Temat: Pomoc przy zakupie AR159 / Brera

  1. #5431
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    Hej, niech ktoś mi lepiej potwierdzi czy WK u nas nie robi problemów z tymi niebieskimi tablicami z DE? Z tego co kojarzę to oznacza to ze auto nie jest wyrejestrowane w DE. Rozumiem ze ze zjazdowkami zoltymi bądź czerwonymi problemu nie ma. Jak cos pomerdałem to proszę o korektę
    To są podrabiane tablice - bez naklejek legalizacyjnych, albo lewymi naklejkami. Pewnie jakieś lewe też się zdarzą, ale dowiesz się o tym dopiero po zakupie.

    Żeby nie mieć problemu w WK mówisz, że bolid przyjechał na lawecie i nie masz tablic.

    Niemiecka kryminalna robi u siebie naloty, bo Turasy też tam kręcą lewiznę. Nie jest to bynajmniej nasza specjalność.
    Sam byłem świadkiem, jak zajechali na plac pod Zulassung w Hamburgu i zaczęli sprawdzać po kolei tablice.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  2. #5432
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    wiem przecież, ciagle bije się z myślami żeby jakiś egzemplarz bo betastestow skitrac. Tyle ze jeszcze w przypadku starszych rocznikow dochodzi problem wahaczy na przod. Oryginaly chyba już wyszly a zamienniki mocno srednie. Echh, zawsze pod gorke

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    To są podrabiane tablice - bez naklejek legalizacyjnych, albo lewymi naklejkami. Pewnie jakieś lewe też się zdarzą, ale dowiesz się o tym dopiero po zakupie.

    Żeby nie mieć problemu w WK mówisz, że bolid przyjechał na lawecie i nie masz tablic.

    Niemiecka kryminalna robi u siebie naloty, bo Turasy też tam kręcą lewiznę. Nie jest to bynajmniej nasza specjalność.
    Sam byłem świadkiem, jak zajechali na plac pod Zulassung w Hamburgu i zaczęli sprawdzać po kolei tablice.
    Podziekowal

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał MiLykie Zobacz post
    7 kzł to juz naprawde gorna granica.. A do tego robisz go raz i masz z nim spokoj na cale swoje uzytkowanie samochodu..

    Szerszeń ostatnio wymieniał wszystko w ASO na ori częściach i wyszło "ok. 5000". Por.: http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ml#post1333119
    sprawę kojarze bo ze tak powiem byłem na goracej linii zresztą czytaj uważne bo cena była taka tylko bo Szerzen zrobil mega awanture w ASO, bo oryginalnie chceli go skroic na jakies 7800 W zyciu to trzeba być asertywnym

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    I ta bolączka może kosztować c.a. 7 tysięcy za części z robotą (łańcuch, ślizgi, koła zębate) - jeśli ktoś chce wymienić rozrząd zgodnie z zasadami sztuki.
    Tomku,
    wiem ze nie lubisz jtsow (tak samo jak zresztą 2.4 w ropniaku 20v) , ale czy robiles ostatnio jakiegoś benzynowego 1.9/2.2 u siebie w serwisie ? Jaskolki na miescie mowia ze poprawili jakość lancuchow w oryginalne w porównaniu do tych co szly na pierwszy montaż, ale jakos trudno mi to potwierdzić (znaczy się wersje sa sprzeczne

  3. #5433
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    Cytat Napisał pieta Zobacz post

    sprawę kojarze bo ze tak powiem byłem na goracej linii zresztą czytaj uważne bo cena była taka tylko bo Szerzen zrobil mega awanture w ASO, bo oryginalnie chceli go skroic na jakies 7800 W zyciu to trzeba być asertywnym
    Słusznie, mój błąd - zapamiętałem tylko konkluzję, że ok. 5000 zł. Ale fakt faktem, że ASO tam poleciało w kulki i powymieniali różne rzeczy bez porozumienia z Szerszeniem, więcej niż sam rozrząd. Przypominam sobie też kogoś, kto wymieniał (ASO gdzieś w małopolskim) w 2.2 rozrząd i to też była kwota ok. 5000 zł, jak nie 4coś nawet. W każdym razie, 7000 zł to moim zdaniem już bardzo, bardzo ostrożne górne oszacowanie.

  4. #5434
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Szerszeń - nie kpij. To chyba najłatwiejszy do zajeżdżenia silnik w Brerze. Nie do zajeżdżenia jest 2.0 JTDm - jeszcze nie miałem takiej jednostki, która wymagałaby jakichkolwiek poważnych napraw, np. do tej pory wymieniliśmy 1 sprzęgło i 1 dwumasówkę w tym silniku. Auto zdecydowanie się lepiej prowadzi niż 2.4, odczuwalnie mniej pali i jest o niebo łatwiejsze w obsłudze serwisowej (luźniej pod maską, bo silnik mniejszy). 2.4 to jest turbo loteria mówię to na bazie własnych serwisowych doświadczeń, a nie wyczytanych historyjek na internecie. Jedno przegrzanie 2.4, które może się pojawić chociażby w sytuacji zacięcia się termostatu albo uwalonego korka od zbiorniczka wyrównującego i masz piękny obiekt do prawie generalnego remontu.
    A ja mówię na podstawie eksploatacji kilku 2.4 - Thesis żona eksploatuje od 5 lat, aktualnie 303kkm, przy 250kkm sprzęgło i dwumasa, olej co 10-15kkm, rozrząd co ~75kkm. Jedyne, co dotyka ten bolid to problemy z elektroniką.
    Moja 156 ma 270kkm, sprzęgło i dwumasa do wymiany, pojawił się problem z układem wtryskowym. Ale z naprawdę grubych spraw nic się nie dzieje.
    Nie wiem, może kwestia szczęścia, źródła, eksploatacji u poprzedniego właściciela.
    Fakt miejsca mało, ze względu na dodatkowy cylinder, ale to problem nie mój, tylko mechanika.
    No, może jedno zastrzeżenie - napinacz paska klinowego - za często kwalifikuje się do wymiany ze względu na pisk. 2 zimy to dla niego max.

    Jeździłem wszystkimi wersjami mocowymi i moim zdaniem to rewelacyjna jednostka... ale nie do Brerrrrki. Co do 2.0 to w kwestii długofalowej eksploatacji się nie wypowiem, bo nie wiem. Za mało km i za krótko miałem je w łapkach. Osiągi na pewno bardzo zadowalające.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  5. #5435
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał MiLykie Zobacz post
    Słusznie, mój błąd - zapamiętałem tylko konkluzję, że ok. 5000 zł. Ale fakt faktem, że ASO tam poleciało w kulki i powymieniali różne rzeczy bez porozumienia z Szerszeniem, więcej niż sam rozrząd. Przypominam sobie też kogoś, kto wymieniał (ASO gdzieś w małopolskim) w 2.2 rozrząd i to też była kwota ok. 5000 zł, jak nie 4coś nawet. W każdym razie, 7000 zł to moim zdaniem już bardzo, bardzo ostrożne górne oszacowanie.
    4 kola za jeden lancuch za glowny i pomocniczy z robocizna będzie więcej

  6. #5436
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał MiLykie Zobacz post
    Słusznie, mój błąd - zapamiętałem tylko konkluzję, że ok. 5000 zł. Ale fakt faktem, że ASO tam poleciało w kulki i powymieniali różne rzeczy bez porozumienia z Szerszeniem, więcej niż sam rozrząd. Przypominam sobie też kogoś, kto wymieniał (ASO gdzieś w małopolskim) w 2.2 rozrząd i to też była kwota ok. 5000 zł, jak nie 4coś nawet. W każdym razie, 7000 zł to moim zdaniem już bardzo, bardzo ostrożne górne oszacowanie.
    Był wątek o wymianie w krakowskim Viamocie w podobnej kwocie, ale wydaje mi się, że jednak nie wszystko tam było wymieniane...

  7. #5437
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    a co do brery to tutaj jest fajna ale trochę droga. Ale kolor jedynie słuszny

    http://otomoto.pl/alfa-romeo-brera-d...C31643692.html

    zresztą jak kolezanka wybredna to w Krakowie stoi jedna 2.0 czarna i jak ma fantazje to można i biala folia okleić

  8. #5438
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar misia
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    SCI
    Auto
    GT 1.9 150 kM 2004 156 2.4 136 kM była.
    Postów
    385

    Domyślnie

    Miałam 2.4 w 156. Poszedł mi w niej olej, chłodniczy, a z silnikiem się z nim nie stało. Przejechane miałam 340 tys km i padło tylko turbo. Nie wiem jak te nowsze 2.4, ale o tamtym złego słowa nie mogę powiedzieć.
    No ale podobno nie jest wesoło z głowicami..
    "Jeśli widzisz coś w swoim umyśle, to wkrótce będziesz miał to w ręku. Jeśli potrafisz myśleć o tym, czego chcesz i uczynisz z tego dominującą myśl, to sprawisz, że pojawi się to w twoim życiu."

  9. #5439
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    problem z nowszymi 2.4 polega na tym ze jest to jednosta bardziej wyslinona niż starsza. A co do Brery to tez jest niebieska w Krakowie, wow

    http://otomoto.pl/alfa-romeo-brera-2...C30846658.html

  10. #5440
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Tomku,
    wiem ze nie lubisz jtsow (tak samo jak zresztą 2.4 w ropniaku 20v) , ale czy robiles ostatnio jakiegoś benzynowego 1.9/2.2 u siebie w serwisie ? Jaskolki na miescie mowia ze poprawili jakość lancuchow w oryginalne w porównaniu do tych co szly na pierwszy montaż, ale jakos trudno mi to potwierdzić (znaczy się wersje sa sprzeczne
    [/QUOTE]

    Nie lubię z prostego powodu - te silniki oprócz obiecujących parametrów "na papierze" niczym szczególnym się nie wyróżniają, a jeśli ten łańcuch "z pierwszego montażu" - bo z takim łańcuchem Alfa wyjeżdża z fabryki - będzie wymagał wymiany - to licz sobie właśnie ok. 6 tysięcy na części i prawie tysiąc za usługę. Oczywiście ludzie oszczędzają i wymieniają sam łańcuch ze ślizgami, bez kół zębatych, ale jak długo wytrzyma nowy łańcuch na starych kołach (być może wytartych) - tego Ci nikt nie powie.

    2.4 20V to osobny rozdział, już opisywałem tutaj problemy, jakie mogą w tych silnikach wystąpić i mało który z nich da się usunąć w kwocie poniżej 1000 PLN. Poza tym stosunkowo duży odsetek silników wymagających generalnego remontu pozwala mi twierdzić, że jednostka ta ma poważny problem z utrzymywaniem temperatury na wymaganym przez producenta poziomie, co skutkuje w efekcie przegrzaniem motoru.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

Podobne wątki

  1. Prosze o pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez dycha w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-10-2013, 20:41
  2. [brera] Pomoc przy zakupie Brery
    Utworzone przez orishas555 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-08-2013, 22:32
  3. Pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez paweldante w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 09-07-2012, 10:27
  4. [Brera] Pomoc przy zakupie AR Brera
    Utworzone przez kamilbrera w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 25-03-2011, 08:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory