Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Problem z nadkolami

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Torino
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    GT & Gtv
    Postów
    240

    Domyślnie Problem z nadkolami

    Witam

    Wraz z nadejsciem wiosny chcę zamknąć temat ocierających przednich kół w Gtv`ce. Najpierw nakreślę temat: otóz w zeszłym roku, gdy kupiłem samochód, zauważyłem. że brakuje przedniego,prawego nadkola. Poprzedni właściciel powiedział, że związane to jest z tym, że po zastąpieniu fabrycznych 16`tek, 17 calowymi telefonami, nie można było skręcać.

    Podobno rozwiązaniem jest montaż plastikowych nadkoli od modelu V6 bądź JTSa, bo podobno są inaczej wyprofilowane. Zakupiłem na szrocie taki element od JTSa i niestety nie rozwiązało to problemu. Przy maksymalnym skręcie w prawo, opona ociera o tylną część nadkola. Tak jak wspomniałem zainstalowane są 17 calowe telefony z oponami 225/45/17.

    O dziwo, podobno fabryczne felgi, które dostałem jako drugi komplet, też mają ten problem. Zdziwiłem się, że w tych 16tkach ET jest różne ( jedna para ma ET 35, a druga 30.5). Na zagranicznym forum znalazłem wzmiankę, że Gtv fabrycznie miała dystanse na osiach, to możliwe?

    Myślę, że jeśli wyczerpią mi się pomysły, to może za pomocą opalarki postaram się uformować plastik tak,aby nic nie ocierało. Miał ktoś z Was taki problem?

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar supa_adam
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Gtv Sport Limited Edition 2002, 156 SW 2.4 JTDm, GT 3.2
    Postów
    1,419

    Domyślnie

    Pokaż zdjęcie tych telefonów 17'. U mnie są oryginalne z Gtv ET30 i 225/45 R17' i nic, a nic nie ociera

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Torino
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    GT & Gtv
    Postów
    240

    Domyślnie

    http://i44.tinypic.com/8zhez4.jpg

    http://i39.tinypic.com/2rz7xqb.jpg

    a tutaj wspomniane 16tki
    http://i43.tinypic.com/9pqdyt.jpg

    Kurcze to ja juz sam nie wiem, o co chodzi, skoro u Ciebie nic się nie dzieje

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Problem z nadkolami polega na tym, że z biegiem czasu się odkształcają i zaczynają odstawać w tylnej części.
    Ja ten problem rozwiązałem wkręcając w tym miejscu dodatkową śrubę która dociąga nadkole do blach nadwozia i przestało obcierać przy maksymalnym skręcie kół.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar DominikWrc
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    na razie Abarth
    Postów
    79

    Domyślnie

    A może masz luzy na wahaczach? Co przy obniżonym zawieszeniu właśnie tym może skutkować. Choć nie podejrzewam bo auto wygląda ładnie więc zakładam że wahacze masz ok.
    Sugeruję bo u mnie obcierało jak auto kupiłem a było -30mm na eibach'ach i do tego luzy na gumach wahaczy. Obcierało nawet przy hamowaniu.
    Teraz na serii sprężynach i nowych wahaczach nic nie obciera a też mam 17 telefony.

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Trin
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Ząbkowice Śląskie/Świdnica
    Auto
    Było Gtv 2.0 JTS, jest 406 coupe 3.0
    Postów
    414

    Domyślnie

    Ocierało o nadkole już wcześniej na tych 16stkach nawet... Dystans nie pomoże?

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Torino
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    GT & Gtv
    Postów
    240

    Domyślnie

    Dziekuje za odpowiedzi

    Wczoraj silowalem się z tymi nadkolami i faktycznie, gdyby przylapać je blachowkrętem do karoserii z tyłu to problem znika. Jednak wolałbym uniknąć takiego rozwiązania i dzisiąj w ruch pójdzie opalarka. Tak jak kolega wspomniał, po latach ten plastik lekko się wybrzuszył, a akurat w części gdzie opona ociera, nie ma żadnego miejsca montażowego.
    Luzów nie mam, jedynie sprężyny z biegiem lat mogły nieco "usiąść"

    Trin
    Faktycznie zdziwiłem się, że te 16 ocierają, jednak okazało się, że mają złe ET. Tzn jedna para ma 30.5 (prawidłowe), a przednie już ET 35 i stąd ten problem

    Dam znać jak poszło, bo szukanie nadkoli od V6 to ciężki temat i lepiej moim zdaniem rozwiązać to metodą DIY.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 21-02-2015, 10:52
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 16:41
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-04-2014, 16:03
  4. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-09-2012, 18:25
  5. [159] Czy 159 były fabrycznie klejone pomiędzy tylnymi drzwiami, a nadkolami?
    Utworzone przez maciekgdn w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 06-12-2009, 15:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory