Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: Prośba o pomoc w wyborze tłumika - 1.4 170 km

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Giulietta 1.4 MA 170 KM TCT
    Postów
    61

    Domyślnie Prośba o pomoc w wyborze tłumika - 1.4 170 km

    Jest to mój pierwszy post na forum w związku z czym na początku chciałbym się ze wszystkimi przywitać.
    Od niedawna jestem posiadaczem Giulietty 1.4 w wersji 170 km. Planuję drobną modyfikację mianowicie chciałbym przerobić wydech na podwójny. Pierwszą kwestią jest spojler zderzaka. Na początku rozważałem zakup "klasycznego" (gładkiego) na dwie rury teraz jednak rozważam zakup spojlera z linii akcesoryjnej 50903312 (z dyfuzorem). Pytanie, czy ktoś już to montował, jeśli tak to na co zwrócić uwagę przy montażu? I czego będę potrzebował żeby przełożyć spojler samodzielnie?
    Drugą kwestią jest wybór wydechu. Początkowo brałem pod uwagę dospawanie rury za tłumikiem końcowym. Jednak po przemyśleniu tematu zacząłem zastanawiać się nad zakupem jednego z poniższych tłumików:

    1.Tłumik oryginalny od QV - cena około 1900 pln
    2.Tłumik ULTERa dedykowany - cena około 950 pln
    3.Tłumik Ragazzon H2-Line -cena 570 Euro z przesyłką
    4.Tłumik Ragazzon SS Double-rear 102 classic

    W tej chwili jest to nasze auto rodzinne, na tylnej kanapie podróżuje z nami córka (5 lat). Autem od czasu do czasu wybierać się będziemy w dłuższe trasy (południe europy). W związku z powyższym mam pewne obawy co do komfortu na tylnej kanapie, czy nie będzie tam za głośno w przypadku wybrania opcji 3 lub 4.

    Chciałbym was prosić o wszystkie opinie, doświadczenia związane z taką modyfikacją. Czy przy takiej zmianie tłumika mogę się spodziewać jakiegokolwiek przyrostu mocy (jeśli tak, to jaki rząd wielkości)?

    Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar jarecki_68
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Mazda 6 2.5 SkyPassion ... była Giulietta 170 MA
    Postów
    148

    Domyślnie

    Poczytaj ten temat ... http://www.forum.alfaholicy.org/mito...y_turbo-3.html.

    Robiłe m u siebie taką przeróbkę. To moje auto jest wzorcem dla ULTERA http://new.ulter.com.pl/offer/dedica..._giulietta/559. W tym wskazanym temacie masz też fotki tego, co Ci będzie potrzebne do zmiany wydechu. Po pierwsze dokładka na dwa wycięcia, którą przełożysz bez problemu. Sześć śrub i po problemie. Tak samo przykrecisz tą dedykowaną z dyfuzorami. Do tego ucho zawieszki tłumika. Co do głośności, to wymiana samego końcowego tłumika nie powoduje zwiększenia głośności. Przynajmniej mój Ulter taki jest.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Giulietta 1.4 MA 170 KM TCT
    Postów
    61

    Domyślnie

    Dzięki za link,

    w przypadku Ultera zastanawia mnie jedna rzecz. Pisałeś, że tłumik konstruowali na podstawie twojego auta jednak w ich ofercie mogę znaleźć podwójny wydech tylko do 1,75 i 2,0 JTD do 1.4 jest z pojedynczą rurą.. Nie wiesz czy mają odrębny model do 1.4 MA czy po prostu ten do 1,7 podchodzi do naszego modelu?

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia 2.0 RWD MY'20
    Postów
    475

    Domyślnie

    od 1,5 roku posiadam tlumik Ragazzona, tyle ze w wersji 2x102 Concentric, na poczatku zmienilem tylko koncowy tlumik oraz niezbedny w przypadku tego modelu tylny spojler. Pozniej wyrzucilem jeszcze srodkowy zastepujac go rura.

    Co do pkt 1,2 nie mialem do czynienia, ale gdybym mial wybierac to zamiast serii z qv wzialbym jednak jakis raggazzona, ultera nie slyszalem, nie widzialem. Wersja z pkt. 3 bedzie na pewno znacznie glosniejsza niz seria nawet z pozostawieniem srodkowego tlumika. Sama puszka koncowa w tlumikach ze standardowej serii Ragazzona zmienia dzwiek w niewielkim stopniu, moze jest troche bardziej slyszalny przy najwyzszych obrotach ale to wszystko. Czy wzrasta moc, trudno powiedziec, z zalozenia te tlumiki sa bardziej przelotowe. Moge jedynie powiedziec ze po zmianie tylnej puszki i wlozeniu sportowego filtra BMC na hamowni wyszlo mi 174hp ale nie wiem ile bylo w serii, nie mierzylem tez po wyrzuceniu srodkowego tlumika. Ta modyfikacja z kolei zmienia natomiast dzwiek bardzo znacznie, dla dziecka i zony mogloby juz byc poza granica komfortu, mi osobiscie taka akustyka pasuje, bardzo fajnie brzmi na niskich obrotach w szczegolnosci w zamknietych pomieszczeniach typu parking podziemny, pod pelnym obciazeniem podczas przyspieszania powyzej 3 tys na trasie jest dosc glosno ale rasowo , przy utrzymywaniu stalej predkosci nawet przy 4-5 tys zupelnie ok.

    Wkrotce planuje wyrzucenie seryjnego katalizatora oraz wspawanie w srodkowy odcinek sportowego 200cpi, do tego bede juz musial raczej dorzucic srodkowy tlumik (uniwersalny przelotowy ragazzon) bo dzwiek bez seryjnego kata raczej wykroczy poza granice mojego komfortu. Takie rozwiazanie wyjdzie i tak taniej niz zakup rozwiazania ragazzona ze sportowym katem za 700 euro. Przy takiej modyfikacji na pewno mozna spodziewac sie dodatkowego wzrostu mocy.

    Montaz tylnego spojlera to raczej nie problem, wskakuje na zatrzaski, mi sie nie chcialo w to bawic skoro wymiane tlumika i spojlera zrobili mi w ASO za 50zl.

    troche o wydechach jest tez tutaj: http://www.forum.alfaholicy.org/mito..._ragazzon.html
    Ostatnio edytowane przez method ; 24-11-2013 o 20:51

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar jarecki_68
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Mazda 6 2.5 SkyPassion ... była Giulietta 170 MA
    Postów
    148

    Domyślnie

    Cytat Napisał axion80 Zobacz post
    Dzięki za link,

    w przypadku Ultera zastanawia mnie jedna rzecz. Pisałeś, że tłumik konstruowali na podstawie twojego auta jednak w ich ofercie mogę znaleźć podwójny wydech tylko do 1,75 i 2,0 JTD do 1.4 jest z pojedynczą rurą.. Nie wiesz czy mają odrębny model do 1.4 MA czy po prostu ten do 1,7 podchodzi do naszego modelu?
    Napisz do nich. Nie wiem czemu nie ma duetu do 1.4 MA w ofercie, ale mają taki. Nawet na zdjęciu jest mój samochód. Co do oryginalnego tłumika z wersji QV, to on nie pasuje plug&play. Rura od tłumika śrofkowego w wersji QV jest na wejściu do tłumika przesunięta o jakieś 8 cm w stosunku do tego co jest w wersji 1.4 MA. Też początkowo tak chciałem zrobić. Dlatego oddałem auto do Ultera, gdzie na podstawie układu wydechowego u mnie dorobili tłumik tak żeby pasował do ułożenia rury. Więc pisz do nich spokojnie lub dzwoń. Tu masz namiary:

    Damian Harężlak
    SALES MANAGER - AFTERMARKET

    Tel. +48 /33/ 860 49 57
    Mobil. +48 508 157 103
    ulter@ulter.com.pl
    Ostatnio edytowane przez jarecki_68 ; 24-11-2013 o 21:35

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Jeśli chcesz mieć fajny dźwięk, to zainteresowałbym się Remusem.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Giulietta 1.4 MA 170 KM TCT
    Postów
    61

    Domyślnie

    Cytat Napisał jarecki_68 Zobacz post
    Rura od tłumika śrofkowego w wersji QV jest na wejściu do tłumika przesunięta o jakieś 8 cm w stosunku do tego co jest w wersji 1.4 MA. Też początkowo tak chciałem zrobić. Dlatego oddałem auto do Ultera, gdzie na podstawie układu wydechowego u mnie dorobili tłumik tak żeby pasował do ułożenia rury.
    Powiedz mi taką kwestię, czy tłumik od ultera będę musiał spawać czy podepnę go na zacisk do rury środkowej? Z tego co widziałem to tłumik oryginalny jest chyba mocowany na zacisk.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    Miałem kiedyś Ultera, wytrzymał dwa lata i zgnił. Ragazzon proponuje, jest z kwasówki i wytrzyma conajmniej 10 lat

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Jabolek
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Zandvoort, Oleśnica
    Auto
    AR Giulietta (SAVALI) 2.0 TCT 215KM 405 Nm
    Postów
    623

    Domyślnie

    Hej,

    Ja mam wydech Savali, bez tlumika koncowego.
    koszt z dyfusorem na 2 rury 1500eur.
    Co do dzwieku to jest swietny, piekna barwa, na YT mam tylko dzwiek z zimnego silnika ale postaram sie wrzucic probke z jazdy.

    http://www.youtube.com/watch?v=LBMcVNKi2B8

    Lubi czasami szczelic jak WRC przy 4-5tys.rpm lubie to szczegolnie pod mostem haha ludzie nie wiedza co sie dzieje haha

    Zabawa ladna, usmiech nie gasnie a srednie spalanie od kiedy zmienilem wydech wzroslo 1,5 litra jednak gdybym mial dzieci to niestety pomyslalbym nad tym 5 razy i chyba zostal przy oryginalnym
    jest glosno, ujdzie gdy jedzie sie normalnie lecz gdy wlaczy sie turbinka to juz niestety dzieci chyba tego nie zatoleruja

    Dopiero powyzej 150km/h wycisza sie...wiec jak jechalem zawsze do PL to nie schodzilem ponizej a glowa mi pekala, nawet po kilku godzinach dalej w uszach slyszalem jakbym jechal
    Ostatnio edytowane przez Jabolek ; 26-11-2013 o 05:46 Powód: .

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Giulietta 1.4 MA 170 KM TCT
    Postów
    61

    Domyślnie

    Po wielu przemyśleniach , rozmowach, konsultacjach, poradach zdecydowałem się na zakup tłumika ULTERA 100-313/101RS model dedykowany do silnika 1.4. Wszystkie graty mam już zebrane. Spojler zderzaka już sobie przymierzyłem, wygląda świetnie poniżej zdjęcie z przymiarki. Całość będę montował przed świętami i wrzucę zdjęcia.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_0075.jpg
Wyświetleń:	520
Rozmiar:	48.4 KB
ID:	115872

Podobne wątki

  1. Prośba o pomoc w optymalnym wyborze ALFY 156
    Utworzone przez Cinek177 w dziale 156
    Odpowiedzi: 114
    Ostatni post / autor: 14-05-2014, 17:41
  2. Rozrząd prośba o pomoc w wyborze
    Utworzone przez lokomaroko w dziale 156
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 09-05-2011, 14:24
  3. Prośba o pomoc w wyborze felg
    Utworzone przez pafka w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 03-04-2010, 06:36
  4. Sonda Lambda (2.0TS)--Prośba o pomoc w wyborze.
    Utworzone przez dududs w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-03-2010, 16:04
  5. Prośba o pomoc w wyborze
    Utworzone przez cronosik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 02-03-2008, 11:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory