Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: Jak ustawic zimny nawiew ?? Kwestia obiegu wewnetrznego...

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115KM
    Postów
    27

    Domyślnie

    Cytat Napisał sleyer3 Zobacz post
    Ale poniżej 3st klima jest kaput. Co akurat w tym aucie mi się nie podoba, kto to wymyślił?
    W żadnym samochodzie z prawidłowo zaprojektowanym układem fizycznie nie załączy się klimatyzacja (sprzęgło) w niskiej temperaturze (próg różny, ale na pewno nie w ujemnych temperaturach) nawet jeżeli kierowca będzie miał kontrolkę informującą, że klima działa. Ponowne załączenie sprzęgła sprężarki możliwe jest w temperaturze wyższej (na ogół o ok 3*C) niż wyłącznie - histereza. Jest to zabezpieczenie przed uszkodzeniem układu klimatyzacji. Podczas pracy sprężarki powietrze jest zawsze osuszane a nadmiar wilgoci (woda) odprowadzany na zewnątrz. Jak wiadomo woda zamarza w ujemnych temperaturach. Skutki mogą być niszczące. Jeżeli chodzi o algorytm działania klimatyzacji to nawiewy są ustawiane optymalnie w zależności od ustawionej temperatury wewnątrz i temperatury na zewnątrz (w samochodach wyposażonych w czujnik zaparowania szyby przedniej informacja z czujnika jest nadrzędna). Dla przykładu zimą, gdy temp. zew <<<< temp ustawionej to nawiew ustawi się na dół (pod warunkiem osiągnięcia odpowiednio wysokiej temperatury cieczy), dlatego że wtedy nagrzewanie się wnętrza będzie szybsze (wykorzystuje się naturę ciepłego powietrza która jest taka, że unosi się ono do góry). Latem jest inaczej. Praktycznie nigdy automat nie ustawi nawiewu na nogi, lecz na górne nawiewy (nie szybę) tak by schłodzić najbardziej ogrzaną część samochodu - górę). W zakresie temperatur umiarkowanych nawiew jest rozdzielany mniej więcej proporcjonalnie. Ponieważ pogoda płata różne figle, zawsze można przejść w tryb ręczny, jednak w większości przypadków automat działa optymalnie. Jeszcze jest możliwość całkowitego wyłączenia układu (funkcja OFF). Wówczas obieg jest zawsze otwarty.

  2. #12
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Ja kiedy chcę odparować szybko szybę przyciskam jeden przycisk - w prawym pokrętle górny. Wentylator chodzi wieje na szybę i delikatnie na boczne. Momentalnie schodzi para.

    Mam klimę dwustrefową.

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115KM
    Postów
    27

    Domyślnie

    Cytat Napisał LukaSS Zobacz post
    Ja kiedy chcę odparować szybko szybę przyciskam jeden przycisk - w prawym pokrętle górny. Wentylator chodzi wieje na szybę i delikatnie na boczne. Momentalnie schodzi para.

    Mam klimę dwustrefową.
    Funkcja odszraniania (włącza się dodatkowo ogrzewanie lusterek i szyby tylnej). Również jej używam. Wentylator uruchamia się na wyższe obroty i nawiew na szybę po osiągnięciu minimalnej temperatury cieczy, tak by nie wiało zimnym powietrzem (co może być niekomfortowe i nieefektywne). Nawiasem mówiąc bardzo fajna funkcjonalność.

  4. #14
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Afla 147 1.6 TS 2004r.
    Postów
    3

    Domyślnie

    Cytat Napisał michalko Zobacz post
    Witam,

    zawsze plynie cieple powietrze, np mam zaparowana szybe i chce nie otwierajac okna wysuszyc ja zimnym powietrzem z nadmuchu - tak przynajmniej robilem w kazdym innym aucie nie wyposazonym w klimatronic pokretlo na maksa zimne i voila leci z zewnatrz zimne, a tu lipa tylko cieple.

    pozdrawiam,
    michalko
    Witam

    Czy ktoś ma na to jakieś wyjaśnienie, jak dla mnie to strasznie irytujące, ustawiam temp na 16,5 stopnia a z nawiewów leci ciepłe powietrze. W samochodzie robi się tak ciepło, że jazda staje się mało przyjemna...

  5. #15
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Np na zew jest ok 5 , w aucie pewnie z 7
    Ty ustawiasz ze chcesz 16,5
    To ci musi zagrzac z tych ok 7 do 16,5
    Temp na wysw. to nie temperatura wdmuchiwanego powietrza tylko ustawiona zadana temp wewnatrz auta


    W lato jak bedzie powiedzmy 32 ciepla i ustawisz np 20 to bedzie ci schladzalo

    Tak bym to rozumial i takie moje domysly








  6. #16
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Afla 147 1.6 TS 2004r.
    Postów
    3

    Domyślnie

    Coś w tym jest bo ostatnio jak trochę dalej pojechałem (zazwyczaj po mieście) to po jakimś czasie zaczęło lecieć letnie powietrze. Tak jak by już wnętrze zagrzała a później tylko utrzymywała temp.
    W przyszłym tygodniu jadę na "ferie" to wezmę termometr i to sprawdzę.
    Tylko dziwne jest to, że mam po prostu ustawiony nawiew, klima i tryb auto wyłączony (świeci się tylko jedna dioda przy auto) a ona grzeje bo i tak wie lepiej czego chcę

  7. #17
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał maniek Zobacz post
    Coś w tym jest bo ostatnio jak trochę dalej pojechałem (zazwyczaj po mieście) to po jakimś czasie zaczęło lecieć letnie powietrze. Tak jak by już wnętrze zagrzała a później tylko utrzymywała temp.
    W przyszłym tygodniu jadę na "ferie" to wezmę termometr i to sprawdzę.
    Tylko dziwne jest to, że mam po prostu ustawiony nawiew, klima i tryb auto wyłączony (świeci się tylko jedna dioda przy auto) a ona grzeje bo i tak wie lepiej czego chcę
    Ja zauważyłem podobnie. Najpierw multum gorącego powietrza i z czasem leci coraz chłodniejsze (po pewnym czasie jego temp. się ustala).

  8. #18
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MAir TCT
    Postów
    25

    Domyślnie

    Witam,

    jesli chodzi o kwestie ciaglego cieplego powietrza juz wszystko jasne, moge ustawic LO i leci zimne powietrze, co do pozostalych temp to jak napisal bocian wartosc na wyswietlaczu do zadana temperatura do osiagniecia...
    przeczytalem wszystkie posty ale nadal nikt nie stwierdzil jak uporac sie z obiegiem wewnetrznym? tzn. gdy wylaczam calkowicie nawiew odrazu uruchamia sie lampka obiegu i zapadka pracuje przestawiajac sie wiec odrazu musze wcisnac guzik aby mi powietrze lecialo z zewnatrz... co w zwiazku z tym podczas uruchomienia nawiewu w pozniejszym okresie nie musze juz przestawiac, mam nadzieje ze mnie rozumiecie. W kazdym badz razie czy jest sposob OW nie uruchamial sie samoczynnie po wylaczeniu nawiewu ?? w innych autach jest to funkcja manualna ( przynajmniej ja to zaobserwowalem). To niby nie problem ale gdy "zawracam" zapadke to boje sie ze od tego latania sie zepsuje predzej,

    pozdrawiam,
    Michał

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115KM
    Postów
    27

    Domyślnie

    Gdy system jest w trybie OFF to obieg wewnętrzny włączy się automatycznie. Przejście na dopływ powietrza z zewnątrz jest manualny.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	bez*tytułu.jpg
Wyświetleń:	245
Rozmiar:	91.9 KB
ID:	119270

  10. #20
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MAir TCT
    Postów
    25

    Domyślnie

    Czyli lipa nic z tym nie zrobie, trudno, bedzie tak latala ( mam nadzieje ze jak najdluzej ),

    pozdrawiam,
    Michał

Podobne wątki

  1. Nietypowy problem z klimą.Nawiew zimny z jednej strony
    Utworzone przez bussoholik w dziale 166
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 09-08-2015, 13:34
  2. Kwestia rozbiórki Alfy na czesci
    Utworzone przez 303 suto w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 14-12-2013, 15:38
  3. kwestia jakości wnętrza
    Utworzone przez tommi_alfa w dziale GT
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-08-2010, 21:24
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-04-2010, 13:53
  5. jak ustawic rozrząd w 155
    Utworzone przez Matys01 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-10-2007, 10:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory