-
Użytkownik
Maniak resoraków
Alfa 156 1.8 ts kontrolka oleju
Witam wszystkich! Mam problem silnik w alfie 156 1.8 nie hałasuje, nie stukają panewki ale przy nagrzaniu i przekręcenie nawiewu na zimne powietrze temperatura na liczniu przekracza 70 stopni zaczyna mrugać kontrolka oleju, sprawdzane było ciśnienie oleju na wolnych obrotach jest nieco za niskie. Czy bedzie to wina pompy oleju czy coś innego? czujnik wyglądał na dobry. pzdr
- - - Updated - - -
po przekręceniu na ciepłe powietrze nie mruga.
Ostatnio edytowane przez macieja2003 ; 05-02-2014 o 13:09
-
Użytkownik
Quadrifoglio Verde
Zwykle w takich przypadkach to jest wina luzów w układzie korbowym silnika, więc pewnie niedługo przyjdzie go remontować.
Możesz ewentualnie próbować wymienić olej na nieco gęściejszy - czasami trochę pomaga.
Nie za bardzo rozumiem, o co chodzi z tym nadmuchem powietrza.
-
Niskie ciśnienie na biegu jałowym może być spowodowane filtrem oleju, niektórzy mieli podobne problemy z filtronem. Ja natomiast stosuje u siebie filtrona i na razie z nim problemów nie mam.
-
Użytkownik
Maniak resoraków
o to chodzi że jak mam dmuchawę ustawioną na ciepłe powietrze to nic nie mryga temperatura oleju jest na 50 -55 stopni i wszystko jest w porządku, dopiero jak wezmę dmuchawę na zimne powietrze temperatura oleju rośnie i przy ponad 70 stopniach zaczyna mrygać kontrolka oleju, wezmę na ciepłe powietrze nic nie mryga. Ciśnienie mierzone i jest poniżej 1 bara więc obstawiam że pompa już jest na wyczerpaniu.
- - - Updated - - -
silnik się nie grzeje
-
Jak mierzone było ciśnienie? Na rozgrzanym na wolnych obrotach powinno być 2,5 bara a przy 3500 obr 4 bary
1 bar to albo pompa albo panewki korbowodowe.
-
Użytkownik
Maniak resoraków
silnik nie był bardzo zagrzany ale znajomy mechanik zmierzył i stwierdził że jest za niskie, zamówiłem dzisiaj pompę ze smokiem z allegro z małym przebiegiem a w poniedziałek rozkręcana miska to się okaże. Ale dziwne ze jak jest ustawiona dmuchawa na ciepłe powietrze to temperatura silnika nie wchodzi wyżej niż 55 stopni. Jestem świeżym posiadaczem alfy przerzuciłem się z vectry b. Wszystko fajnie gdyby nie ta dolegliwość. Coś mi się kojarzy że wcześniejszy właściciel wspominał coś o wymianie panewek.
- - - Updated - - -
mówił że wymieniał, ogólnie silnik był wymieniany z 1.6 na 1.8
-
Masz walnięty termostat i ci się silnik nie nagrzewa. Temu masz 55 stopni.
Jak już będziecie mieć ściągnięta miskę olejową, warto zajrzeć do panewek.
Jeżeli by wykazywały oznaki zużycia, oglądnąć i pomierzyć wał, ewentualnie oddać do szlifu i potem założyć nowe panewki.
A kiedy był wymieniany olej i na jaki ? Może olej już jest tak stary i marnej jakości że po rozgrzaniu robi się z niego woda ?
Co do ciśnienia oleju, to ja jak się pytałem na forum to mi pisali tak:
Rozgrzany porządnie silnik:
wolne: 1-1,5 bara
-większe obroty: 3,5-4,5 bara
Mi wyszło 1,4 bara na wolnych i nic się nie działo.
-
Użytkownik
Maniak resoraków
olej był wymieniany przez poprzedniego właściciela bo widać że jest przeźroczysty tak jak jakby dopiero zmieniany i filtr tez jakby nowy, ale chyba wymienię ten olej bo nie wiadomo jaki był wlany, nie ma żadnej kartki. Jaki najlepiej wlać bo czytałem na forum że najlepszy do tych silników to 10w 40. Może rzeczywiście coś z tym olejem jest nie tak. W poniedziałek będę miał wykręcaną miskę i będą oglądane panewki ale oby to nie były one, bo nic nie stuka i nie chodzi jak disel. A co do termostatu to jak mam 50 stopni temperaturę dmucha ciepłym powietrzem. zmieniam na chłodne powietrze dmuchawy to sie podnosi 70 -80 stopni i wtedy występuje to mruganie kontrolki ciśnienia oleju zmieniam na ciepłe powietrze nie mruga.
- - - Updated - - -
w ogóle dzięki za podpowiedzi
-
Macieja takie są właśnie objawy termostatu
Będzie dmuchało ciepłym powietrzem, bo jednak ten silnik jakąś temperaturę ma (w twoim przypadku 55 stopni). Gdy włączasz na ciepłe powietrze to z płynu chłodniczego w nagrzewnicy odbierane jest ciepło i silnik się ochładza (a nie wyrabia z grzaniem płynu bo ma cały czas duży obieg), gdy włączysz zimne powietrze to nie jest odbierane ciepło z silnika i się trochę lepiej nagrzewa.
Co do oleju to sam zdecyduj, ja jeździłem chwilę na 10W40 ale ostatecznie przesiadłem się na Millersa 10W60 i byłem z niego bardzo zadowolony. Ciśnienie oleju też było lepsze na nim.
Filtr oleju załóż sobie MANN.
-

Napisał
m4tinez
wolne: 1-1,5 bara
Z całym szacunkiem. Nie wprowadzaj ludzi w błąd!!
Tagi dla tego tematu
Uprawnienia
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum