Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: [156] Spark advance - Ty cholero jedna!

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie [156] Spark advance - Ty cholero jedna!

    Podremontowałem ostatnio Moją Bellę, generalnie ona przyjęła to dość dobrze... Jest niestety jedno "ale" - po dodaniu gazu najpierw się dławi, a dopiero po chwili (dłuższej) rusza do przodu... Jest to piramidalnie irytujące bo już myślałem, że będzie latać jak torpeda znów będę odstawiał wszystkie V6 na światłach (no poza włoskimi V6 oczywiście ), a tu p*pa...

    Ale od początku.

    Zmieniłem świece (Brisk Silver - pod LPG), przepływomierz (Magneti Marelli), filtr powietrza (FIAAM), czyściłem przepustnicę (na pracującym silniku, STP carb spray'em), oprócz tego płukanie chłodnicy, nowy płyn chłodzący (Prestone) i nowy termostat (Vernet .88).

    Na koniec reset parametrów adaptacyjnych i... było lepiej

    Na plus mogę powiedzieć - trochę lepsze kopyto (może nie porażająca różnica, ale wyczuwalna), wyższa temp pracy silnika (było poniżej 80'C - temp cieczy).

    Minus - dławienie po dodaniu gazu.

    Diagnoza trwała długo, unidiag się napocił Ja także Przy okazji poznałem unidiaga dużo lepiej, fajne opcje można oglądać, teraz żałuję, że nie mogę ustawić np. 4 wykresów jednocześnie... Ustawiłbym i 6

    Okazało się, że błędem w sztuce jest wspomniany w tytule SPARK ADVANCE - czyli wyprzedzenie zapłonu. Po dodaniu gazu ten parametr drastycznie spada, dopiero potem się mocno podnosi... Pierwsze 200km po resecie zrobiłem z benzynki i wtedy również injection time - czyli czas wtrysku miał ten sam objaw (czyli jak dawałem buta, i.t. spadał, dopiero potem rósł), co ciekawe po przełączeniu na gaz reaguje normalnie (czyli ja but, a i.t. strzała w górę na wykresie). Jeśli chodzi o przepływkę i przepustnicę, to po daniu "buta" na wykresie robi się piękna strzała w sufit, czyli tak jak powinno być...

    No i teraz pytanie co zrobić by wyprzedzenie zapłonu po wciśnięciu gazu nie spadało, a rosło? Bo chyba to co opisałem nie jest normalnym zjawiskiem... :?

    Alfisti pomocy!

    Ps. Mam jeszcze niesprawną sondę lambda, ale nie uwierzę by to ona powodowała takiego psikusa...
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    zwykle silniki z LPG jeżdzą bez sprawnej sondy lambda ponieważ na gazie sonda lambda jest emulowana.
    Po przełączeniu na benzynę ECU przechodzi w tryb serwisowy, ponieważ sonda pokazuje mu wykres płaski.
    - a w trybie serwisowym musi wszytko troche trwać zanim ECU coś obliczy, podstawi i wykona.
    Dlatego reakcje na buta są opóznione.

    Jesli chce sie startować spod świateł to w pierszej kolejności kasujemy wszystkie błędy i/lub naprawiamy wszytkie uszkodzone czujniki.
    - dopiero wtedy ECU po okresie adapatacji, zapisze wszytkie parametry w pamięci eeprom.
    - Jeśli teraz dostanie polecenie " z buta do przodu " to nie szuka i oblicza tylko czyta z eepromu i daje po oponach.
    - w zagazowanych alfach czasami wtryski maja także ograniczone swiatło przez gaz, czyszczenie ultradzwiekami pomaga na tę dolegliwość.

  3. #3
    piter34
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321
    zwykle silniki z LPG jeżdzą bez sprawnej sondy lambda ponieważ na gazie sonda lambda jest emulowana.
    W instalacjach IV generacji to nie obowiązuje. Tam sygnał z sondy nie jest emulowany. W ogóle nie jest do niczego komputerowi LPG potrzebny.

    Cytat Napisał bubu321
    Po przełączeniu na benzynę ECU przechodzi w tryb serwisowy, ponieważ sonda pokazuje mu wykres płaski.
    Dlaczego pokazuje płaski? Przecież jest podłączona do ECU i normalnie reaguje na skład spalin. :roll:

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    czytaj tekst w całości, wyrwane z kontekstu inaczej brzmi.

    Jesli sonda nie jest sprawna , to wykres sondy na benzynie będzie płaski, tak mnie przynajmniej uczyli w ASO.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321
    Jesli sonda nie jest sprawna , to wykres sondy na benzynie będzie płaski, tak mnie przynajmniej uczyli w ASO.
    I tak jest. Wykres pobudza się dopiero po wkręceniu silnika na obroty - dość wysokie obroty Po przekroczeniu 6'000-6'500rpm zaczyna pojawiać się sinusoida, ale jak się przestanie cisnąć, to po kilkudziesięciu sekundach wraca do płaskiego wykresu. Jazda z prędkościami obrotowymi do 4-5'000rpm, to kompletnie płaski wykres.

    Np. tak

    Ps. Przed remontem i resetem parametrów nie miałem tego zjawiska!!!
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  6. #6
    piter34
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321
    zwykle silniki z LPG jeżdzą bez sprawnej sondy lambda ponieważ na gazie sonda lambda jest emulowana.
    OK, już chyba odszukałem właściwy kontekst.
    Jednakże emulacja ma miejsce wyłączenie przy zasilaniu LPG i jest podawana do kompa benzynowego. Jeśli mamy co najmniej LPG II generacji, to sonda (ta niesprawna) jest podłączona również do kompa gazowego i też powinna powodować problemy przy jeździe na LPG :roll:

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321
    zwykle silniki z LPG jeżdzą bez sprawnej sondy lambda ponieważ na gazie sonda lambda jest emulowana.
    Po przełączeniu na benzynę ECU przechodzi w tryb serwisowy, ponieważ sonda pokazuje mu wykres płaski.
    - a w trybie serwisowym musi wszytko troche trwać zanim ECU coś obliczy, podstawi i wykona.
    Dlatego reakcje na buta są opóznione.
    Hmhmhm... no to niby coś tłumaczy... Zaznaczam, że nie pali mi się marchewa, wyskakuje tylko jeden błąd (już tylko jeden, było ich więcej ), czujniki przepustnicy i przepływomierza działają bardzo dobrze, czas wtrysku gwałtownie rośnie podczas depnięcia w gaz (czyli domniemuję, że OK), natomiast wyprzedzenie zapłonu gwałtownie spada podczas depnięcia (nie stoi w miejscu, a spada...).

    Tu mamy wykres uchylenia przepustnicy:



    A tu wykres jak zachowywało się wyprzedzenie zapłonu:



    Polecam też obserwację tego co się dzieje z wyprzedzeniem zapłonu po puszczeniu pedału gazu... Wariuje góra i dół, dopiero po dłuższej chwili zaczyna się stabilizować...


    Cytat Napisał bubu321
    Jesli chce sie startować spod świateł to w pierszej kolejności kasujemy wszystkie błędy i/lub naprawiamy wszytkie uszkodzone czujniki.
    To muszę tą nieszczęsną sondę najpierw wymienić? Czy może wystarczy kolejny reset? :]
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Co ciekawe, przy dużo wolniejszym dodaniu gazu auto wyprzedzenie zapłonu zachowuje się inaczej - nie ma już tych dramatycznych spadków, raczej ma po prostu kłopoty z pięciem się w górę...

    Przepustnica:



    Wyprzedzenie zapłonu:

    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    tu masz przykład jak uszkodzona sonda lambda wpływa na parametry adaptacyjne.
    - czas pomiaru około 10 minut , serio masz 6 wykresów na raz, ja nie moge czegos takiego zrobic ! ale mogę skalować wykresy z logów.

    --

    --

    --

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Parametry adaptacyjne miałem takie.

    Przed resetem:
    TRA -1,595E5
    FRA 1,25

    Reset:
    TRA 0
    FRA 1

    Po resecie miałem kolejno:
    TRA 0
    FRA 0,9766

    TRA 0
    FRA 0,9688

    (...)
    (...)
    (...)

    aż do:
    TRA 0
    FRA 0,8672

    Minęło 200km na benzynie i włączyłem gaz.

    Parametry zmieniły się tak:

    TRA 0
    FRA 0,8906

    Nadal mam błąd P0130. Zniknął za to bezpowrotnie P1173

    Idę sobie pojeździć, pozdrawiam
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

Podobne wątki

  1. AR 4C-jedna z pierwszych w PL...
    Utworzone przez Kupujacy123 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 73
    Ostatni post / autor: 09-04-2014, 19:49
  2. [GTV] Jedna Gtv mniej.... :(
    Utworzone przez Pawel_Gtv w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-02-2013, 18:49
  3. [156] Jedna z trzech?
    Utworzone przez Arczox w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 27-02-2010, 11:17
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-09-2008, 08:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory