Strona 28 z 84 PierwszyPierwszy ... 18192021222324252627282930313233343536373878 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 271 do 280 z 836

Temat: Kupiłem 159 1.9 JTS - zapraszam do wymiany uwag i doświadczeń

  1. #271
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał CodeMaker Zobacz post
    Wlasnie przez takie niekompetentne serwisy ten motor ma u nas takie negatywne opinie.
    I przez pietę, który nie kupił JTSa, a już wygenerował setki postów

  2. #272
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Problem polega na tym, że bolid jest już u nowego właściciela.
    Rozrząd nowy, a 0017 wciąż się pojawia. Wymienili na 100%, bo wszystkie graty mam (zrobię foty dla potomnych w wolnej chwili).
    Auto kupione naprawdę w pewny sposób, przejechałem nim jakieś 1500km i nie było żadnych problemów. Przed zakupem miałem filmik z pracą silnika, tylko 95kkm (absolutnie pewne).
    Pierwsze zafalowanie wystąpiło po kilku dniach postoju, podczas wyprowadzania z garage, na delikatnej pochyłości (mniej niż 1%).

    Wczoraj bolid był u pierwszego mechanika, który chce zrzucić głowicę. Nie jestem do tego przekonany, bo na ten moment zmagamy się tylko z problemem, moim zdaniem, natury elektrycznej, a nie mechanicznej. Poza tym nie uśmiecha mi się powiększanie straty, a zrzucanie głowicy to już gruba sprawa.
    Oleju nie bierze, chłodziwo czyściutkie, spaliny prawidłowe - boję się, że może być gorzej.

    Jakieś propozycje?
    Tylko 0017 i wtórnie błędy z wypadaniem zapłonu na cylindrach. Tylko na jałowym, strat mocy żadnych.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  3. #273
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Sprawdź ten nieszczęsny czujnik. Może wilgoć się do stała do styków?

  4. #274
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał CodeMaker Zobacz post
    Sprawdź ten nieszczęsny czujnik. Może wilgoć się do stała do styków?
    To samo miałem pisać - ASO coś robiło z czujnikami w ogóle?

  5. #275
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekf Zobacz post
    To samo miałem pisać - ASO coś robiło z czujnikami w ogóle?
    Nic.
    Dzieci we mgle.
    Nie dyskutowałem z propozycją wymiany rozrządu (to miało być przyczyną), bo po to wstawiam auto do fachowców, żeby zrobili to zgodnie ze sztuką.

    Tak mówią, że Polak nie da nikomu zarobić i wszystko chce zrobić sam. Ale wygląda na to, że to k... mus.
    Mały OT - do rodziców przyszli wymieniać wodomierze w mieszkaniu, to skończyło się zalaniem, bo barany nie wiedziały, że trzeba zakręcić zawór w pionie. Autentyk!
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  6. #276
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotrek_inf
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Lancia Delta III 1.8 Di
    Postów
    603

    Domyślnie

    Kupiłem nowy czujnik i wczoraj założyłem
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1a.jpg
Wyświetleń:	653
Rozmiar:	30.2 KB
ID:	117989
    zgodnie z rysunkiem od kolegi wojtekf wymieniłem czujnik 1b, ale nie zauważyłem różnicy. Według tego rysunku czujnik 1a to jest czujnik położenia wałka wydechowego a czujnik 1b to czujnik położenia wałka ssącego. Jednak patrząc na silnik wydaje mi się, że powinno być odwrotnie, przecież kolektor ssący jest z przodu silnika a wydechowy z tyłu i zamieniłem czujniki. Jednak bez efektu. Proszę o opinię czy zrobiłem dobrze.

    Dodatkowo już podczas wizyty w ASO Schewe mechanik stwierdził, że niedomykają się zawory bo 3 cylindry nie łapią kompresji. Jeden jest wzorcowy a 3 pozostałe mają połowę wartości tego pierwszego. (nie zapamiętałem wartości niestety)

    Wczoraj byłem u mechanika, który został mi polecony. Jak tylko zapaliłem auto stwierdził, że silnik pracuje tak nierówno, bo nie pali na wszystkie cylindry. Powiedział, że to może być kilka opcji, ale bez zdjęcia głowicy to jak wróżenie z fusów. Mogą nie domykać się zawory ze względu na nagar.

    Dzisiaj jadę do kogoś kto robi tylko Alfy, zobaczymy co powie.
    Ostatnio edytowane przez piotrek_inf ; 14-01-2014 o 10:56

  7. #277
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    Nic.
    Dzieci we mgle.
    Nie dyskutowałem z propozycją wymiany rozrządu (to miało być przyczyną), bo po to wstawiam auto do fachowców, żeby zrobili to zgodnie ze sztuką.
    Ych, ręce opadają. I to w przypadku, gdy procedura diagnostyczna wyraźnie wskazuje na czujniki jako kolejny element do sprawdzenia...
    Może spróbuj wymienić czujniki w jakimś bardziej kontrolowanym środowisku (bogowie raczą wiedzieć co tym razem spróbuje zrobić ASO).
    Swoją drogą - jest komu poskarżyć się takie sytuacje w ASO (poza samym ASO)? Fiat Auto Poland?

  8. #278
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrek_inf Zobacz post
    Wczoraj byłem u mechanika, który został mi polecony. Jak tylko zapaliłem auto stwierdził, że silnik pracuje tak nierówno, bo nie pali na wszystkie cylindry. Powiedział, że to może być kilka opcji, ale bez zdjęcia głowicy to jak wróżenie z fusów. Mogą nie domykać się zawory ze względu na nagar.

    Dzisiaj jadę do kogoś kto robi tylko Alfy, zobaczymy co powie.
    A sprawdz swiece i listwe zaplonowa. Ja mialem cos takiego jak konczla mi sie swieca. Czasem nie palil na jednym garze. Wymiana swiec pomogla.

    Wysłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk

  9. #279
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotrek_inf
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Lancia Delta III 1.8 Di
    Postów
    603

    Domyślnie

    Mogę sam jakoś to sprawdzić?

  10. #280
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrek_inf Zobacz post
    Mogę sam jakoś to sprawdzić?
    Mi rozwiązanie podpowiedział Tomek Twardowski. Tylko nie wiem czy sprawdzał to na kompie czy mówił z doświadczenia. Ale pomogło.
    U mnie był jeszcze taki objaw że zapalił się check engine (właściwie zamigał na chwilę)
    A świece i tak powinieneś wymienić. Tylko jak będziesz to robił przemyj gumy od cewek zapłonowych benzyną extrakcyjną. Zapobiegnie to wypadaniu cewek.

    - - - Updated - - -

    BTW. Czy po wymianie czujników skasowałeś błędy?

Podobne wątki

  1. Kupiłem Alfe okazał sie dwumas do wymiany czy moge oddać?
    Utworzone przez darfej1981 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 85
    Ostatni post / autor: 15-02-2016, 16:04
  2. [Brera] czy kupie za te pieniądze, na co zwracać uwag
    Utworzone przez bartek1204 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 11-03-2015, 22:29
  3. [159] Kupiłem 159 :) ale... :)
    Utworzone przez loco145 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 81
    Ostatni post / autor: 01-02-2013, 13:48
  4. [156] Kupiłem ją
    Utworzone przez yatsek w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-11-2008, 18:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory