Strona 81 z 86 PierwszyPierwszy ... 3171727374757677787980818283848586 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 801 do 810 z 851

Temat: ABC na temat motoru Twin Spark 16v

  1. #801
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mongoose Zobacz post
    Ja robie tak, ze odpalam samochod, wsteczny i szpula zza garaz, potem go zostawiam odpalonego, ide zamknac dom, garaz - zejdzie z minuta max, wsiadam i jade, dopoki wskazowka nie skoczy mi 90*C to nie przekraczam 3,500obr - np. wyprzedzanie, a tak to spokojna jazda i zmiana biegow przy 2700-3000obr... Takie cos wydaje mi sie ok ;d
    jak najbardziej prawidłowo.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  2. #802
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Co z tego jak rozgrzejemy silnik na postoju, damy w tubę, jak olej w skrzyni będzie jak żel i mamy po synchronizatorach na przykład.
    Tu akurat zły przykład. Na włączonym silniku olej w skrzyni też się przecież rozgrzewa - wałek od strony sprzęgła obraca jedną stronę kół zębatych, a druga strona (od napędu) jest stale zazębiona. Obracają się oba wałki i rozgrzewają olej.

  3. #803
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Tu akurat zły przykład. Na włączonym silniku olej w skrzyni też się przecież rozgrzewa - wałek od strony sprzęgła obraca jedną stronę kół zębatych, a druga strona (od napędu) jest stale zazębiona. Obracają się oba wałki i rozgrzewają olej.
    Niestety nie do końca.
    W mojej poprzedniej skrzyni w 156 JTD w zimie, kiedy odpalałem auto rano w celu nagrzania dla dzieci słyszalny był szum łożysk.
    W maju skrzynia się rozleciała. Aktualnie nie robię już tych operacji i 2 rok jest spokój.
    Olej w skrzyni jest bardzo gęsty i nie do końca jest rozprowadzany tam gdzie powinien.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  4. #804
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    czarna AR 156 1,8T.S. S.W.
    Postów
    172

    Domyślnie

    Koledzy, to wreszcie w jakim zakresie obrotów pracuje wariator w T.S. 1,8.? Różne żródła podają 1800-3500 lub np. 3500-4000 obrotów.

  5. #805
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    O ile sie nie myle w tych niższowych obrotach do 3500, ale nie dam sobie reki uciac

  6. #806
    Użytkownik Ogier Avatar brill7
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Błonie
    Auto
    Alfa Romeo Centocinquantasei in colore blu vela metallizzato 1970 centimetri cubici
    Postów
    155

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mongoose Zobacz post
    Ja robie tak, ze odpalam samochod, wsteczny i szpula zza garaz, potem go zostawiam odpalonego, ide zamknac dom, garaz - zejdzie z minuta max, wsiadam i jade, dopoki wskazowka nie skoczy mi 90*C to nie przekraczam 3,500obr - np. wyprzedzanie, a tak to spokojna jazda i zmiana biegow przy 2700-3000obr... Takie cos wydaje mi sie ok ;d
    robię podobnie, tylko że odpalam ją, wygodnie siadam , sprawdzam lusterka czy wszystko jest ok, zapinam pasy, podpinam radio i pendriva. schodzi się też ok minuty. potem powolutku do 2500obr. gdy staję pod domem też chodzi ok minuty na luzie. czy tak dobrze? nie wiem. na pewno nie zaszkodzi

  7. #807
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Cytat Napisał szybka Zobacz post
    Koledzy, to wreszcie w jakim zakresie obrotów pracuje wariator w T.S. 1,8.? Różne żródła podają 1800-3500 lub np. 3500-4000 obrotów.
    Ja słyszałem że od 1800 do 3000 ale ręki sobie nie dam uciąć. Lepiej aby Darek się wypowiedział, bo to złota łapa jeśli chodzi o TS
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  8. #808
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Wepnij voltomierz w cewkę i będziesz wiedział.

  9. #809
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    W/g opisu fiata(a z tego czego się dowiadywałem w 16v AR jest podobnie) .."dzialanie wariatora:jesli temp cieczy jest nizsza niz 40*C,predkosc obrotowa rowana predkosci biegu jalowago lub wyzsza niz 4800 obr/min w tym stanie nie nastepuje zmiana faz.przy temperaturze wyzszej niz 40*C predkosci wiekszej niz predkosc biegu jalowego i mniejszej niz 4800 obr/min oraz przy kacie otwarcia przepustnicy wiekszym niz 8* faza rozrzadu zaworow dolotowych zmiena sie"..
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  10. #810
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    lesio146, to co napisałeś dotyczy 8V?? Bo sam mam zamiar się wpiąć w niego tylko jakoś czasu brak. Czytałem gdzieś że zależy to też od przepływki. Poza tym z tekstu wyżej wynika że wariat działa między tzw. idle i 4800rpm niezależnie od temperatury, jedynie dochodzi zmienna z TPS po przekroczeniu 40 stopni.

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. [155] Twin Spark 2.0 8v
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:14
  3. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  4. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory