Strona 80 z 86 PierwszyPierwszy ... 307071727374757677787980818283848586 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 791 do 800 z 851

Temat: ABC na temat motoru Twin Spark 16v

  1. #791
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    A ja chciałem w tym fajnym wątku taką ciekawostkę opowiedzieć a'propos historii związanych z TSem 16V.
    Kiedyś, kiedyś, kumpel miał 145tkę 1.6, krajową, jeździł gdzieś tak od 170tys km do... może 250(?). Pewnego wieczoru zdarzyło mu się na osiedlowej drodze przydzwonić miską w studzienkę. Następnego dnia rano jego dziewczyna, wsiadła i, zostawiając na parkingu wielką plamę oleju, a potem jeszcze ślad na ulicy, zrobiła jakieś 15km za miasto(styl jazdy względnie żwawy), a po dojechaniu zaraportowała świecącą lampkę i, że silnik głośno pracuje. Kumpel na miejscu odpalił, lampka ciśnienia oleju nie zgasła, silnik ponoć strasznie stukał, więc go wyłączył. Miska była rozwalona przy korku spustowym, ale jakiś sztukmistrz ją pospawał, potem zalano olej i po odpaleniu silnik chodził, tylko nadal grzechotał. Podobno po paru tygodniach się "wyciszył", ale brzmi to nieco absurdalnie. Faktem jest, że silnik jeździł dalej, zresztą zdarzało mi się nim przejechać, nie wiedząc nic o tej awarii, i ani razu nie zwróciłem uwagi, by chodził jakoś nienaturalnie głośno. I tak sobie jeździł normalnie, aż nadszedł moment wymiany rozrządu -> niestety pasek był szybszy i niemal w ostatniej chwili(55tys km) zdążył strzelić zanim go zdemontowano w całości. Po remoncie głowicy TS śmigał normalnie dalej, ale wtedy zostały już podjęte decyzje o sprzedaży. Co by być uczciwym, należałoby dodać, że kumpel auto przejął świeżo po remoncie silnika, w takim raczej partackim serwisie amerykańców w Łodzi. Ale czy to miało jakieś znaczenie po kilkudziesięciu tys. km, dla jazdy bez oleju?

    Jak już się tak rozpisałem to pociągnę temat dalej... Dlaczego przy zmianie właścicieli nastąpił remont? Historia silnika przed tymi ~170tysiącami jest równie ciekawa. Poprzedni właściciel miał 145tkę od nowości(od stycznia 1999r - wyprzedaż rocznika 1998, 1.6 w cenie Juniora 1.4 ) i potrafił przejechać nawet do 40tys km na jednym oleju! Zadowolony był, że oszczędził sobie kłopotu z jeżdżeniem do warsztatu. Pamiętam, że było to jakoś na początku użytkowania. Pierwsze 70tys stuknęło jej w ciągu roku, kolejne 100tys było już rozłożone na 4 lata. Pamiętam też później taką dłuższą fazę eksploatowania silnika przy poziomie oleju _skrajnie_zmiennym_. Tzn. gdzieś go sobie gubiła, więc kontrolka ciśnienia oleju była traktowana jako kontrolka niskiego poziomu. :d Wiem co mówię, bo sam któregoś razu dostałem tę 145tkę, by machnąć krótką traskę i lekko mnie zmroziło jak na jakimś zakręcie, czy przy hamowaniu, zaświeciło się czerwone na desce. Na szczęście w bagażniku był zapas na dolewkę - no, po prostu akurat na mnie trafiło. Ile razy musiała mrugnąć, albo na ile zapalić się, by właściciel zdążył dolać - tego mogę się tylko domyślać. Taka bezlitosna eksploatacja oczywiście nie mogła się obyć bez konsekwencji. Gdy 145tka była sprzedawana - przy odjęciu stawiała całkiem sporą zasłonę dymną. Co ciekawe, cały czas paliła znikome ilości paliwa, bo jakieś 6,5 w spokojnej trasie. No i wtedy właśnie nastąpił ogólnie pojęty "remont" silnika. Po remoncie auto odbierał już nowy właściciel, czyli mój kumpel, ale po tygodniu znowu zaczęło kopcić, więc odstawił do reklamacji. Po ponownym odbiorze wszystko było już niby ok i nie było więcej poprawek. Szczegółów, co robiono, a czego nie - nie znam.
    Przyznacie, że historia całkiem ciekawa. Generalnie za czasów pierwszego właściciela Alfa nie była jakoś specjalnie awaryjna, po prostu jeździła, czy też - była tyrana. Zdarzył się może padnięty rozrusznik, altek, obluzowanie mechanizmu zm. biegów, jakieś łożysko któregoś koła, ale chyba częściej gieły się alufelgi(14") i niszczyły opony od dziur w jezdniach(a może od braku ciśnienia w gumach? ). Zawieszenie było jako tako trwałe, bodajże dwa razy był robiony przód i raz tył przez te 170tys.km. Z kolei kumpel sporo niby narzekał, ale jak pytałem konkretnie na co, to zwykle podawał drobnostki typu zbieżność, bicie kół(felgi wymagały pierścieni centrujących... oryginalne ) korektor hamulców, zacinająca się szyba kierowcy, przyciski na konsoli, itp. Bo trudno nazwać zużyte, po ponad 200tys km, sprzęgło awarią. Kumpel sprzedał ją chyba gdzieś do Łęczycy, albo Piątku, więc jeśli tam takowa jeździ, albo ktoś kupił w tamtych okolicach czerwoną 145 1.6 sprzed ostatniego liftu, to duża szansa, że ma(miał? ) auto z baaardzo bogatą historią.

  2. #792
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Cytat Napisał Torino Zobacz post
    Dlatego ja jestem zwolennikiem teorii,ze wystarczy odpalić samochód,odczekać 5 sekund i już można ruszać
    No bo tak się powinno robić. Pod obciążeniem silnik szybciej się nagrzewa

  3. #793
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    No bo tak się powinno robić. Pod obciążeniem silnik szybciej się nagrzewa
    Czekanie aż się samochód nagrzeje jest bzdurą totalną, ponieważ grzeje się tylko silnik, a co ze skrzynią ?
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  4. #794
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    A czy kręcenie na zimnym pod czerwone pole jest zdrowe? Nie wydaje mi się. Co do odpalania to idzie się zgodzić.
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  5. #795
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Cytat Napisał maniek015 Zobacz post
    A czy kręcenie na zimnym pod czerwone pole jest zdrowe?
    A kto pisał, że jest zdrowe?

  6. #796
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał maniek015 Zobacz post
    A czy kręcenie na zimnym pod czerwone pole jest zdrowe? Nie wydaje mi się.
    Jeśli to do mnie, to czytaj ze zrozumieniem.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  7. #797
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    To nie było stwierdzenie, tylko zapytałem właśnie Ciebie, więc jak Cię proszę czytaj ze zrozumieniem, i możliwie udziel fachowej odpowiedzi jak i przy wcześniejszych poruszanych wątkach
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  8. #798
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał maniek015 Zobacz post
    To nie było stwierdzenie, tylko zapytałem właśnie Ciebie, więc jak Cię proszę czytaj ze zrozumieniem, i możliwie udziel fachowej odpowiedzi jak i przy wcześniejszych poruszanych wątkach
    po uruchomieniu silnika nie powinno sie stać i czekać aż się rozgrzeje, tylko ruszać i delikatnie jechać. W samochodzie jest więcej elementów do rozgrzania, jak chociażby skrzynia biegów, wspomaganie, itp. Co z tego jak rozgrzejemy silnik na postoju, damy w tubę, jak olej w skrzyni będzie jak żel i mamy po synchronizatorach na przykład. podobnie jest ze wspomaganiem, które to ma poza pompą maglownicę, która bez kręcenia kierownicą stoi w miejscu.
    Ot i wszystko na temat.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  9. #799
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Czyli pałowanie na zimnym nie jest dobre ani dla silnika ani dla innych podzespółów. O to mi właśnie chodziło
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  10. #800
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    Cytat Napisał maniek015 Zobacz post
    Czyli pałowanie na zimnym nie jest dobre ani dla silnika ani dla innych podzespółów. O to mi właśnie chodziło
    Ja robie tak, ze odpalam samochod, wsteczny i szpula zza garaz, potem go zostawiam odpalonego, ide zamknac dom, garaz - zejdzie z minuta max, wsiadam i jade, dopoki wskazowka nie skoczy mi 90*C to nie przekraczam 3,500obr - np. wyprzedzanie, a tak to spokojna jazda i zmiana biegow przy 2700-3000obr... Takie cos wydaje mi sie ok ;d

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. [155] Twin Spark 2.0 8v
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:14
  3. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  4. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory