Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Temat: [156] Spark advance - Ty cholero jedna!

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Jednak coś się zmienia u mnie. No niekoniecznie na dobre, bo zmianą jest pojawianie się znów błędu, od którego się już odzwyczaiłem:



    Bubu! Jak profesjonalnie skasować błędy unidiagiem? Bo ja naciskam "Clear DTC's" w zakładce Diagnose, ale to chyba nie jest Twoja szkoła...
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    wyzerowałes ecu a nie błedy w ecu.
    bład sondy i adaptacji zawsze bedziesz miał do momentu wymiany sondy na sprawną.

    Kod:
    For the moment it is already possible to do some of the things
    requested below with UniDiag. In the "Misc and Debug" tab, there is a
    new option "In Out Ctrl LI 30". With the fixed Ctrl Param 0x04, it is
    possible to reset some values depending on the Local ID that is choosen.
    
    For Alfa with a M1.5.5 motronic the following local ID's are usually used:
    0xFD : Reset idle actuator
    0xFE : Reset self-adapt. param. and idle act.
    - po resecie jak wyzej wyłacz kluczyk na 90 sekund a potem włacz zapłon.

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Wiem, że te błędy będą się pojawiać

    Rozumiem, że w celu skasowania błędów mam zrobić "reset idle actuator" tylko... (?)
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    naturalnie że nie, przepraszam mój bład.
    - odpowiadałem w temacie jak zrobic kasowanie parametrów adaptacyjnych, no i raczej siedze w alfadiagu niz w unidiagu.

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    U mnie bez większych zmian.

    Szykuję się do zmiany sondy lambda. Ze względu na budżet praktycznie nie wchodzi w grę oryginał - zamierzam wydać ok. 100zł, a nie ok.350-400zł.

    Rozważam i .
    Bardziej podoba mi się ta pierwsza, ale do Pruszkowa mam bliżej

    Wymienić sondę zamierzam sam - wystarczy, że wjadę na kanał, odczekam aż przystygnie, pod maską odepnę wtyczkę i najważniejsze wykręcę sondę z wydechu. Czy jest coś jeszcze do zrobienia, lub na co zwrócić uwagę? Czym skutecznie wykręcić sondę z wydechu? Spsikać obficie WD-40? Pomoże to? Bo niewyjmowana od nowości najwyraźniej... 10lat i 118kkm.

    TRA i FRA za to dalej ewaluuje.

    Wczoraj miałem:
    TRA 0
    FRA 0,9141

    Dziś wielka zmiana - wreszcie zmieniło się TRA!
    TRA -7782 usec
    FRA 0,9141
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ja też kiedyś chciałem oszczędzić i 2 razy kupiłem jakieś zamienniki po 100 zł - m.in. od Plakora z allegro. Niestety były to zwyczajne buble. W końcu i tak poszedłem do normalnego sklepu i wyłożyłem 350 zł za oryginał boscha.

  7. #17
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Właśnie pamiętam, że Plakora ktoś pozytywnie oceniał... Dlatego zacząłem to rozważać. Mimo wszystko chyba spróbuję z sondą Delphi za 90zł... O ile sprzedawca będzie otwarty ma możliwość reklamacji.
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jak już kupisz jakąś tanią sondę i trochę pojeździsz to podepnij się pod jakiegoś kompa i zobacz, jaki będzie jej wykres. Pomiary zwykłym woltomierzem dają niewiele informacji - a z Plakorem uważaj - ja dostałem sondę boscha, ale dedykowaną do toyoty, która wcale nie chodziła i dawała płaski wykres - owszem dostałem kartę gwarancyjną, ale w tej karcie było miejsce na pieczątkę zakładu mechanicznego montującego sondę - inaczej po gwarancji. To są częste chwyty sprzedających części samochodowe.

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240
    Jak już kupisz jakąś tanią sondę i trochę pojeździsz to podepnij się pod jakiegoś kompa i zobacz, jaki będzie jej wykres.
    średnio co trzeci dzień wsiadam do samochodu z laptopem, podpinam kabelek i jazda

    Cytat Napisał SG0240
    (...)z Plakorem uważaj - ja dostałem sondę boscha, ale dedykowaną do toyoty, która wcale nie chodziła i dawała płaski wykres - owszem dostałem kartę gwarancyjną, ale w tej karcie było miejsce na pieczątkę zakładu mechanicznego montującego sondę - inaczej po gwarancji. To są częste chwyty sprzedających części samochodowe.
    Dzięki za info, będę miał to na uwadze

    A sondę zamierzam kupić u Puotka Oczywiście jakąś tańsza :mrgreen:
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Czekam na sondę firmy Hart (od Puotka)... Zobaczymy co będzie...

    Póki co parametry adaptacyjne dalej się rozjeżdżają, a auto jeździ w zasadzie coraz gorzej (choć zmiany są ledwo wyczuwalne).



    Czy taka wartość TRA, to jeszcze się mieści w normie? Czy już nie?

    Oto wykres jednocześnie wyprzedzenie zapłonu (czerwony kolor) i uchylenie przepustnicy (zielony kolor).



    Często w momencie uchylania przepustnicy spada wyprzedzenie zapłonu (i wtedy potwornie ciężko idzie...), a czasem (niestety dużo rzadziej ) rośnie jedno z drugim i wtedy Bella rusza się całkiem żwawo.
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

Podobne wątki

  1. AR 4C-jedna z pierwszych w PL...
    Utworzone przez Kupujacy123 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 73
    Ostatni post / autor: 09-04-2014, 19:49
  2. [GTV] Jedna Gtv mniej.... :(
    Utworzone przez Pawel_Gtv w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-02-2013, 18:49
  3. [156] Jedna z trzech?
    Utworzone przez Arczox w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 27-02-2010, 11:17
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-09-2008, 08:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory