Strona 40 z 63 PierwszyPierwszy ... 303132333435363738394041424344454647484950 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 391 do 400 z 625

Temat: Wszytkie informacje odnośnie termostatów silników JTD , TS i V !!!

  1. #391
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,522

    Domyślnie

    Zegar możesz olać.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  2. #392
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    AR 156 2.4 jtd
    Postów
    12

    Domyślnie

    Cytat Napisał maly_777 Zobacz post
    Zegar możesz olać.
    ale trochę to koli w oczy a tym,bardziej jak auto będę wystawial na sprzedaż na dniach to potencjalny kupujący będzie juz przerażony.....

  3. #393
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    AR 156 2.4 jtd
    Postów
    12

    Domyślnie

    Cytat Napisał KruczeK Zobacz post
    Jeśli kupiłeś termostat z czujnikiem, to po prostu założ stary czujnik, ponieważ on ma dwa wyjścia, jeden na zegar, drugi na komputer.
    Lampkę pewnie zapala komputer, a tam jak sam sprawdziłeś jest wszystko okej.
    no i zalozylem stary czujnik....... teraz wskazowka stoi jak widly w gnoju - idealnie pionowo ledwo przed 90tka

    ciekawe czy trafil mi sie taki zepsuty czujnik czy wszystkie vernety tak maja

  4. #394
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Karlos
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    WLKP
    Auto
    GT 1.9 JTD 16v CF4 Distinctive, 159 1.9 JTDm 16v
    Postów
    52

    Domyślnie

    Proszę o odpowiedź czy przyszedł czas na wymianę termostatu?
    Temperatura na zewnątrz -5o​C.
    5 minut na postoju do 30oC później 10km jazdy.
    Rura z termostatu do chłodnicy bardzo ciepła, chłodnica zimna.
    Obroty podczas jazdy 2000-2800.
    Na wskaźniku kabinowym odczyty o 5 st. wyższe.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wykres temp Alfa GT JTD 16v.JPG
Wyświetleń:	151
Rozmiar:	32.8 KB
ID:	119323  

  5. #395
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał Karlos Zobacz post
    .....
    Rura z termostatu do chłodnicy bardzo ciepła, chłodnica zimna.
    Obroty podczas jazdy 2000-2800.
    Na wskaźniku kabinowym odczyty o 5 st. wyższe.
    Skoro chłodnica zimna to termostat się NIE OTWORZYŁ, więc wszystko wskazuje że jest dobry
    Na postoju tego silnika nie zagrzejesz co najwyżej odma ci zamarznie
    Wskaźnik kabinowy to możesz sobie śmiało zakleić jakimś obrazkiem. Oszczędnie używaj ogrzewania - na początku warto je wyłączyć całkowicie. Niestety chłodnica oleju w tym silniku oddaje bardzo dużo ciepła zimą - niektórzy ją przysłaniają - stąd problem z zagrzaniem silnika
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #396
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Karlos
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    WLKP
    Auto
    GT 1.9 JTD 16v CF4 Distinctive, 159 1.9 JTDm 16v
    Postów
    52

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedź ale nie do końca mnie satysfakcjonuje.
    Wskaźnik kabinowy zawyża pomiary w porównaniu z komputerem o 5o ale podałem to tylko tak dla informacji.
    Podczas codziennej jazdy ogrzewania używam maksymalnie do 18,5 na dwóch kreskach wentylatora i to dopiero gdy temperatura na wskaźniku oscyluje w granicach 65o (około 60o na kompie) nawet w największe mrozy (zimno w kabinie ale za to mam podgrzewany zadek więc jest ciepło)
    Najlepsze jest to że podczas testu NIE używałem wcale ogrzewania a temperatura silnika cały czas oscyluje w granicach 65oC według komputera.
    Nie ważne czy przejadę 10 czy 40 km nie schodząc poniżej 2000 obrotów temperatura cały czas jak na wykresie.
    Rura pomiędzy termostatem a chłodnicą nie jest gorąca jest po prostu bardzo ciepła a to dlatego, że płyn ma tylko 65oC
    Czy ciepła rura na całej długości od termostatu do chłodnicy nie świadczy o tym że zbyt szybko się otwiera lub jest on cały czas uchylony i stąd taki wykres?

  7. #397
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Prawdopodobnie masz uwalony termostat. Powinien spokojnie trzymać temperature 80-88st.C a nie 65-70st.C Może być minimalnie otwarty tj. niedomknięty i już masz straty i przepływ minimalny/.wolny ale jednak. A to, że chłodnica jest zimna przy temp. rzędu - 10st.C może świadczyć tylko o szybkim jej oddawania ciepłą do otoczenia (w końcu po to jest stworzona).
    Może się mało znam, ale mając dwa JTD zawsze mimo największych mrozów temperatura oscylowała i nadal oscyluje przy 86st.C po przejechaniu średnio 15km z ogrzewaniem włączonym na 24st.C.

    Karlos - nie masz normalnego i prostego programu np. FES lub MES ??? Nim się fajnie diagozuje i widać dokładnie kiedy termostat się otwiera i puszcza płyn w duży obieg (widoczny spadek temp szczególnie w mroźne dni).

  8. #398
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Karlos
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    WLKP
    Auto
    GT 1.9 JTD 16v CF4 Distinctive, 159 1.9 JTDm 16v
    Postów
    52

    Domyślnie

    Kilka postów wyżej wstawiłem wykres właśnie z programu FiatEcuScan.
    Martwi mnie ta temperatura bo nie wiem czy może ona być przyczyną częstego powstawania mazi w odmie.
    Co tydzień do niej zaglądam i czyszczę ponieważ jest tam dość sporo syfu.
    Tak jak wcześniej pisałem jeżdże na wysokich obrotach i korzystam z ogrzewania minimalnie.
    Olej wymieniam co 12 tyś. Motul X-cess 5w40 oczywiście z filtrami powietrza i oleju.

  9. #399
    criss
    Gość

    Domyślnie

    z wykresu widać że termostat otworzył sie troszkę ponad 70 a tak nie powinno być. Widać jeszcze spadek temp. bo płyn poszedł w duży obieg, po chwili nieznaczny wzrost bo płyn się wymieszał a dalej to termostat zmień

  10. #400
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Prawdopodobnie masz uwalony termostat. Powinien spokojnie trzymać temperature 80-88st.C a nie 65-70st.C Może być minimalnie otwarty tj. niedomknięty i już masz straty i przepływ minimalny/.wolny ale jednak. A to, że chłodnica jest zimna przy temp. rzędu - 10st.C może świadczyć tylko o szybkim jej oddawania ciepłą do otoczenia (w końcu po to jest stworzona).
    Może się mało znam, ale mając dwa JTD zawsze mimo największych mrozów temperatura oscylowała i nadal oscyluje przy 86st.C po przejechaniu średnio 15km z ogrzewaniem włączonym na 24st.C.
    Oczywiście, że tak. Ja nawet jak jest -15 mam ustawione na tryb auto i 25 stopni + nawiew poza 50% aby nagrzewnica elektryczna działała. Mimo tego samochód nagrzewa się szybko i trzyma temperaturę w odpowiednich granicach.
    W ciągu niespełna roku przeżywałem pady dwóch termostatów i każdy z nich miał właśnie taki objaw, że balansował temperaturą na granicy 60-70 stopni. One po prostu w momencie uszkodzenia zaczynają się przedwcześnie otwierać.

    P.S. Nigdy więcej markowego. Mam dość płacenia za znaczek.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. alfa romeo 147 jtd 1.9 150 km ile termostatów ?
    Utworzone przez Naya w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 01-03-2015, 23:07
  2. Wszytkie Alfy... Znacie jakieś tricks & trips??
    Utworzone przez czesany w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-06-2011, 12:47
  3. [146]który z tych termostatów do mojej alfy??
    Utworzone przez mathewc w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-01-2009, 21:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory