Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Sprzęgło do wymiany? Łapie przy podłodze, wsteczny zgrzyta

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Jędrzejów
    Auto
    Alfa 147 1.6TS 2004r
    Postów
    14

    Domyślnie Sprzęgło do wymiany? Łapie przy podłodze, wsteczny zgrzyta

    Witam wszystkich Alfoholików
    Od niedawna jestem posiadaczem Alfy 147 1.6TS 2004r. Zauważyłem że sprzęgło łapie mi dopiero gdy pedał dobrze docisnę do podłogi, w dodatku przy wbijaniu wstecznego praktycznie za każdym razem słychać zgrzytanie. Trójka od początku wchodziła ciężej od pozostałych biegów a wczoraj w trasie wszystkie biegi zaczęły ciężko wchodzić, w drodze powrotnej wszystko wróciło do normy ale zaczęło mnie to martwić. Płyn hamulcowy sprawdziłem i poziom jest w porządku, od dziś zacznę obserwować czy go czasem nie ubywa. Na skrzyni widać drobny wyciek ale wygląda na stary, zaschnięty.
    Wyczytałem że w 1.6TS jest sprzęgło hydrauliczne czyli nie ma możliwości podciągnięcia go prawda?

    Powiedźcie koledzy co z tym mogę zrobić, od czego zacząć, na co się szykować..

    Pozdrawiam,
    Adrian.

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,8 TS 144 KM 1998 r.
    Postów
    56

    Domyślnie

    Sprawdź najpierw czy nie masz zapowietrzonego sprzęgła... jeśli nie to skrzynia do wyjęcia...

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Jędrzejów
    Auto
    Alfa 147 1.6TS 2004r
    Postów
    14

    Domyślnie

    Kolego a mógłbyś powiedzieć jak się do tego zabrać? Nigdy tego nie robiłem...

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,8 TS 144 KM 1998 r.
    Postów
    56

    Domyślnie

    No akurat w alfie to jest proste;p Na górze ze skrzyni wystaje krucieć z odpowietrznikiem i przewodem. Odpowietrznika nie próbuj odkręcać bo go urwiesz... odbezpieczasz tą zawleczkę od przewodu i go wyciągasz po czym wkładasz z powrotem ale żeby zawleczka załapała na pierwszy ząbek i wtedy z odpowietrznika będzie leciał płyn jak już wyleci trochę płynu lub/i powietrza to dopychasz przewód do końca i sprawdzasz sprzęgło... Czasami trzeba powtórzyć operację po przepompowaniu sprzęgła Jak coś to pytaj I najlepiej wymontować rurę od powietrza tą między filtrem a przepływomierzem wtedy jest dobry dostęp

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    147 1.6 TS 120 KM
    Postów
    54

    Domyślnie

    Możesz spróbować też całkiem wymienić płyn hamulcowy o ile dawno nie był wymieniany. Szykuj się na wymianę kompletnego sprzęgła za jakiś czas.
    Wsteczny będzie mniej zgrzytał albo wcale jak chwile odczekasz na jałowym po zatrzymaniu.
    Jak wysprzęglik padnie całkiem to nie będzie można wysprzęglić i wtedy praktycznie zostaje laweta albo jazda na jedynce od mocnej biedy.
    Gdyby biegi nie chciały wchodzić zupełnie albo pedał został w podłodze to możesz próbować doraźnie pompować poprzez podnoszenie pedału stopą i wciskanie potem o ile jeszcze będzie trochę płynu w układzie.

  6. #6
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    Cytat Napisał adryś Zobacz post
    Kolego a mógłbyś powiedzieć jak się do tego zabrać? Nigdy tego nie robiłem...
    To może mie rób tego skoro nie wiesz jak?
    Jak chcesz sprzęgło sprawdzić to wrzuć 3lub 4 bieg obroty około 3 tys. staraj się utrzymać i puszczaj powoli sprzegło. Jak obroty wzrosna a ty bedziesz stal to znaczy że sprzeglo do wymiany

    wysłane z nokii 6310i

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli samochód dobrze ciągnie to jest szansa, że sprzęgło jest ok, tylko nie wysprzęgla.
    Wtedy przyczyna może być w wysprzęgliku lub pompie sprzęgła.
    Wymiana pompy jest stosunkowo prosta, gorzej z wysprzęglikiem, bo trzeba wyjmować skrzynię - wtedy warto rozważyć wymianę kompletnego sprzęgła.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 08-01-2014 o 19:00

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,8 TS 144 KM 1998 r.
    Postów
    56

    Domyślnie

    Kolega pisał że ma problem z wrzucaniem biegów a więc jeśli samochód ciągnie to jest problem z wysprzęglaniem no i płyn też ma w porządku no to albo pompa albo zapowietrzony

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Pompa lub wysprzęglik.
    Jeśli jest zapowietrzony to też samo z siebie się nie zrobiło i gdzieś musi być nieszczelność, która zwykle jest na pompie lub wysprzęgliku.

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Jędrzejów
    Auto
    Alfa 147 1.6TS 2004r
    Postów
    14

    Domyślnie

    W takim razie najpierw spróbuje odpowietrzyć. Postaram się jutro albo w sobotę dać znać czy był zapowietrzony i zobaczymy co dalej.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-01-2015, 16:42
  2. [146] sprzęgło w podłodze
    Utworzone przez dymek1000 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 24-12-2012, 23:59
  3. SPRZĘGŁO.... łapie przy samej podłodze pomocy !!!
    Utworzone przez xiron w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 09-10-2012, 16:38
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-08-2011, 14:12
  5. Sprzęgło łapie wysoko, wysprzęgla przy podłodze
    Utworzone przez piter1984 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-12-2010, 23:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory