Strona 34 z 152 PierwszyPierwszy ... 24252627282930313233343536373839404142434484134 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 331 do 340 z 1514

Temat: kolektor ssący JTDM - kompleksowo

  1. #331
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    Ile samochodów nie ma klap w serii i się nie psują?
    Ostatnio edytowane przez maly_777 ; 07-02-2014 o 00:32

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  2. #332
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Murgal a wiesz może w takim razie jakie negatywne skutki może mieć zbyt uboga mieszanka dla diesla?

    Jeżeli zaślepilibyśmy zawór EGR bez modyfikacji sterownika to mamy sytuację, że odcinamy pewną dawkę powietrza, która trafia razem ze spalinami (recyrkulacja) do komory spalania i mamy zjawisko niedoboru powietrza w procesie spalania.
    Modyfikacja oprogramowania prawdopodobnie polega na wgraniu takiego oprogramowania jakie było w starych JTD gdzie nie było EGR-ów i klap wirowych. Dawka paliwa wówczas będzie odpowiednia dla zaistniałych zmian w budowie silnika. Czyli jak wywalamy klapy to zaślepiamy EGR i odwrotnie. Chyba że wgrany będzie program uwzględniający jedna tylko zmianę.

    - - - Updated - - -

    maly_777 wypowiedz się jako fachowiec. Ja jestem specjalistą w zupełnie innej dziedzinie i analizuję to wszystko na podstawie tego co znajdę w internecie.

  3. #333
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Fleyvor
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16V
    Postów
    237

    Domyślnie

    sprawdze na kompie jak bede mial chwile cisnienie na listwie oby coś pokazało

  4. #334
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    Klap nie trzeba wyrzucać z softu po usunięciu ich mechanicznie. (Robiłem kilka razy wyłączenie programowe bez demontażu klap, samochody jeżdżą nie zgłaszają usterek).
    Klapy nie są tak diagnozowane jak EGR w sofcie jest tylko pozycja nastawnika w zależności od warunków. Wywalenie klap, demontaż listwy i zostawienie nastawnika sprawią że będzie się kręcił sam i tyle - błędu nie będzie.

    Co innego jest z EGRem który zaślepiony "ogarnia" że jest coś nie tak i wali błędem. A metod wyłączania jest kilka.

    EGR nie idze w parze z klapami. Możesz wywalić EGR a zostawić klapy i na odwrót.

    Schlebiasz mi ale z tym fachowiec to nie przesadzaj

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  5. #335
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcingoleniow Zobacz post
    Murgal a wiesz może w takim razie jakie negatywne skutki może mieć zbyt uboga mieszanka dla diesla?

    Jeżeli zaślepilibyśmy zawór EGR bez modyfikacji sterownika to mamy sytuację, że odcinamy pewną dawkę powietrza, która trafia razem ze spalinami (recyrkulacja) do komory spalania i mamy zjawisko niedoboru powietrza w procesie spalania.
    Wtrące się panowie.

    Marcin troszeczkę zamotałeś.
    zaślepiając EGR nie odcinasz "pewnej dawki powietrza " a blokujesz dostęp spalin do kolektora dolotowego.
    nie wystąpi sytuacja niedobory powietrza w procesie spalania poniewaz spaliny które sa wprowadzane do komory spalania sa obojnęte w procesie spalania paliwa. EGR wprowadza spaliny do kolektora dolotowego tylko przy niskiej prędkości obrotowej silnika i przy małym obciążeniu silnika ponieważ ilość powietrza potrzebna do spalenia mieszanki paliwowo powietrznej jest większa niż potrzebna do spalenia wtrysniętej dawki paliwa.( silniki diesla sa z zasady "przetlenione" ponieważ nie maja przepustnicy tak jak benzyniaki która reguluje ilośc powietrza trafiającego do kolektora) W przypadku dużej prędkości obrotowej silnika i dużego obciążenia silnika EGR jest zamknięty i nie wprowadza spalin do kolektora aby zapewnić maksymalny stopień napełnienia cylindra świeżym czynnikiem - podsumowując - spaliny wprowadzane do kolektora i mieszane ze swieżym czynnikiem mają niwelować powstawanie tlenków poprzez zmniejszenie ilości tlenu w cylindrze zastępując część świeżego czynnika gazami obojętnymi w procesie spalania czyli spalinami. Taką zasadniczą rolę pełni zawór EGR.
    Usuwając go zapewniasz silnikowi za każdym suwem ssania świeży czynnik. Jednocześnie emitując tlenki i inne związki do atmosfery.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał maly_777 Zobacz post

    EGR nie idze w parze z klapami. Możesz wywalić EGR a zostawić klapy i na odwrót.
    W pierwszym zdaniu sie nie zgodzę. Klapy wirowe są następstwem zastosoania EGRu. Oba te systemy działają przy niskich prędkościach obrotowych i przy małym obciążeniu silnika. Dajesz w palnik - EGR sie zamyka a klapy otwierają tak że nie ma spalin w kolektorze a klapy nie wywołują zawirowań w cylindrze. W momencie gdy oba systemy działaja klapy wytwarzają zawirowania żeby lepiej wymieszać swieży czynnik ze spalinami wprowadzonymi z EGRu.

    Drugie zdanie to prawda - możesz, tylko po co ? Jak wywalasz klapy to wywalaj EGR a jak EGR to i klapy.
    Ostatnio edytowane przez pampik ; 07-02-2014 o 17:41

  6. #336
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    To że coś działa w takich samych warunkach nie znaczy że jest od siebie zależne.
    Ogólnie to większość rzeczy w samochodzie jest sterowana w zależności od obrotów i dawki paliwa. Overboost też jest w 75% otwarty na niskich obrotach i niskiej dawce co nie znaczy że jest powiązany z EGRem. Rozumiesz o co mi chodzi?

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  7. #337
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Fleyvor
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16V
    Postów
    237

    Domyślnie

    Napewno nic się nie stanie po wywaleniu klap niektórzy widzą różnicę w jeździe na verwie a inny nie mi na przykład wydaje się że szybciej jadę jak mam czysty samochód

  8. #338
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Cytat Napisał maly_777 Zobacz post
    To że coś działa w takich samych warunkach nie znaczy że jest od siebie zależne.
    Ogólnie to większość rzeczy w samochodzie jest sterowana w zależności od obrotów i dawki paliwa. Overboost też jest w 75% otwarty na niskich obrotach i niskiej dawce co nie znaczy że jest powiązany z EGRem. Rozumiesz o co mi chodzi?
    Nie chodziło mi o zależność jednego systemu od drugiego. Oba moga pracować bez obeności drugiego. Chodziło mi o to ze klapki sa następstwem zastosowania EGRu. I w przypadku usunięcia klapek a zostawienia EGRu mieszanka trafiająca do cylindrów będzie mniej jednorodna ( mieszanka spalin i powietrza ) a w przypadku usunięcia EGRu a zostawienia klapek będzie wprowadzany swieży czynnik w zawirowania bez większego celu. Po prostu nie widze sensu wyrzucania jednego bez drugiego pomimo że obe te systemy sa niezależne i moga pracowac jeden bez drugiego i odwrotnie.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Fleyvor Zobacz post
    mi na przykład wydaje się że szybciej jadę jak mam czysty samochód
    też to masz ? hehe

  9. #339
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Kupujacy123
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    PL
    Auto
    159 SW jtdm-czarna w czerwonej ;)
    Postów
    126

    Domyślnie

    Moje odczucie po wywaleniu klap i EGR jest takie, że Alfons się zamulił... Już nie rwie z dołu jak poprzednio, dopiero pow. 2500 obr budzi się w nim to, co kiedyś drzemało od samego dołu. Spalanie może spadło o 0,5 litra, ale Wwa+korki i tak=ok. 11-12 litrów... Wg. mnie jakoś dużo.

  10. #340
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    Sprawdź przepływkę.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - jak zdemontować kolektor ssący?
    Utworzone przez Słóń w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 18-12-2021, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory