Strona 29 z 152 PierwszyPierwszy ... 19202122232425262728293031323334353637383979129 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 281 do 290 z 1514

Temat: kolektor ssący JTDM - kompleksowo

  1. #281
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    widzisz trafiłeś jak mało kto ja z klapek zrobiłem sobie temat na projekt inzynierski
    tematem był wpłw kształtu kolektora kolotowego na przebieg mocy i momentu w funkcji obrotów silnika. Pod tym tematem kryła sie chęc sprawdzenia jak EGR i klapy wpływają na jednostkę.

    Ogólnie szerszy temat ale odpowiadając na Twoje pytanie. Przed usuwaniem klapek byłem na hamowni u cinka. Wyszło 179 koni i 379 niutków. Po wyczyszczeniu całego układu dolotowego i usunięciu klapek szyło 181,2 konia i i prawie 390 niutków. Na przyrost mocy nie miały wpływu klapki wirowe tylko fakt wyczyszczenia całego dolotu poniewaz klapki w przypadku dużego obciążenia silnika i wysokiej predkości obrotowej sa cały czas otwarte. Dlatego ich obecność nie ma wpływu na moc i moment. Lepsze parametry zostały uzyskane poprzez wyczyszczenie wszystkiego dzięki czemu zmniejszyły sie opory przepływu swierzego czynnika i poprawił sie proces napełnienia cylindra.

    Klapki pracują tylko przy małej prędkości obrotowej żeby lepiej mieszac świerzy czynnik ze spalinami z egru.

    także jak wszystko wyczyścisz powinno być lepiej
    Ostatnio edytowane przez pampik ; 17-01-2014 o 10:15

  2. #282
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Fleyvor
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16V
    Postów
    237

    Domyślnie

    Czyli ogólnie rzecz biorąc sprawne klapki wirowe przy odciętym egr nie mieszają spalin z z powietrzem czyli nie ma to żadnego wpływu na dymienie auta przy starcie. Jedynym wpływem może być tylko czystość całego układu lub jakaś nieszczelność. Więc jaki wpływ mogą mieć klapki na odpalanie auta nie rozumiem już nic Jestem cholernie ciekawy czy zmieni się cokolwiek u mnie jak wszystko poskładam

  3. #283
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    przy uruchamianiu silnika klapy sa całkowicie otwarte. Może u Ciebie się przycinają albo inne cuda przez co zmniejszają przekrój kanału dzięki czemu trafia za mało tlenu mieszanka spala się niecałkowicie dzieki czamu "puszczasz bąki" taka wydumka ale zobaczymy co bedzie jak je usuniesz.

  4. #284
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Fleyvor
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16V
    Postów
    237

    Domyślnie

    a powiedz mi jeszcze jedno dzwoniłem do ASO w sprawie uszczelek do tego kolektora - ta długa duża jest dostępna od ręki natomiast te cztery oringi między plastikową częścią a metalową nie są do dostania w ASO. Jak sobie z tym poradziłeś?

  5. #285
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    szczerze ? czarny silikon odporny na wysokie temp. tylko te uszczelki muszą być w dobrym stanie. Tzn nie moga pękać i musza być elastyczne. Jak widzisz ze sa sparciałe to bym ich nie zakładał. Moje były spręzyste i nie popękane wiec albo ktoś coś tam grzebał i nie były stare albo po prostu tak dobrze im tam było. Ale podstawowa sprawa to mieć umiar nie jest to miejsce gdzie cieknie jakiś płyn wiec po psortu bierzesz uszczelkę w palce nakładasz trochę silikonu i prkatycznie ją nim tylko brudzisz czy rozsmarowujesz. wciskasz w kolektor i do auta. A tak w ogóle to zadzwoń do jakiejś zwykłej hurtowni i popytaj. Inter Cars albo Auto Partner. cos pewnie w okolicy masz.

  6. #286
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Fleyvor
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16V
    Postów
    237

    Domyślnie

    obdzwoniłem te hurtownie już no i niestety nie są do dostania bo kolektor wg nich jest to jedna nierozpolawialna część także chyba faktycznie zostanie tylko silikon dzięki za zainteresowanie

  7. #287
    Użytkownik Embrion Avatar piotr248s
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    KRAKÓW, ZAMOŚĆ
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW, 1,9JTDm, 150 KM, 2006r.
    Postów
    20

    Domyślnie

    Proponuję zastosować masę uszczelniającą do mis olejowych i pokryw zaworowych takich firm jak Dirko, Wurth lub Reinzosil. Nie stosuj nigdy ZWYKŁEGO silikonu wysokotemperaturowego za kilka złotych. Stosowałem powyższe masy czy silikony do uszczelnień mis olejowych, pokryw zaworowych, karterów silników motocyklowych i innych elementów zamiast uszczelek (lub dodatkowo) i nigdy takie połączenie się nie rozszczelniło. Zwykły silikon za 8 zł puści za miesiąc. I tak jak kolega pisał wyżej, na palec i nakładać tą masę. Można później od razu skręcić śrubki maksymalnym momentem, nie trzeba składać połówek, czekać aż przyschnie delikatnie masa i dopiero dokręcać. Oczywiście wcześniej dobrze odtłuścić powierzchnie.

    http://motofocus.pl/technika/7574/sp...a-silnikow-vag

    pozdrawiam

  8. #288
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Fleyvor
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16V
    Postów
    237

    Domyślnie

    Skleilem to na silikon na wysoką temperaturę. Nie wiem czy wiesz dokladnie o ktore miejscie koolektora ssacego chodzi. Jest to miejsce w ktorym powinny byc klapki wirowe. Trzpienie uszczelnione są simmeringiem i dociska je plastikowa osłona mocowana na 6 śrubek.. Samego trzpienia nic niedociska.

  9. #289
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Fleyvor
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16V
    Postów
    237

    Domyślnie

    niestety w moim przypadku czyszczenie i wywalenie klap w kolektorze ssacym nie zmienilo kompletnie nic odpala identycznie jak przed zabiegiem dymek został zero jakiego kolewiek plusa całej operacji.... szukam dalej

  10. #290
    Użytkownik Rowerzysta Avatar CINEKX81
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    LIBIĄŻ
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 2019, ALFA ROMEO 159 1.9 JTDM 16V EX HIGH SPORT 2009
    Postów
    466

    Domyślnie

    a który masz rocznik?

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - jak zdemontować kolektor ssący?
    Utworzone przez Słóń w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 18-12-2021, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory