Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Schemat elekt. AR GT 2.0 JTS

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa Romeo GT 2,0JTS
    Postów
    5

    Domyślnie Schemat elekt. AR GT 2.0 JTS

    Witam wszystkich.
    Mam poważny problem ze swoją AR GT 2.0 JTS.
    Samochód niedawno kupiony i przełożony silnik został w niej. Auto pali na 3 gary. Komputer pokazuje błąd 3 wtrysku. Sprawdzone zostały świece, cewki, kompresja okablowanie czy nie przerwane i wszystko ok. Choć zauważyłem, ze coś było kombinowane bo na 3 wtrysk kabel jest zapleciony jako jedyny z całej wiązki. We wtyczce są to piny 44 i 59. Czy są prawidłowe? Dla porównania zmierzyłem kable wtrysku 1 i są na grubszych pinach 2 i 48 i ten działa.
    Dodatkowym problemem jaki występuje to to, że po przekręceniu kluczyka poziom paliwa pokazuje stan poprawny, a przy zapaleniu auta poziom spada do rezerwy i świeci. Podejrzewam ze ktoś przekombinował i pozamieniał przewody ( pewnie masy).

    Wiec jesli ktoś ma schemat wyjść z komputera lub zna odpowiedz czy to wina kabli czy samego komputera to proszę o wklejenie odpowiedzi na forum.
    Dodam że jestem laikiem w tych tematach więc proszę, nie każcie mi szukać schematu po jakichś bliżej mi nie znanych programach serwisowych aut.

    Dodam ze komputer ma oznaczenia Bosch 0 055 195 024 0 i 0 261 501 032
    Z góry dziękuję

  2. #2
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    napisz do bubu321, podaj dane auta, pomoże.

    pzd.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - czy oprócz błędu wypadania zapłonu program diagnostyczny zgłasza jakiś inny błąd ?
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    z eLearna zrzuty z centralki M10.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ECU1.jpg
Wyświetleń:	352
Rozmiar:	65.5 KB
ID:	114911  
    Attached Files Attached Files

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa Romeo GT 2,0JTS
    Postów
    5

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - czy oprócz błędu wypadania zapłonu program diagnostyczny zgłasza jakiś inny błąd ?
    Nie, chyba nie Nie wszystko mówią Mechanicy. Pokazuje błąd 3 wtrysku i świeci sie czek od silnika, i strasznie piszczy w aucie. Potrzebny jest schemat podłączenia by porównać to połączenie bo jeśli nie to przyjdzie mi komputer wymieniać z immobilizerem i stacyjkami, a to grubsza robota

    - - - Updated - - -

    Dzięki Euroskan
    Widzę po schemacie że mam w niewłaściwym miejscu podpięte przewody powinny być to 18 i 31 a nie 44 i 59. Swoja drogą ciekawi mnie co to za czujnik K050 i czy ma wpływ gdzie jest masa a gdzie prądowy. No i czy to tylko pomyłka czy specjalnie wywołana usterka.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    K050 to czujnik spalania stukowego, połączony ekranowanym przewodem, tak samo jak czujnik k046, czujnik położenia i obrotów wału korbowego..... dla jednego i drugiego czujnika nie wazna jest polaryzacja sygnału....

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa Romeo GT 2,0JTS
    Postów
    5

    Domyślnie

    Cytat Napisał euroscan Zobacz post
    K050 to czujnik spalania stukowego, połączony ekranowanym przewodem, tak samo jak czujnik k046, czujnik położenia i obrotów wału korbowego..... dla jednego i drugiego czujnika nie wazna jest polaryzacja sygnału....
    Kurcze to teraz nie wiem czy zamieniać przewody czy nie. Gdzie na schemacie teraz jest umieszczony czujnik poziomu paliwa? Bo pod wyjściem 44i 59 mam wtrysk3 podpięty.
    Myślałem ze jak zamienię przewody to problem zniknie, ale widzę, że jest bardziej nakopane. Co radzicie?

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - dobrze było poobserwowac oscyloskopem sygnały na wtryskach, wtedy mamy pewnośc że to sygnał dla wtryskiwacza a nie dla czujnika spalania stukowego.
    - MES, alfaOBD ma taką możliwość że testuje wtryski.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wtryski.jpg
Wyświetleń:	171
Rozmiar:	38.9 KB
ID:	114965  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 26-11-2013 o 07:17
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    Użytkownik Embrion Avatar woocashh
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Poznań/Śrem
    Auto
    przygotowuję się do zakupu ALFA ROMEO GT
    Postów
    12

    Domyślnie

    Kolego, PABLO2, czy to ty zakupiłeś tę Ale z Wejherowa może?
    bo w niej to trochę więcej roboty było.

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa Romeo GT 2,0JTS
    Postów
    5

    Domyślnie

    Dziś pozamieniałem Przewody te, o których pisałem ale żadnego odzewu. Ani się nie poprawiło ani żaden nowy błąd się nie pojawił (chyba bo nie mam komputera do diagnostyki). Pozostanie mi tylko znaleźć dobrego elektro-mechanika (czarodzieja), który znajdzie błąd a nie będzie chciał od razu kompa wymieniać, by napełnić sakwę.

    Woocashh samochód ściągany z Wa-wy z zatartym silnikiem. A o reszcie już pisałem wyżej

    Jeśli macie jeszcze jakieś ciekawe sugestie to z chęcią sprawdzę

Podobne wątki

  1. Schemat
    Utworzone przez lopez141 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-08-2015, 19:37
  2. szybkie pytanie odnośnie instalacji elekt.
    Utworzone przez Lenix w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-05-2014, 18:11
  3. Schemat 1,9 JTD 115 KM
    Utworzone przez Bladyy w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-07-2013, 19:49
  4. [145] Schemat
    Utworzone przez kubatron w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-04-2012, 20:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory