widzisz trafiłeś jak mało ktoja z klapek zrobiłem sobie temat na projekt inzynierski
![]()
tematem był wpłw kształtu kolektora kolotowego na przebieg mocy i momentu w funkcji obrotów silnika. Pod tym tematem kryła sie chęc sprawdzenia jak EGR i klapy wpływają na jednostkę.
Ogólnie szerszy temat ale odpowiadając na Twoje pytanie. Przed usuwaniem klapek byłem na hamowni u cinka. Wyszło 179 koni i 379 niutków. Po wyczyszczeniu całego układu dolotowego i usunięciu klapek szyło 181,2 konia i i prawie 390 niutków. Na przyrost mocy nie miały wpływu klapki wirowe tylko fakt wyczyszczenia całego dolotu poniewaz klapki w przypadku dużego obciążenia silnika i wysokiej predkości obrotowej sa cały czas otwarte. Dlatego ich obecność nie ma wpływu na moc i moment. Lepsze parametry zostały uzyskane poprzez wyczyszczenie wszystkiego dzięki czemu zmniejszyły sie opory przepływu swierzego czynnika i poprawił sie proces napełnienia cylindra.
Klapki pracują tylko przy małej prędkości obrotowej żeby lepiej mieszac świerzy czynnik ze spalinami z egru.
także jak wszystko wyczyścisz powinno być lepiej