Witam, wczoraj wieczorkiem rozebrałem wszystko ponieważ usłyszałem piski i trzaski z okolic paska.
To co zobaczyłem, pasek zjechany (węższy już o 1 rowek). Luz na napinaczu (zapewne on spowodował ściąganie paska). Luz na rolce prowadzącej, sprzęgło alternatora żęzi nie miłosiernie(to właśnie ono hałasowało). Rolkę prowadzącą i tą z mimośrodem wymieniałem razem z paskiem ok 30tyśkm temu. Napinacza nie wymieniałem - nie było luzu ani na rolce ani na tulejkach.
To co jeszcze zauważyłem sprzęgło na alternatorze ma luz wzdłuż osi ok 1cm :|
Teraz pytania
1. Czy wszystkie alternatory w JTD posiadają sprzęgło ? Dlaczego pytam - wg katalogu BHMD alternator do mojego modelu występował również w silnikach 1,9 w Fiatach serii BBM i tam jest zwykła rolka - bez sprzęgła.
2. Ile wam wytrzymują rolki? 80kkm?
Wygląda na to że z 700pln nie wyjdę...
Pozdr.