Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: wymiana opornego koła pasowego 1.6 twin spark

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark
    Postów
    8

    Domyślnie wymiana opornego koła pasowego 1.6 twin spark

    Witam,
    Chciałbym was prosić o poradę, ale celem wprowadzenia w temat kilka słów o całej sytuacji...

    Moja bella miała małą awarie - strzelił pasek rozrządu... Postanowiłem sam naprawić jej "serce".
    Demontaż głowicy, wymiana zaworów, szlif i wszystkie niezbędne operacje wykonałem.

    W tym miejscu spotkałem się z problemem.
    wcześniej pasek sam spadł z koła na wale korbowym, a żeby nowy założyć trzeba zdjąć koło pasowe...
    Na forum wyczytałem, że wystarczy odkręcić 4 torxy i koło zostaje nam w rękach.
    Niestety tak się nie stało...
    Próbowałem odkręcić środkową śrubę przy okazji złamałem 2 przedłużki "warsztatowe" i do tego kolejne 2 solidne nasadowe obróciły się w pył.
    Kręciłem na początku jakby śruba miała prawy gwint, później wyczytałem, że może być lewy... w lewo też połamane przedłużki.

    Jakieś sugestie?
    Czy jest jakiś magiczny sposób na zdjęcie tego koła, którego nie poznałem?
    dodam, że metody "siłowe" wyszarpania go też nie zdały egzaminu - oczywiście z głową, żeby nie wyrwać z połową silnika.

    Ktoś wspomoże dobrym słowem?

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    trzyma się koła zębatego wału na rdzy

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark
    Postów
    8

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    trzyma się koła zębatego wału na rdzy
    Sugestia jak je oderwać, żeby nie uszkodzić silnika, ani simeringu?
    "Delikatnie" opukiwałem już 2 kg młotkiem... w międzyczasie wylewając na nie wiaderko wd40

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    nic na siłę tylko weź większy młotek :]

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark
    Postów
    8

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedź.
    Jak ktoś ma jeszcze jakieś sugestie to zapraszam do zwierzeń
    Ostatnio edytowane przez Rod ; 30-11-2013 o 16:50

  6. #6
    Użytkownik Embrion Avatar Wojtuś
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 85 KW Cosmo Blue
    Postów
    13

    Domyślnie

    mlotek albo dobry sciagacz do lozysk ;P ja takich problemow nie mialem u siebie ale w fiacie jak zmianialem kolo pasowe to mlotek pomogl ;P

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark
    Postów
    8

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wojtuś Zobacz post
    mlotek albo dobry sciagacz do lozysk
    Aktualizacja.
    Zamiast ściągacza do łożysk użyłem podnośnika słupkowego o udźwigu 7 ton przyczepionego na linie holowniczej do koła pasowego.
    Niestety koło nawet nie drgnie.
    Ktoś jeszcze ma jakąś propozycję?

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adamus
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    AR 156 GTA Q2 kolor Azzuro nuvola AR 156 2,5 V6 AR145 1,6Ts AR 146 2,0 Ts AR 146 1,9 TD
    Postów
    77

    Domyślnie

    spróbuj je podgrzać może odpuści a jeśli nie to tylko duży młotek
    a tak czy inaczej to nowe koło pasowe

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark
    Postów
    8

    Domyślnie

    Cytat Napisał adamus Zobacz post
    spróbuj je podgrzać może odpuści
    spoko kolejnej aktualizacji już nie robiłem, ale to też już było grane. Co prawda nie podgrzewałem tego jakoś bardzo w obawie przed zniszczeniem simeringu, ale chyba trzeba będzie użyć młota 5 kilowego...

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Najlepiej żebyś założył tak jak kolega wyżej mówił, ściągacz do łożysk i wtedy młotkiem.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 01-10-2013, 07:00
  2. wymiana koła pasowego - 2.4JTD w alfie 156 - nietypowe?
    Utworzone przez Naymad w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-05-2012, 17:31
  3. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-04-2011, 20:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory