Ja kupiłem wernet za 106zl i działa juz 10kkm bez zarzutu. Trzeba tylko sprawdzić ile wypustek ma twój termostat bo były 2 rodzaje (jeden miał o jedna wypustkę do rury więcej) Wymiana jest prosta, do zrobienia samemu. Nie spuszczałem całego płynu: odpiąłem rurę ze starego termostatu i spuściłem to co się lało do worka, po montażu wlałem wszystko z powrotem. Termostat trzyma się o ile pamiętam na 3 śrubach. Kolejność operacji:
- odpiąć przewód czujnika temperatury
- ściągnąć najniższy przewód z termostatu i spuścić płyn do butelki czy innego pojemnika
- sciągnać resztę przewodów
- odkręcić czujnik temperatury
- odkręcić termostat od obudowy silnika
- w odwrotnej kolejności zamontować wszystko na nowym termostacie.
- zalać płyn chlodniczy
- z otwartym korkiem zbiornika wyrównawczego odpalić samochód i poczekać aż rozgrzeje się do 90 stopni, sprawdzić po temperaturze rury do chłodnicy czy wtedy otworzy się obieg na chłodnicę..
- do tego momentu obieg powinien być już odpowietrzony.
- zamknąć zbiornik wyrównawczy i cieszyć się działającym termostatem.
Pozdrawiam