Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: remont silnika 2.4 JTD

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2013
    Auto
    w trakcie szukania alfy 159
    Postów
    93

    Domyślnie

    właśnie nie było objawów turbiny normalnie działała, ładowała odpowiednio.

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Przepraszam,że tak się wyrażę,ale to przerazające co piszecie: "zatarty silnik" , "u mnie też zatarty" , " miałem drugi silnik bo pasek mi strzelił" , a wszystko to pisane,jak by to były awarie na porządku dziennym.Naprawdę strasznie to się czyta,w końcu piszecie o autach kilku,a nie kilkunastoletnich,do tego z raczej wytrzymałymi silnikami.Rozumiem,turbo się zniechęciło do życia ,ale raczej są objawy jego padania : pobieranie oleju,gwizd,mniejsza moc.Sam jak miałem hybrydę w swojej 156 to wiedziałem ,że zaczyna coś sie z nią dziać,a nie że od razu zaciera nam silnik (swoją drogą też ciekawe historie,bo sprawne turbiny raczej daja rade przynajmniej dobre 200 tys a gtb/kkk 2056 nie są jakies delikatne).

    Współczuje bardzo takich niespodzianek,ale wierzyć mi się nie chcę że to tak hop siup z dnia na dzień się stało.

    Co do główngo wątku: tylko remont.Wtedy wiesz co masz.Uzywany silnik,to taka tykająca bomba.

    PS.W ogóle jakoś ostatnio sporo czyta się o awariach 2.4. Jestem ciekaw,czy na prawde to nowsze (159) 2.4 jest podatniejsze na uszkodzenia,czy raczej niewiadome przebiegi i użytkowania powoli wypływają na wierzch ?
    Ostatnio edytowane przez rybakmj ; 27-01-2014 o 19:08

  3. #13
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał rybakmj Zobacz post
    [...]Naprawdę strasznie to się czyta,w końcu piszecie o autach kilku,a nie kilkunastoletnich,do tego z raczej wytrzymałymi silnikami.[...]
    Myślę, że kluczowe w powyższym zdaniu jest słowo "raczej".

    PS.W ogóle jakoś ostatnio sporo czyta się o awariach 2.4. Jestem ciekaw,czy na prawde to nowsze (159) 2.4 jest podatniejsze na uszkodzenia,czy raczej niewiadome przebiegi i użytkowania powoli wypływają na wierzch ?
    Niektórzy forumowi mechanicy sugerowali już jakiś czas temu, że 2.4 nie jest tak udaną konstrukcją jak się powszechnie mówi (choćby licząc to po ilości pękających głowic). Mam osobiście swoją teorię (związaną z temperaturą) na temat silników JTDm – gdyby po wyjeździe z fabryki usuwany była kombinacja EGR/DPF/klapy i silnik byłby prosty silnikiem znanym z ostatnich wypustów 156 to te silniki przejeżdżały by 2x dłuższe dystanse.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 27-01-2014 o 19:21

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    2.4 nie jest tak udaną konstrukcją jak się powszechnie mówi
    NA chwile obecną,rozpatruąc rózne bolączki,to chyba coś w tym jest.

  5. #15
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    159 2,4
    Postów
    124

    Domyślnie

    Objawy turbiny były jakieś 10 km przed jej padnięciem-czyli bardzo krótko.Samochód stracił moc od dołu,ale nieznacznie,nawet zastanawiałem sie czy faktycznie stracił czy mi sie tylko wydaje,-zajechałem zgasiłem.Przy następnym uruchomieniu pojawił sie komunikat o nieprawidłowym ciśnieniu oleju.Co do stwierdzenia ,że te silniki padają,,zerwany pasek,, ,,padnięte turbo,, dodam że głowica też mi popękałaDodam jeszcze to ,że 159 ami z silnikami 2,4 zrobiłem jakieś 400-450 tyś.Wg mnie awaryjne jak kazde inne auto.

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Myślę, że chyba warto co jakiś czas sprawdzić sobie luz na wirniku w turbo. Ostatnio wymieniając opaskę metalową na rurze przy turbo sprawdziłem luz. Nie jest z tym wiele pracy a możemy zapobiec jak widzę poważnej awarii.

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Cytat Napisał bercik302 Zobacz post
    właśnie nie było objawów turbiny normalnie działała, ładowała odpowiednio.
    a jaki miala przebieg ? po pewnym przebiegu powinna sie zapalic lampka ostrzegawcza.

    Wg mnie jesli przebieg wiadomy, turbo eksploatowane z glowa i wiadomoego pochodzenia, do tego nie ma jakis innych usterek typu wypalajacy sie co 200km DPF, ktory jak wiadomo nie pomaga turbinie ani glowicy, to takie turbo nawet z doladowanym cisnieniem (chip) da spokojnie rade.
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 28-01-2014 o 11:45

  8. #18
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał szewi Zobacz post
    a jaki miala przebieg ? po pewnym przebiegu powinna sie zapalic lampka ostrzegawcza.
    To znaczy, że przy pewnym przebiegu (ale jakim? 150, 200, 250?) trzeba tak po prostu wymieć turbinę, żeby mieć spokój? BTW, warto sobie przejrzeć wątek o sprawdzaniu numeru VIN i zerknąć jak często ASO wymienia turbiny w autach o przebiegu <100 kkm. Przykładowy kod wymiany turbiny to 1064A271. I przykładowe przebiegu, przy których ASO wymieniało w 159 turbinę na gwarancji: 57 kkm, 35 kkm, 113 kkm, 37 kkm, 15 kkm, 63 kkm.

    Dla mnie to niestety kwestia pecha. Miałem pecha i pękniętą głowicę, strzelił mi wąż od ogrzewania, straciłem płyn i momentalnie silnik szrot. Czy mogłem tego uniknąć? Sprawdzać co tydzień zawartość CO w płynie chłodnicznym? No bez jaj. Podobnie z turbiną – sprawdzać co miesiąc luz na wirniku? Mamy silniki z turbosprężarkami, turbosprężarki mają tendencje do różnych awarii i może się to po prostu zdarzyć. Raz na 10, 20 czy 50 przypadków się zdarza. Taki urok silnika diesla.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 28-01-2014 o 11:50

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Może i miałeś pecha.

    Ja uważam, że trzeba wymienić turbine lub ja porządnie skontrolować po zakupie auta, żeby mieć później spokój.
    Mam ugruntowane podejście w temacie, nie istnieje dla mnie tutaj temat regeneracji turbo u Pana "Stacha", czy u siebie w Garażu, a tym bardziej kupno używki na allegro.
    Płyn sprawdzam bo miałem historię z uszkodzoną pompą wody w spiderze i mam taki nawyk, jeśli ubywa to trzeba skontrolować o co kaman.
    Ja bym zaczął od sprawdzenia turbo przy 150 tys. lub wczesniej (jesli sa objawy).
    To że w ASO masz wymiany turbin, to ktos pisał jak to się odbywa, to o niczym nie swiadczy.
    Podejrzewam, ze podobne wskazniki wymian sa w ASO innych marek.
    Wiesz ja ludzie eksploatuja turbodiesle ? Kumpel się zdziwił jak mu się turbina rozleciala w becie bo nigdy nie slyszal że trzeba chwile odczekac przed wylaczeniem auta itp.
    Ty to wiesz, ale czy widziała osoba od której auto kupowałeś?
    Jest jeszcze coś takiego jak wadliwa część, shit happens sytuacja, no ale na to wpływu dużego się nie ma.
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 28-01-2014 o 16:26

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2013
    Auto
    w trakcie szukania alfy 159
    Postów
    93

    Domyślnie

    przebieg 182tyś

Podobne wątki

  1. [75] SWAP silnika czy remont silnika?
    Utworzone przez Alfista92 w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 21-01-2015, 21:02
  2. remont silnika
    Utworzone przez wojk2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 17-11-2009, 14:21
  3. [75] Remont Silnika 2.0 TS
    Utworzone przez Vitalic w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 18-01-2009, 22:23
  4. Remont silnika 1,4 TS.
    Utworzone przez DEx w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-06-2007, 16:33
  5. remont silnika w 1,4 boxer pelen wtrysk remont silnika
    Utworzone przez leito1610 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-04-2007, 07:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory