Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: Jakie opony dac na przod a jakie na tył??

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mati145
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Dzierżoniów
    Auto
    Była AR 156 SW 2.4JTD 140KM 2000r. / Jest AR 156 SW 1.9JTD 16V 140KM FL 2004r.
    Postów
    37

    Domyślnie Jakie opony dac na przod a jakie na tył??

    Witam Was Koledzy.
    Dzisiejszym moim problemem sa opony. Mianowicie musialem wymienic 2 opony z tylu, bo chyba jakis inteligent je nacinal (po poprzednim włascicielu) az sznurki powychodzily i powietrze uciekalo. Z musu musialem kupic opony 195/65/15 ktore zalozone sa na tylnej osi. A na przodzie mam 205/60/15. Teraz pytanie do was, ktore opony dac na ktora oś? Czy zostawic tak jak jest teraz?

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    BMW E46 330i
    Postów
    220

    Domyślnie

    Żeby ABS/kontrola trakcji pracowały poprawnie średnica zewnętrzna kół powinna być taka sama, przynajmniej w teorii. Optymalnie zmienić zgodnie z instrukcją pojazdu z 195/65 na 205/60. Jeżeli nie wywala błędu ABS/VDC (chociaż nie ma pewności że nie wywali w przyszłości) i chcesz zostać przy tych oponach to załóż po prostu w lepszym stanie na przód.
    Ostatnio edytowane przez Ba._Ba. ; 13-02-2014 o 23:24

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    156 1.9 jtd 16v 150 km sportwagon
    Postów
    275

    Domyślnie

    Duzej roznicy w oponie nie ma wiec tak jak kolega wyzej pisal. Ale zawsze mi sie wydawalo ze te szersze to jednak na tylnej osi powinny byc. Jak masz czas i ochote to zrob przekladke i zobacz jak sie lepiej auto prowadzi, szersze na przodzie czy na tyle..

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    156 1,9 jtdm 140 KM 2004
    Postów
    35

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ba._Ba. Zobacz post
    Żeby ABS/kontrola trakcji pracowały poprawnie średnica zewnętrzna kół powinna być taka sama, przynajmniej w teorii. Optymalnie zmienić zgodnie z instrukcją pojazdu z 195/65 na 205/60. Jeżeli nie wywala błędu ABS/VDC (chociaż nie ma pewności że nie wywali w przyszłości) i chcesz zostać przy tych oponach to załóż po prostu w lepszym stanie na przód.

    W lepszym stanie powinny być opony z tyłu jeśli już , chyba że mówimy o zimie tylko. Bo wiadomo, coś musi wyciągać ze śniegu.

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Dębica
    Auto
    BMW E46 330i
    Postów
    220

    Domyślnie

    A czym się różni zima od lata? Latem też coś ruszyć musi, coś skręcić. Balans masy 156 jest skierowany mocno na przód a w warunkach normalnych z jednakowymi czterema oponami wywołać poślizg nadsterowny to jest cud. Poprzednią zimę przejeździłem z totalnie łysymi oponami letnimi na tyle, i zimowymi z dobrym bieżnikiem na przodzie i udało się poślizgi nadsterowne wywołać, owszem, jednak w pełni kontrolowane i można powiedzieć że charakterystyka prowadzenia była dużo bardziej przyjemna niż obecnie 4 x zimowe - przedtem najpierw delikatnie uciekał tył dając znać że "szybciej nie można" i było jeszcze sporo możliwości skorygowania toru jazdy przez bardziej przyczepny przód (w sposób bezpieczny), teraz jak pojawia się pierwszy poślizg to podsterowny spowodowany nieco zbyt dużą prędkością w zakręcie to już praktycznie nic się nie da zrobić.
    Zależy kto jaką charakterystykę prowadzenia lubi.
    Lepsze opony na tył to w tylnonapędowcach lub autach o innym balansie.
    A stwierdzenie że szersze z tyłu wywodzi się chyba z aut typu Ford GT, z tyłu zmieszczą się szersze opony w nadkole - koła się nie skręcają, a przenoszą dużo więcej mocy na asfalt niż węższe, z tym że tam tylna opona ma szerokość 315, wyobraża sobie ktoś jakby taką założyć na przód?
    Nie "jestę ekspertę", to tylko moje indywidualne rozmyślania i opinie, możliwe że błędne, chętnie wysłucham kontrargumentów.

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Camey
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 V6
    Postów
    494

    Domyślnie

    Compel i Juventus wam się chyba samochody pomyliły Może wy macie jakieś inne Alfy ale nie widziałem 156 z napędem na tył. Danie szerszej gumy albo o zgrozo w lepszym stanie na tył w samochodzie z przednim napędem jest delikatnie pisząc poronionym pomysłem nie wspominając o tym Mati ma 2.4 JTD gdzie ten klocek waży więcej niż fałka. Ba_ba z resztą to bardzo trafnie opisał. Mati lepsze ładuj na przód a jeżeli są w podobnym stanie to szersze.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    156 1,9 jtdm 140 KM 2004
    Postów
    35

    Domyślnie

    Jeden z wielu artykułów na ten temat: http://www.oponyexpress.pl/index.php?pg=02_2

    No , ale przeciez jestesmy w Polsce, tutaj każdy jest mechanikiem i expertem na pewno lepszym niż np Ci z ADAC czy Michelin, to nie ulega wątpliwości
    Ostatnio edytowane przez Juventus87 ; 14-02-2014 o 11:24

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Juventus87 Zobacz post
    Jeden z wielu artykułów na ten temat: http://www.oponyexpress.pl/index.php?pg=02_2

    No , ale przeciez jestesmy w Polsce, tutaj każdy jest mechanikiem i expertem na pewno lepszym niż np Ci z ADAC czy Michelin, to nie ulega wątpliwości
    Napisał to człowiek jeżdżący Kia Ceed...

    Jak zrobisz trochę kilometrów 156 z różnymi silnikami to będziesz się mógł coś na ten temat wypowiedzieć. Załóż sobie nowe na tył a zużyte na przód do np 156 2,4 SW a zobaczymy ile czasu minie, zanim zaczniesz szukać części blacharskich do przodu, bo się nie zmieściłeś w zakręcie albo przy hamowaniu Ci nie poszło. Artykułami z internetu radził bym się nie sugerować a już na pewno nie "specjalistami" ADAC

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    156 1,9 jtdm 140 KM 2004
    Postów
    35

    Domyślnie

    Kia ceed jezdzilem, teraz jezdze 156.

    A w ogole to nie rozumiem tego ataku wobec mojej osoby. Oczywiscie jestem pewny ze testowałeś wszystkie warianty i wszystko wiesz najlepiej. Gratuluję. Ja jesli czegos nie jestem pewien wolę np. obejrzeć program w TV gdzie takie sytuacje są przedstawiane i pokazywane jest zachowanie auta z lepszymi oponami na osi tylne i odwrotnie i to pozwala mi wyrobić sobie opinię.

    Nie rozumiem dlaczego mam się nie sugerować specialistami z ADAC czy Michelin skoro Ci ludzie mają fachową wiedzę na ten temat, a nie podwórkową.

    Ciekawe czy założyłeś zrobiłeś osobiście takie testy, że możesz ze 100% pewnością pisać ze ADAC czy Michelin nie ma racji , śmiem w tą wątpić.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    521

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi o ADAC to ich "testy" brałbym w dużą rezerwą. Michelin ma też swoje przemyślenia choćby szerokością opon w zimę co z mojego doświadczenia się nie sprawdza.

    Co do lepszych opon na przód czy tył, moim skromnym zdaniem wrzuciłbym lepsze na przód w 156. Dlaczego? Wpadając w poślizg podsterowny nie masz praktycznie możliwości manewrowania autem (czyt. zacieśniania zakrętu). Jeżeli wpadniesz w poślizg nadsterowny zawsze możesz kontrować, a jeżeli jesteś głąbem jak moja siora, która nie potrafi wyczuć poślizgu auta, zainterweniuje VDC który jest bez porównania bardziej sprawny przy nadsterowności.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Juventus87 Zobacz post
    Ja jesli czegos nie jestem pewien wolę np. obejrzeć program w TV
    Ostatnio oglądałem w TVN Turbo w "Jazda Polska" zachowanie kierowcy podczas podsterowności. Śmiać mi się chciało jak gość tłumaczył co mam robić żeby wyjść z takiego poślizgu.


Podobne wątki

  1. Opony zimowe - jakie polecacie, a jakie odradzacie?
    Utworzone przez Leonine w dziale GT
    Odpowiedzi: 83
    Ostatni post / autor: 04-12-2013, 19:32
  2. [159] Jakie opony na zimę? Mogę zamontować opony 215/55R17 zamiast 225/50R17 w 2.4 JTDm?
    Utworzone przez alf-a147 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 08-06-2011, 12:22
  3. [146] Jakie opony???
    Utworzone przez Godi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 17-12-2009, 20:46
  4. [155] Jakie amortyzatory na przod?
    Utworzone przez Milano_155 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-02-2008, 15:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory