Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Błędy i prośba o sprawdzenie logów z MES'a

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar pietrek1993
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Rzeszów/Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS
    Postów
    89

    Domyślnie Błędy i prośba o sprawdzenie logów z MES'a

    Witam wszystkich,

    Podpiąłem dzisiaj auto pod komputem i ukazały się następujące błędy:

    P1173 - Samoadaptatywny parametr FRA
    P1653 - Przekaźnik wariatora faz rozrządu

    Co do przekaźnika wariatora to spróbuję przeczyścić styki, może jakieś inne pomysły co zrobić? Samo auto dobrze ciągnie, czuć, że wariator pracuje.

    Co do FRA to zrobiłem parę wykresów podczas jazdy, nawet 2 razy dobiłem do odcinki. Może ktoś bardziej wtajemniczony rzucić okiem czy są poprawne?

    http://www.sendspace.pl/file/7c981f8a3f76d92d8f33b5c


    Jeszcze pytanie, jakie powinny być parametry fra i tra dla 1.8ts?
    Ostatnio edytowane przez pietrek1993 ; 18-01-2014 o 19:07

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - plik archiwizujemy winRarem i dołączamy na forum do swego tematu.
    - FRA == 0.8 - 1.2, TRA +/- 20 msek.
    - zawsze na wykresie dodawaj temperaturę silnika.
    test do odcięcia chyba robi się inaczej, z twoich testówwynika że MAF do wymiany, tylko 350 kg/h a ma być w 158 1.8 480 kg/h.
    - doczytaj jak to się mierzy.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	156-18.jpg
Wyświetleń:	86
Rozmiar:	119.6 KB
ID:	118665  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 20-01-2014 o 08:04
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Za duża różnica między FRA z dolnego zakresu obciążeń i górnego zakresu obciążeń. Lata z dołu do góry podczas zmiany obciążenia. ECU nie może „skalibrować” parametrów adaptacyjnych. Dlatego powstaje błąd p1173 multiplicative.
    Problem dużych obciążeń.
    Jak jest w stałej jeździe – na niskich i wysokich obciążeniach?

    Moja 156 1,8TS:
    Analogiczny przepływ, albo mniejszy, analogiczna charakterystyka napięciowa MAF.
    Błędów nie ma – ECU daje radę skompensować.
    Problem małych obciążeń.

    Objawy subiektywnie:
    - jeździ poprawnie, kultura biegu jałowego bardzo dobra,
    - przyspiesza tak sobie,
    - na zimnym dzisiaj odkryłam dźwięk pewien, który ustał po pewnym czasie, po rozgrzaniu silnika,
    ---- wydaje mi się, że tak kłapie popychacz.
    ---- a tak to silnik cicho pracuje,
    ---- pobór oleju w w normie,
    - któryś tłumik słychać.

    Przebieg 175kkm, po zakupie wymiana aku (code unieruchomiało samochód), zawieszenie, rozrząd kompletny z wariatorem i pompą wody, świece, olej, filtry. All.

    CSS, MAF.
    Logi MAF postój, wcześniejsze z jazdy przed i po nieudanym resecie nastawnika b. jałowego.


    156TS_CSS_MAF.zip

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - cyl 2 ma juz swoje lata.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	cyl2.jpg
Wyświetleń:	71
Rozmiar:	59.6 KB
ID:	118735  
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Cylindry to raczej mają się dobrze, a że stare są nic nie poradzimy. Wszystko jest stare. Nie ma przedmuchów z korka wlewu oleju, póki co. Ale to nie wszystkie testy, są ostatecznie…

    Jak ma być w teście MAF w oscyloskopie? Pin 1 i 2 badałam? Zastanawiam się co to jest GND MAF?

    Jest przyjemny do badania oscyloskopem, ale i tak go nie lubię. Nic wracam do badania mojego ulubionego samochodu


    Załącznik 118751
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	AD_MAF_postój.png
Wyświetleń:	42
Rozmiar:	64.9 KB
ID:	118754   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	maf_156ts_1.jpg
Wyświetleń:	51
Rozmiar:	99.9 KB
ID:	118755  

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar pietrek1993
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Rzeszów/Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS
    Postów
    89

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - plik archiwizujemy winRarem i dołączamy na forum do swego tematu.
    - FRA == 0.8 - 1.2, TRA +/- 20 msek.
    - zawsze na wykresie dodawaj temperaturę silnika.
    test do odcięcia chyba robi się inaczej, z twoich testówwynika że MAF do wymiany, tylko 350 kg/h a ma być w 158 1.8 480 kg/h.
    - doczytaj jak to się mierzy.
    Właśnie o takie podanie wartości mi chodziło. W wolnym czasie potestuje jeszcze raz, ale generalnie test raczej ok. Robiony na dobrze nagrzanym silniku, podczas jazdy, na 2 biegu. Jeszcze jedno pytanie, czy LPG może mieć wpływ (negatywny) na te parametry?
    Ostatnio edytowane przez pietrek1993 ; 21-01-2014 o 20:51

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jak zwykle zle ustawiony komputer gazowy może wpływac na mapy ECu benzynowego.
    - poniżej fabryczny opis problemów z błędem P1173.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P1173-1172.jpg
Wyświetleń:	70
Rozmiar:	162.7 KB
ID:	118800  
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Może z sondy będzie brał większość odczytów. Ale uszkodzony MAF to powinien być zapłon przyspieszony z gazem, czy bez. Bez zapłonu nie powinno badać się MAF.

    Dołączyłam, bo mam analogiczne wskazania MAF, a inne p.a. To, że nie ma błędów nic nie oznacza, może ich nie być. Parametry nie są poprawne.

    W mojej nie ma gazu. Podciśnienie w KS ma trend ku za wysokiemu - 0.65, wedle norm na zegarze. Przebieg – jeszcze myślę. Opis na zegarze w tej sprawie milczy. Coś go przytyka może. Ma takie wahnięcia TP i rpm (40-80 rpm) po takim teście MAF, podobnie jak po włączeniu klimy, czy wentylatora. Dzisiaj nic nie stukotało, więc do obserwacji.

    GND – masa MAF. Można wykonać test, znalazłam w sieci, przez porównanie napięć na poszczególnych przewodach. Tylko, że mam problemy z badaniem.
    - możliwe, że źle dobrałam przewody.
    - badanie na zimnym silniku, 1 to po włączeniu po nocy, potem kolejne odpalenia. Napięcia są różne.
    - kolejność kanałów – wg kolejności odpowiadającej pinom w łączówce, pomiar robiony igłami pomiarowymi.
    - przewody dają wyłącznie napięcie, gdy podłączone są dwa – badany i pin 2 z kanału 2.
    - są dwa przewody z napięciem ca 0V,
    - pin 1 chyba IAT?
    - chyba nigdy nie zrobiłam poprawnie testu oscyloskopem na MAF….

    W GT – mam tylko dwa sygnały napięciowe w analogicznych warunkach, ale badanie z konieczności chwytakami.

    Czy test należy wykonywać na rozgrzanym silniku? Bo coś mi nie wychodzi.


    MAF_zimny_MAR_JAŁOWY.zip
    Załącznik 118821

    Tak to wygląda w module MAF, jak zmieniać piny 1,3,4 względem 2 i 5:

    Modul_MAF_pin_na_pin.zip

    To jednak ciężko się na to patrzy.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 22-01-2014 o 13:33

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar pietrek1993
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Rzeszów/Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS
    Postów
    89

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - jak zwykle zle ustawiony komputer gazowy może wpływac na mapy ECu benzynowego.
    - poniżej fabryczny opis problemów z błędem P1173.
    Spróbuję jeszcze resetu ecu i pojeździć na benzynie, potem gaz do regulacji i zobaczymy co wyjdzie z tego.

Podobne wątki

  1. Prośba o sprawdzenie logów 2.4 JTD 10V CF3
    Utworzone przez Jeżyk w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-06-2014, 19:03
  2. Prośba o sprawdzenie logów.
    Utworzone przez polniaczek1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-09-2013, 15:21
  3. Prośba o sprawdzenie logów 1.9 16v
    Utworzone przez czarek1982 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 18-07-2013, 13:24
  4. Prośba o sprawdzenie logów ;)
    Utworzone przez maxiking w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-04-2013, 22:18
  5. Prośba o sprawdzenie logów.jtd 105
    Utworzone przez hagi w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-04-2011, 15:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory