Jedynie jak jest auto do oskrobania albo odśnieżenia to odpalam, załączam ogrzewanie tylnej szyby i lusterek. Zanim oskrobie przednie to tylna już ładnie odmrożona. Jak tylko uzyskam widoczność to wsiadam i jadę. Jak szyby nie wymagają takich zabiegów to wsiadam, odpalam i jadę. Jakbym miał czekać, aż diesel zagrzeje się na postoju to bym chyba ocipiał...
Rozgrzewam zawsze jak jest mróz,10-15min i potem aż miło wsiąść do środka.
Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
Czegoś tu nie rozumiem ... nie studzicie turbiny po jeździe w mieście ponieważ ... ?
Co ma uzyskiwana niska prędkość do temperatury turbiny ?
Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r
Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r
Nigdy nie rozgrzewam. Czasem silnik chodzi chwile, zanim oczyszcze szyby z lodu/sniegu. Rozgrzewanie silnika na jalowym trwa znacznie dluzej niz pod obciazeniem. Z tego wzgledu silnik przy rozgrzewaniu na postoju musi dluzej pracowac w niekorzystnych warunkach (na zimnym). Oczywiscie nie powinno sie tez "rozgrzewac" silnika kracac go pod czerwone pole, natomiast spokojna jazda jest jak najbardziej na plus.
Odpalam rano, zapinam radio, siadam wygodnie, zapinam pasy i jadę. Jak są mrozy, odpalam, skrobię, śnieg zgarnę, wsiadam i jadę. Po jeździe, zawsze, ale to zawsze czekam chwilkę, tak dla zdrowotności mojej turbiny.
Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była
Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest
Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest
Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?
Po miescie, zanim znajdziesz parking, zanim zaparkujesz itd to minie conajmniej minuta. Po takim czasie turbo jest juz odpowiednio schlodzone, jesli trzeba.
Turbo sie chlodzi po dynamicznej jezdzie- jak sie snujesz po miescie to turbo sie nudzi i nie ma co tam schladzac za bardzo.
Zeby nie bylo- nikogo nie krytykuje i nikogo nie chce przyuczac. Kazdy zrobi jak uwaza w koncu to jego samochod.
Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel
"We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond
Powiem tak, alfa pochodzi na jałowym dajmy te 5 min dużo szybciej rozgrzewa się jadąc później. Jak tylko wsiądę, zapalam i jadę to mnie szlak trafia bo zimno w środku o wiele dłużej no i temperatura silnika długo pnie sie w górę.
PS nie mówię tu o rozgrzewaniu auta do 90 czy nawet 70 stopni. Po prostu popyrka sobie parę minut, wsiadam i jade