Strona 106 z 144 PierwszyPierwszy ... 65696979899100101102103104105106107108109110111112113114115116 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,051 do 1,060 z 1436

Temat: “Motor Control System Failure” - co z tym zrobić

  1. #1051
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Tak to jest jak kilku ludzi zadaje pytania:
    Cytat Napisał SimonV Zobacz post
    ..A MCSF (przeładowanie turbiny) jak był - tak i jest.

    Pojawia się tylko kiedy temperatury na zewnątrz spadną (późna jesień, zima, wczesna wiosna). Po wyłączeniu i włączeniu silnika znika. ....
    Byłem przekonany że rozmawiamy o tym przypadku. W przypadku kolegi jersey jeśli czyszczenie regulatora nic nie dało to zanim coś się zacznie wymieniać warto podpiąc komputer i przeanalizować przyczynę MCSFu. Optymistyczne jest to że silnik nie traci mocy, więc to może byc jakiś chwilowy brak kontaktu elektrycznego
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #1052
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Się nie zrozumieliśmy

    Kabelka jeszcze nie mam, ale będę dzisiaj na wymianie wahaczy to wspomnę mechanikowi, może ogarnie. Jak nie to pewnie po weekendzie już powinien być i spróbuję dalej to jakoś ogarnąć.

    Dzięki

  3. #1053
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Kurcze, wszystko było ładnie i w końcu znów pojawił się P0283.... Założyłem drugą stalową rurę (dolną), nie sprawdzałem co się dzieje pod czerwonym polem. Auto się zbiera lepiej niż na dolnej gumowej (z maleńką dziurką). EGR czysty i zaślepiony, łopatki wypolerowane, czujnik podciśnienia, kolektor, klapa i overboost czyste, wężyki nowe. Błąd pojawił się tylko raz przy 3500-4000 obr/min. Nic nie kopci. Spalanie minimalne jakbym nie jechał to 6,5 na trasie. Cięgno zmiennej po wyłączeniu silnika opada b. wolno.

    Czy przeładowanie może mieć związek z (prawdopodobnie) uszkodzonym przepływomierzem? Była tu mowa, że tak, ale w sumie to było stwierdzenie, zero wyjaśnienia. Mógłby ktoś wytłumaczyć - byłbym wdzięczny


    PS. Co to jest "Wstrzymanie regulacji doładowania: 75%" (silnik zimny po dwóch dnia stania pod chmurką)?

  4. #1054
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,522

    Domyślnie

    Zawór overboost, pewnie brak/przerwa w połączeniu

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  5. #1055
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał maly_777 Zobacz post
    Zawór overboost, pewnie brak/przerwa w połączeniu
    Doprecyzuję Maly. Kluczyk dałem tylko na MAR, nie odpalałem silnika.

    Zawór kupić nowy czy we wtyczke włożyć multimetr i sprawdzić napięcie? Ile volt ma być? Może wiesz? Steruje tym 12V czy inna wartość?

  6. #1056
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,522

    Domyślnie

    Narazie bym chyba jeszcze z kupowaniem się wstrzymał. Cieżko się diagnozuje coś co pojawia się raz na jakiś czas. Wstępnie, możesz zaznaczyć w zakładce parametry otwarcie overboosta, przejść do testy i (będąc na MAR) uruchomić odpowiedni test. W prawym dolnym rogu będziesz obserwował zmianę w % i pod maską usłyszysz klikanie.

    Doprecyzuj i podaj kod błędu.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  7. #1057
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał LukaSS Zobacz post
    ... Cięgno zmiennej po wyłączeniu silnika opada b. wolno.

    ...
    zawór overboost do wymiany nie trzyma ciśnienia - albo rurki podcisnieniowe są nieszczelne
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #1058
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Puma
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    ETM
    Auto
    Alfa Romeo Gt 1.9
    Postów
    96

    Domyślnie

    Panowie czy w sumie 9 dni to mało na wyczajenie przez servis MCSF?

  9. #1059
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał Puma Zobacz post
    Panowie czy w sumie 9 dni to mało na wyczajenie przez servis MCSF?

    Sprecyzuj swoją wypowiedź...
    A skoro serwis sobie nie radzi podpowiedz im opierając się na wiadomościach ze str. 1

  10. #1060
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Puma
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    ETM
    Auto
    Alfa Romeo Gt 1.9
    Postów
    96

    Domyślnie

    Cytat Napisał malin2k5 Zobacz post
    Sprecyzuj swoją wypowiedź...
    A skoro serwis sobie nie radzi podpowiedz im opierając się na wiadomościach ze str. 1
    Nie licząc wekendów GT stało u nich równe 9 dni dziś je odebrałem bo mi cierpliwość puściła proponują bym znów je do nich zawiózł w poniedziałek i nawet oferują auto zastępcze. str. 1 wydrukowałem i niby po wielu godzinach "testów" z podpiętym kompem doszli do wniosku że moze to być regulator (żadna nowość dla mnie) tylko potrzeba aż 9 dni na takie stwierdzenie??

Podobne wątki

  1. Motor Control System Failure w 2.0 JTS
    Utworzone przez podo w dziale 156
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 29-11-2017, 18:30
  2. Motor control system failure
    Utworzone przez DawidSu w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 04-12-2015, 11:34
  3. Motor Control System Failure - co oznacza? co z tym zrobić?
    Utworzone przez Szczepan w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 10-01-2012, 23:18
  4. Motor Control System Failure
    Utworzone przez korzen w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-01-2011, 23:27
  5. motor control system failure
    Utworzone przez chinczykmg w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-04-2010, 10:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory