Strona 37 z 152 PierwszyPierwszy ... 27282930313233343536373839404142434445464787137 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 361 do 370 z 1514

Temat: kolektor ssący JTDM - kompleksowo

  1. #361
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Jeszcze Lancia, będzie Alfa?
    Postów
    100

    Domyślnie

    Przeczytałem temat od początku, ale nie natrafiłem na przypadek, jaki mnie spotkał.
    Silnik 1.9 jtdm 150, 2006 r. kolektor metalowy Pierburga:
    z miejsca, gdzie łączy się kolektor z blokiem silnika wydostaje się olej. Były opisywane przypadki pocenia się, ale u mnie ten olej wycieka. Czy wystarczy kolektor zdemontować, wyczyścić, klapy wywalić i EGR zaślepić, dać nową uszczelkę?
    Czy raczej to gorszy przypadek?
    Dodam, że przy odpalaniu zimnego silnika, po co najmniej kilkugodzinnym postoju, pojawia się chmura szaro-niebieskiego dymu.

  2. #362
    Użytkownik Embrion Avatar przemo35
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 1.9jtd 150km
    Postów
    10

    Domyślnie

    kolego to coś większego obstawiam turbinę, nie wystarczy wyczyścić . U mnie klapy zatarte i wywaliło błąd egr, klapy w położeniu otwartym,zalane delikatnie klejem do szyb żeby sie nie ruszały, egr zaślepiony oryginalną blaszką wyczyszczony, elektromagnes też wyczyszczony poprzez nawiercenie obudowy plastikowej i wybicie trzpienia. Autko lata bardzo ładnie. na wiosnę wywalam klapy!

  3. #363
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Croma JTDm 150 Emotion, Doblo 1,6 MJ Emotion
    Postów
    100

    Domyślnie

    Cytat Napisał przemo35 Zobacz post
    kolego to coś większego obstawiam turbinę, nie wystarczy wyczyścić . U mnie klapy zatarte i wywaliło błąd egr, klapy w położeniu otwartym,zalane delikatnie klejem do szyb żeby sie nie ruszały, egr zaślepiony oryginalną blaszką wyczyszczony, elektromagnes też wyczyszczony poprzez nawiercenie obudowy plastikowej i wybicie trzpienia. Autko lata bardzo ładnie. na wiosnę wywalam klapy!
    W jakim celu chcesz wywalić klapy, jeśli są szczelne to odłącz od spodu mechanicznie sterownik - efekt ten sam i sporo kasy w kieszeni.

  4. #364
    Użytkownik Embrion Avatar przemo35
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    159 1.9jtd 150km
    Postów
    10

    Domyślnie

    właśnie troche z tą szczelnością jest niewielki problem jedna tj. skrajna prawa puszcza delikatnie spróbuje ją zalać klejem jak się uszczelni to może zostawie. silniczek odączony

  5. #365
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Jeszcze Lancia, będzie Alfa?
    Postów
    100

    Domyślnie

    Chciałem się upewnić, bo pomysł zamiany podsunął mi fachowiec.
    Czy kolektor z wersji 1.9 140KM, podejdzie bez żadnej rzeźby na miejsce 1.9 150KM.
    W tym kolektorze nie klap wirowych?, więc nie trzeba nic przerabiać i spawać.

  6. #366
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Kupujacy123
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    PL
    Auto
    159 SW jtdm-czarna w czerwonej ;)
    Postów
    126

    Domyślnie

    Temat gdzieś był na forum-ktoś przekładał ze 156, były nawet fotki-musisz poszukać.

  7. #367
    Użytkownik Świeżak Avatar Tomaszzz
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Berlina 159, 06, 2.4 Turboklekot
    Postów
    131

    Domyślnie

    Jak jest ze zmianą sterownika komputera po usunięciu klap wirowych? Kończy się to tylko na usunięciu błędu? Jeden mechanik mi radził, żeby jednak nie usuwać klap wirowych, bo potem zupełnie zmienia się ciśnienie na dolocie i gdy nie zmieni się sterownia, tylko skasuje się błąd, to po czasie i tak pojawią się jakieś problemy. Co o tym sądzicie??

  8. #368
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    klapy nie maja przełożenia na ciśnienie w dolocie. ( no może jak je zamkniesz i zablokujesz zamykając jeden kanał z dwóch prowadzących powietrze do cylindra.)


    klapy usuwasz sciągasz listwe sterująca klapami a siłownik zostawiasz podłączony dzięczki czemu komp myśli że klapy są steruje praca siłownika a klap nie ma. Nic nie trzeba zmieniać.

  9. #369
    Użytkownik Świeżak Avatar Tomaszzz
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Berlina 159, 06, 2.4 Turboklekot
    Postów
    131

    Domyślnie

    a są jakieś 'plusy ujemne' (wady ) usunięcia klap? oprócz wydania worka pieniędzy

  10. #370
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Według mnie zmieni się ciśnienie (wzrośnie) w dolocie i na kanałach na których nie ma klap w momencie jak klapy przymkną się przy niskim zakresie obrotów. Zobacz film, który zamieściłem. Zobacz przepływ powietrza z kolektora do cylindra.

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - jak zdemontować kolektor ssący?
    Utworzone przez Słóń w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 18-12-2021, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory