Strona 37 z 62 PierwszyPierwszy ... 272829303132333435363738394041424344454647 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 361 do 370 z 614

Temat: Alfa Romeo 159 TBi

  1. #361
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    A to niestety również oznacza, że nadal mogą tak robić i skracać życie drugiej turbince.

  2. #362
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Panowie,
    glos w dyskusji ogolnej o tbi, napalilem sie na benzynowa 159 jak szczerbaty na suchary, ale ogolnie jestem wystawiony na ciezka probe: 1.8 slaby, 1.9 i 2.2 maja lancuch i wtrysk bezposredni oraz malo warsztatow ktore ogarniaja silnik. Zreszta temat jts ze tak powiem doswiadczylem osobicie. 3.2 sie nie nadaje bo pali za duzo i do to samo co z 1.9/2.2. Zostaje wiec tbi ale to tez mina bo mamy turbo, dwumas a do tego jeszcze wtrysk bezposredni a spalanie jak z poprzedniej epoki Dobrze ze chociaz rozrzad sensowny czyli bez lancucha
    Do tego roczniki raczej nowe wiec i cena wyzsza. No i mam zagwozdke. Wynika ze 2.0 w ropniaku jest ciut lepszy bo ma tez dwumas, turbine, wtrysk bezposredni a spalanie ciut nizsze. Ale kupowac 2.0 z dpf do miasta gdzie bedzie robic 13k rocznie. IMO lekko bez sensu. Co wiec robic premierze ?

  3. #363
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 159 Q-tronic SW JTDM 2008 była jest Lexus GS
    Postów
    216

    Domyślnie

    Moim zdaniem kupić ropę wywalić dpf i po ptakach i problemie. Silniki obcykane przez mechaniorów więc problemów z ewentualnymi naprawami nie powinno być. Silniki sprawdzone.

  4. #364
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    Hej!
    Czuję Twój ból, bo ja robię po Warszawie mniej więcej połowę tego co Ty.

    Natomiast średnio się zgadzam, że 1.75 ma spalanie z poprzedniej epoki. Już nie dramatyzujmy - nie oczekiwałbym przy tej masie spalania jak w Seicento (a nie, czekaj, Sejak też potrafi wciągnąć dychę..). Benzyna to benzyna.

    Z drugiej strony - 1.9/2.2 - tylko lańcuch jest problematyczny. Ale, jeśli go wymienisz (albo kupisz po udokumentowanej wymianie), to masz już spokój na zawsze (prawie). A warsztat, który to ogarnia, jak wiesz, Tomek Twardowski, jest w Warszawie.

  5. #365
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    lexus is250
    Postów
    1,595

    Domyślnie

    Tbi w 7.7 do setki, kultura pracy, elestyczność, dynamika, brak klekotu, łykaj Tbi

  6. #366
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał darojaro Zobacz post
    Moim zdaniem kupić ropę wywalić dpf i po ptakach i problemie. Silniki obcykane przez mechaniorów więc problemów z ewentualnymi naprawami nie powinno być. Silniki sprawdzone.
    Chciałbym jednak 2.0 niż 1.9, przynajmniej mam taka wizje

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał MiLykie Zobacz post
    Hej!
    Czuję Twój ból, bo ja robię po Warszawie mniej więcej połowę tego co Ty.

    Natomiast średnio się zgadzam, że 1.75 ma spalanie z poprzedniej epoki. Już nie dramatyzujmy - nie oczekiwałbym przy tej masie spalania jak w Seicento (a nie, czekaj, Sejak też potrafi wciągnąć dychę..). Benzyna to benzyna.

    Z drugiej strony - 1.9/2.2 - tylko lańcuch jest problematyczny. Ale, jeśli go wymienisz (albo kupisz po udokumentowanej wymianie), to masz już spokój na zawsze (prawie). A warsztat, który to ogarnia, jak wiesz, Tomek Twardowski, jest w Warszawie.
    sejak 1.1 wciągnie dyche chyba jak jedzie vmax przez godzine po autobahnie niby 1.9/2.2 tylko lancuch problematyczny, ale reanimowania zapuszczonego jts to nawet wrogowi bym nie zyczyl , a bardziej zadbane egzemplarze z uwzględnieniem rezerwy na lancuch i usuwanie nagaru z silnika przestają być atrakcyjne cenowo. Miałem przez chwile fantazje na reanimowanie jts ale nawet nie poszlo o koszta a raczej o czas który nalezalo by wlozyc na szukanie części oraz jazdy od mechanika do mechanika. To ze Twardowski jest fajny to wiem, ale on robi dobrze tyle ze drogo

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał KRS Zobacz post
    Tbi w 7.7 do setki, kultura pracy, elestyczność, dynamika, brak klekotu, łykaj Tbi
    Pomysle jeszcze trochę, czyli kolejne 12 miesięcy. Ceny zarówno 2.0 jak i tbi powinny spaść do bardziej akceptowalnych poziomow. W sumie nowy rok z nowym autem W rezerwie jest jeszcze starsza delta 1.4 turbo benzyna. Celowo pisze ze starsza bo multisrair jakos mi nie podchodzi. Coz dzięki za wpisy. Pozyjom, uwidzim jak mawiali starożytni czechosłowacy

    -

  7. #367
    Użytkownik Rowerzysta Avatar por.Jaszczuk
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 SW JTDm 2007 & VW Passat 2018 2.0TDI
    Postów
    252

    Domyślnie

    Cytat Napisał KRS Zobacz post
    Tbi w 7.7 do setki, kultura pracy, elestyczność, dynamika, brak klekotu, łykaj Tbi
    Zdecydowanie łykaj TBi jak chcesz pojeździć po Warszawie. Tomek Twardowski ma prywatnie również TBi.
    Ja ma 2.0 JTDm i pali mi obecnie ponad 9L/100km [krótkie kilku kilometrowe trasy po Wawie] - to żadna oszczędność na paliwie.

  8. #368
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    wroclaw
    Auto
    166 2.4jtd spider 3,2v6
    Postów
    217

    Domyślnie

    2,4 jtdm nie klekocze i zbiera się fajnie
    pawel164

  9. #369
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    W rezerwie jest jeszcze starsza delta 1.4 turbo benzyna. Celowo pisze ze starsza bo multisrair jakos mi nie podchodzi. Coz dzięki za wpisy. Pozyjom, uwidzim jak mawiali starożytni czechosłowacy
    Masz na myśli 2.0 turbo benzyna. To były piękne Delty...

  10. #370
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    lexus is250
    Postów
    1,595

    Domyślnie

    w TBi jest jedna zagadka: te silniki mają ok 3, 4 lata, to juz czas, ze pierwsze egzemplarze powinny zacząć sie sypać powoli... jednak to wyżyłowanie silnika, moc z małej pojemności moim zdaniem skraca zywotność silnika.

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory