Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 48

Temat: [145] Pióra i ramiona wycieraczek szyb

  1. #21
    ViP Alfa i Omega Avatar Lopezius
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 SW 1,9 JTD
    Postów
    387

    Domyślnie

    Cytat Napisał as
    Przed chwilą mierzyłem (po ciemku) wyszło jakieś 74-75 cm od sworznia do czubka po linii prostej. Gumki obie mają 51 cm.
    Wielkie dzięki za fatygę i mierzenie po ciemku :wink: Chciałbym się jednak upewnić skąd Ci wyszło te 74-75 cm. Punkt pierwszy to oś sworzenia wielowypustu na którym osadzone jest ramię wycieraczki - tutaj wszystko jasne. Zastanawiam się jednak co masz dokładnie na myśli pisząc do "czubka" - do końca ramienia na którym osadzone jest pióro (co wydaje mi się nieprawdopodobne), czy do samego końca pióra wycieraczki (to trzymałoby się kupy)?

    U mnie odległość od osi sworznia wielowypustu do końca ramienia mocującego wycieraczkę to ok. 500 mm. Jeśli dodamy do tego połowę długości pióra wycieraczki (480mm/2) otrzymamy 740 mm :wink:
    Do czubka - czytaj do końca całej wycieraczki, końca gumki, wogóle końca całości. W oryginalnych wycieraczkach nie ma "końca ramienia na którym osadzone jest pióro", to zupełnie inna konstrukcja i wymienia się jedynie gumki bo cała reszta jest zintegrowana i tworzy całość.

    Widzę że nie bardzo kojarzysz jak wyglądają te wycieraczki więc poszukałem trochę w necie, przy kawce w pracy i znalazłem taką fotkę:

    Gumka coś w niej krótka jest ale tak wygląda oryginalne ramię.
    Była: 145 - 1,3 Boxer
    Jest: 156 - 1,9 JTD SW

  2. #22
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lopezius
    Do czubka - czytaj do końca całej wycieraczki, końca gumki, wogóle końca całości. W oryginalnych wycieraczkach nie ma "końca ramienia na którym osadzone jest pióro", to zupełnie inna konstrukcja i wymienia się jedynie gumki bo cała reszta jest zintegrowana i tworzy całość.
    Tak też myślałem, że chodzi o długość ramienia wraz z piórem, jednak chciałem się upewnić. Co do wyglądu oryginalnej wycieraczki wiem, jak one wyglądają. Z tyłu mam jeszcze oryginał - wymieniałem niedawno samą gumkę i było troche zabawy.

    Jeszcze raz dzięki za pomiary długości wycieraczek i zdjęcie - teraz mam całościowy obraz, jak to wszystko wyglądało zanim ktoś wymienił u mnie ramiona.

    Tak, jak już nadmieniłem wiedziałem, jak wyglądaja oryginalne ramiona z piórami, jednak pomimo wielokrotnych zapytań na forum nigdy nie mogłem się dowiedzieć od nikogo - jakie powinny być ich długości - teraz mam punkt odniesienia i... mogę działać :wink:
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  3. #23
    ViP Alfa i Omega Avatar Lopezius
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 SW 1,9 JTD
    Postów
    387

    Domyślnie

    Cytat Napisał as
    Jeszcze raz dzięki za pomiary długości wycieraczek i zdjęcie - teraz mam całościowy obraz, jak to wszystko wyglądało zanim ktoś wymienił u mnie ramiona.
    No problem :wink: , cieszę się że mogłem pomóc.

    Pozdrawiam
    Krzysiek
    Była: 145 - 1,3 Boxer
    Jest: 156 - 1,9 JTD SW

  4. #24
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Przymierzam sie do demontażu ramion wycieraczek (cel - renowacja), czy ktoś z Was ma receptę, jak to zrobić w miarę możliwości bezboleśnie? Domyślam się, że nie będzie łatwo ich ściągnąć ze sworzni, dlatego jeśli ktoś robił to bez wykorzystania "środków przymusu bezpośredniego" chętnie poczytam
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  5. #25
    Boberek6666
    Gość

    Domyślnie

    mam pytanko bo caly zglupiaolem to nie mozna samych pior wymienic?? bez ramion ??

  6. #26
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Boberek6666
    mam pytanko bo caly zglupiaolem to nie mozna samych pior wymienic?? bez ramion ??
    Jaśli masz orginalne ramiona jednoczęściowe to tylko same gumki można wymienić , pióra są niezdejmowalne

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #27
    ViP Znawca Avatar Rigidigi
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    SB oraz WX..Y
    Auto
    166 Q2 2.5 V6, była 145 1.6TS, była 147 1.6TS
    Postów
    1,108

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155
    Cytat Napisał Boberek6666
    mam pytanko bo caly zglupiaolem to nie mozna samych pior wymienic?? bez ramion ??
    Jaśli masz orginalne ramiona jednoczęściowe to tylko same gumki można wymienić , pióra są niezdejmowalne
    Ludzie ile razy o tym pisaliśmy :?:

    Na poczatku w 145 montowane były wycieraczki zintegrowane, czyli ramię z piórem.

    Później zostało to zmienione i pióra są zdejmowalne i co za tym idzie wymienialne :!:

    Więc Boberek6666 na 99% może wymienić same pióra :!:

  8. #28
    ViP Pirat drogowy Avatar Karol88
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Kowary, Poland
    Auto
    146 1.7 16v, 166 2.0 V6 TB
    Postów
    245

    Domyślnie

    Ja do swojej kupiłem w Tesco uniwersalne pióra wycieraczek o dł. 21 za 5 ZŁ sztuka
    Wyciągnąłem z nich gumki i założyłem do siebie i byłem bardzo zadowolony
    A pióra dałem ojcu bo do jego Escorta pasują

  9. #29
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Kedzierzyn-Kozle, Poland
    Auto
    AR 145 1.6 boxer '96 i AR 147 1.9 JTD 8v '01
    Postów
    332

    Domyślnie

    Cytat Napisał as
    Przymierzam sie do demontażu ramion wycieraczek (cel - renowacja), czy ktoś z Was ma receptę, jak to zrobić w miarę możliwości bezboleśnie? Domyślam się, że nie będzie łatwo ich ściągnąć ze sworzni, dlatego jeśli ktoś robił to bez wykorzystania "środków przymusu bezpośredniego" chętnie poczytam
    Powiem Ci,ze ja sciagalem caly mechanizm,a co za tym idzie rowniez wycieraczki i nie mialem zbytnio problemow z tym. Delikatnie podwazylem i zeszlo spokojnie.
    Podobno Henry Ford zdejmował z głowy kapelusz, kiedy mijała go Alfa Romeo, a Enzo Ferrari w dniu, kiedy pokonał Alfę, płakał jak dziecko.

  10. #30
    ViP Romeo Avatar williamdrake
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Erlensee (de)
    Auto
    AR 145 2.0 TS QV, Peugeot 207 1.4 Vti
    Postów
    942

    Domyślnie

    Ja również nie miałem z tym najmniejszych problemów.
    Ik@r 1111
    AR 33 1.7 IE 2000-2008 r.
    AR 145 2.0 16V TS 2008-...


Podobne wątki

  1. [159] Jakie pióra wycieraczek ?
    Utworzone przez mario0066 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 180
    Ostatni post / autor: 26-08-2022, 14:49
  2. Pióra wycieraczek
    Utworzone przez lutek26 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 25-11-2013, 23:40
  3. [GTV] Gdzie kupić i jakie pióra wycieraczek
    Utworzone przez sybir w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 29-03-2013, 10:45
  4. Pióra wycieraczek w EPER
    Utworzone przez kobe83 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-08-2010, 10:13
  5. Pióra wycieraczek AR156
    Utworzone przez slow w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-11-2007, 09:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory