Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 29

Temat: [156] Silnik dusi się i osiąga smieszną moc !!! Pomocy

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Trzeba też pamiętać, że nasz kolega miał wybuch gazu i rozwaliło mu kolektor. Mimo to silnik był odpalany na dziurawym kolektorze i na pewno złapał błędy więc najpierw trzeba by zacząć od podpięcia go do kompa.

  2. #12
    l0bak
    Gość

    Domyślnie

    Mój Tata sprawdził przepływomierz to powiedział mi, ze samochod lepiej z odpiętym jezdził. Sprawdziłem też świece i przewody i lekka masakra. Swiece niepodokręcane, fajka jedna nie orginalna, jedna świeca zardzewiała. Zamówiam dzisiaj same świece i zobacze jaka będzie róznica (platynowe NGK). A i czy pod kazdy komp mozna podłączyć moją 156 bo wlasnie sie zastanawiam czy zwykłe urządzenie diagnostyczne wykarze błędy i czy mozna tam bedzie sprawdzić przeplywke? ... Swiece, przewody, nie wiem jak z cewkami, teraz termostat, tłumik do tyłu...ajjj będzię bolała kieszeń Widze ze jak narazie Alfa tak dziala ze nawet na piwo juz nie chce mi sie wyjsc zawsze 5 zł w kieszeni

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    TAK, w tym modelu auta darmowy program diagnostyczny pokaże wiele parametrów twojej alfy.
    W temacie obok , tutaj
    --
    http://www.forum.alfaholicy.org/topi...ner-vt6904.htm

    - masz prawie wszytko o diagnozowaniu tego modelu Motronic M1.5.5

    - abyś sie nie pytał to podam: kabel VAG KKL z alegro od viakena za 74 zł ( tańsze nie testowałem !!! ) oraz program UnidiagKWP2000 darmowy, link był gdzieś podawany.
    - na końcu brata lub siostry notebook, prawie dowolny model , najlepiej z systemem windows XP sp2.

    p.s.
    diagnostyka jest prosta ale analiza parametrów troche daje w kości.

  4. #14
    l0bak
    Gość

    Domyślnie

    DZisiaj podpięłem Alfe pod komputer i wskazao troche błędów ale mechanik usunął je. Odpięłem tez znowu przepływke i Alfa dostała kopa mocnego. Wkręcała sie na obroty i wogole w porządku od 3500 tys obrotów. Jak przypięłem z powrotem to szarpala lekko i miedzy 3-4 tys obrótów praktycznie wogole obrotomierz nie ruszał. Na komputerze wykazało mi na pracującym silniku 1.2 V przy przyspieszeniu 1.9V. I sie zastanawiam czy wymienić przełpływomierz. Czy np po kupnie nowego przepływomierza alfa bedzei sie lepiej zbierać bo w dolnym zakresie obrotów jest marnie.

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Te błędy nie biorą się z niczego, ECU sygnalizuje co go boli.
    Po skasowaniu błędów przez czas adaptacji nie będzie blędów ale one sie znowu pojawią.
    Zawsze należy blędy zapisywać.
    bo być może także sonda lambda sygnalizuje swój koniec lub łącznik elastyczny, katalizator lub tez dziurawy tłumik.

  6. #16
    l0bak
    Gość

    Domyślnie

    bubu321 masz napewno racje ale nie wiem teraz co zrobić dokładnie. Od 4 tys sie ladnie zbiera bez przepływki a z przeplywką tragedia. I nie wiem czy kupic też sonde lambda razem bo slyszałem, ze jezeli przeplywka byla nie sprawna to sondzie tez sie dostało...

  7. #17
    melek_italia
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał l0bak
    bubu321 masz napewno racje ale nie wiem teraz co zrobić dokładnie. Od 4 tys sie ladnie zbiera bez przepływki a z przeplywką tragedia. I nie wiem czy kupic też sonde lambda razem bo slyszałem, ze jezeli przeplywka byla nie sprawna to sondzie tez sie dostało...
    Chyba glownie jezdzenie bez przeplywki podpietej daje awarie sondy.

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    jeżdzenie bez przepływomierza daje tylko to że ECu wchodzi w tryb serwisowy.
    Innym bez przepływomierza to nawet nie ruszy z miejsca albo dławi się.
    Druga strona medalu to spalanie paliwa w tym trybie, a małe wtedy nie jest ale jak sie zbiera.
    Od modelu oprogramowania zalezy jak reaguje silnik na tryb serwisowy, zwykle to im większa pojemnośc tym lepiej reaguje na odciecie przepływomierza a raczej wtyczki elektrycznej.
    Przepływomierz i sonda to dwa oddzielne obwody.
    Czy jest uszkodzona sonda lambda to wynik daje pomiar za pomoca komputera diiagnostycznego, tylko nie takiego co to daje 0.9 lub 0.45 V, ma być wykres graficzny , z niego wszytko widać nawet dla laika w samochodach i wykresach.

    Tak samo określenie sprawności przepływomierza, od tego sa wykresy wydajności w funkcji obrotów, daje przepływność 480 kg/h lub nie, PROSTE.

    a warsztaty fundują mam że na biegu jałowym 11.2 kg/h, przepływomierz do wymiany.
    a to wcale nie prawda !!!
    Jakbys mieszkał troche bliżej, to tak 15 minut i wszytko wiemy o kondycji twojego samochodu a raczej jego czujników.
    Albo, interfejs, notebook + koledzy z forum.

    Inna alternatywa , to kupa forsy i nasze kochane warsztaty, uczące się na naszej kieszeni.
    p.s.
    Ten przepływomierz był uznany za słaby a była TYLKO sparciała rura dolotu, drugi wykres to nagrzewanie się sondy lambda.

    --


    --

  9. #19
    darloss
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał l0bak
    bubu321 masz napewno racje ale nie wiem teraz co zrobić dokładnie. Od 4 tys sie ladnie zbiera bez przepływki a z przeplywką tragedia. I nie wiem czy kupic też sonde lambda razem bo slyszałem, ze jezeli przeplywka byla nie sprawna to sondzie tez sie dostało...
    Z własnego doświadczenia mogę Ci doradzić tylko jedno, miałem identyczne objawy, na odpiętej przepływce szła jak burza!!! kupiłem nową przepływke i na niej też idzie jak burza!!! a co do sondy to też ją wymieniłem, bo dostała zdrowo po du... przez niesprawną przepływkę, później podpinka pod kompa, tu skorzystałem z usług kolegi bubu321, magik w tych sprawach i wszystko gra

    P.O.Z.D.R.O.

  10. #20
    l0bak
    Gość

    Domyślnie

    Własnie wczoraj zdałem na prawko i najpierw pojade na diagnoze do Alfy i niech mi powiedzą co jest konkretnie. Też myśle, ze to przepływka. Mam jeszcze kilka rzeczy do wymiany i myśle, ze moja bella mnie zaskoczy zdrowo

Podobne wątki

  1. Szarpie i dusi sie ! Alfa 147 1.6 TS Pomocy :)
    Utworzone przez michasecp w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-05-2016, 17:27
  2. [145] Wspomaganie dusi silnik
    Utworzone przez daniel19210 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-05-2014, 16:57
  3. Alfa 156 1.6 TS POMOCY!!! DUSI SIĘ :(
    Utworzone przez ManiekMx3 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-06-2011, 16:09
  4. [33] Silnik przerywa i sie dusi ...
    Utworzone przez fr33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 01-08-2007, 14:09
  5. ar 33 1,4 awaria silnik sie dusi
    Utworzone przez leito1610 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 31-03-2007, 08:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory