IN + mamy ciśnienie w układnie IN - płyn się nie zassa ze zbiornika ale lepiej na otwartym.

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    156 JTD CF2 SW
    Postów
    55

    Domyślnie

    korek wymieniony na nowy verneta 1,4 Bara, układ jest w 100% odpowietrzony kiedy nie odkręcę odpowietrznika wylatuje od razu płyn, i niestety nie pomogło, gdy auto zaczyna się nagrzewać do temperatury temperatura jest ok, jak się rozgrzeje zaczyna robić się w aucie zimno i trzeba powoli zwiększać temperaturę, podczas rozgrzewania jest 19 stopni jest komfortowe po rozgrzaniu 24 stopnie, coś jest nie halo

  9. #19
    Użytkownik Świeżak Avatar supermajku
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    156 SW 1,9 JTD 2001 115 PS
    Postów
    152

    Domyślnie

    To że z chłodnicy nie leci powietrze to świadczy TYLKO o odpowietrzeniu chłodnicy. A weź spróbuj wjechać na taki kąt aby odpowietrznik był wyżej od nagrzewnicy( wysokość podszybia), lub tak jak nawet instrukcja serwisowa audi podaje to zrób tak ( np rurke wsadź w zbiorniczek) dolej wody powyżej i przygazuj, niech pompa przepcha. Bo zostają 2 warianty. Albo jest faktycznie zapowietrzona nagrzewnica albo zatkana. Jeżeli zatkana to albo zlewamy płyn i wąż ogrodowy i walimy aby się przepłukało najlepiej bezpośrednio w nagrzewnicę, lub demontujemy i czyścimy mając ją w rękach, w ostateczności wymiana. W skrajnej skrajności pompa wody... ale to raczej nie możliwe.

    Czy słyszysz może cichuteńkie i delikatne bullgotanie w nagrrzewnicy? A termostat jak? Wskaźnik temp jak pokazuje? dotknij czy po niewielkim rozgrzaniu chłodnica zimna czy ciepła i czy po dużym rozgrzaniu gorąca?

    Przedstawiłem niemalże darmowe i proste sposoby do wykonania samemu.

    Jak że bezpośrednio z alfą tego nie kontrolowałem, jak to jest: np peugeot na wielu wężach ma małe odpowietrzniki, inne auta mają zawory mimo klap na nagrzewnicy, a alfa może ma coś jeszcze poza odpowietrznikiem na chłodnicy.

    Np. w CC 700 nagrzewnica jest w ciul wyżej od odpowietrznika.

    P.S.

    Płukanie nagrzewnicy: Zlewamy płyn chłodniczy, odłączamy najniższy wąż z układu chłodniczego, odłączamy wąż wychodzący na nagrzewnice, podłączamy tam wąż ogrodowy i płukamy.......gdy wypłukamy montujemy zalewamy odpowietrzamy uzupełniamy.

    Wymiana nagrzewnicy w bardzo wielu przypadkach wiąże się z demontażem deski Roboty bardzo bardzo bardzo bardzo dużo.
    Ostatnio edytowane przez supermajku ; 22-11-2013 o 23:51

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jankes1979
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    GOSTYŃ
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 150KM+Fiat Idea 1.3 jtdm,FURA ŻONY;-)
    Postów
    372

    Domyślnie

    JTD o którym rozmawiamy ma tylko odpowietrznik w chłodnicy i akurat w tym aucie odpowietrzenie chłodnicy=odpowietrzenie układu,dodatkowo powrót płynu do zbiorniczka wyrównawczego jest zdecydowanie wyżej niż nagrzewnica co nie jest bez znaczenia.Nie ma w tym aucie,żadnych odpowietrzników na powrotnym wężu od nagrzewnicy jak np.w punto.Zapchanie nagrzewnicy też odpada,moim zdaniem gdyby była zapchana ciepło z nawiewów nie leciało by w ogóle.
    I teraz pytanie do kolegi założyciela.Czy jak zacznie lecieć chłodniejsze powietrze z nawiewów to tak już pozostaje czy może po jakimś czasie znów zaczyna lecieć cieplejsze.Scenariusz może być taki,że dopóki silnik chodzi na "małym" obiegu to przez nagrzewnicę leci coraz cieplejszy płyn a co za tym idzie leci ciepełko z nawiewów.Po otwarciu termostatu do obiegu dostaje się zimny płyn z chłodnicy co powoduje spadek temperatury w układzie i spadek temperatury powietrza wylatującego z nawiewów.
    Jednak w takiej opcji po jakimś czasie temperatura powietrza powinna znowu nieco wzrosnąć.

Podobne wątki

  1. [159] Słabe ogrzewanie na postoju 2.4 JTDM
    Utworzone przez Paazik w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 31-01-2014, 09:52
  2. Słabe ogrzewanie tylnej szyby
    Utworzone przez Pilar13 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 20-11-2013, 22:07
  3. [33] Słabe ogrzewanie
    Utworzone przez gprazmo6 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 01-02-2013, 21:45
  4. [MiTo] Słabe ogrzewanie.
    Utworzone przez profit w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-10-2012, 18:45
  5. słabe ogrzewanie i temperatura silnika
    Utworzone przez ZimnyLech w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-02-2012, 10:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory