Przeczytałem temat od początku, ale nie natrafiłem na przypadek, jaki mnie spotkał.
Silnik 1.9 jtdm 150, 2006 r. kolektor metalowy Pierburga:
z miejsca, gdzie łączy się kolektor z blokiem silnika wydostaje się olej. Były opisywane przypadki pocenia się, ale u mnie ten olej wycieka. Czy wystarczy kolektor zdemontować, wyczyścić, klapy wywalić i EGR zaślepić, dać nową uszczelkę?
Czy raczej to gorszy przypadek?
Dodam, że przy odpalaniu zimnego silnika, po co najmniej kilkugodzinnym postoju, pojawia się chmura szaro-niebieskiego dymu.



Odpowiedz z cytatem
. U mnie klapy zatarte i wywaliło błąd egr, klapy w położeniu otwartym,zalane delikatnie klejem do szyb żeby sie nie ruszały, egr zaślepiony oryginalną blaszką wyczyszczony, elektromagnes też wyczyszczony poprzez nawiercenie obudowy plastikowej i wybicie trzpienia. Autko lata bardzo ładnie. na wiosnę wywalam klapy!

) usunięcia klap? oprócz wydania worka pieniędzy
