Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Wąż wspomagania !

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar desu89
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    156 1.9 JTD
    Postów
    29

    Domyślnie Wąż wspomagania !

    Dzisiaj pękł (lub przetarł się o krawężnik) wąż od wspomagania. Bella zaczęła wydawać dziwne dźwięki podczas lekkiego kręcenia kółkiem i zobaczyłem na drodze wylany płyn. Dziurę znalazłem w wężu za zderzakiem praktycznie za lewym halogenem. Mam pytanie do Was jaki ma być ten wężyk, nie chce wtopić kupując pierwszy lepszy. Mam Alfe 156 z 2000 roku, 1.9 JTD. Da radę to jakoś samemu wymienić czy nie zbyt? Drugie moje pytanie jaki najlepiej kupić płyn do wspomagania, bo w zbiorniczku susza... Mam nadzieję, że z pompą nic się nie stało

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    2,2 m węża ciśnieniowego o średnicy 12 mm przecinasz na w połowie i przy okazji wymienisz oba łączniki elastyczne. Warto też zaopatrzyć się w dobrej jakości opaski skręcane. W Jtd nie wiem czy wymiana jest prosta, ale w TS trzeba wymontować podstawę akumulatora, wyjąć obudowę filtru powietrza i przewody widać jak na dłoni. Robota jest prosta. Płyn lejesz czerwony.

    Jest 156 2,0 TS, miała być GTV V6 2,0 TB, a jest ... kolejna 156 V6

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Camey
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 V6
    Postów
    494

    Domyślnie

    Rób tak jak Aster napisał z naciskiem na dobre opaski zaciskowe. Te za parę groszy odpuść i kup porządne w sklepie z hydrałliką i pneumatyką.

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Ostrowiec Św.
    Auto
    AR 166 2.0 V6 TURBO
    Postów
    148

    Domyślnie

    wykręć stary przewód i jedź na warsztat gdzie zakuwają węże hydrauliczne ibędziesz miał jak oryginał...koszt myslę że w granicach 30-50PLN i będzie zrobione jak należy i spokój na lata

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar desu89
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    156 1.9 JTD
    Postów
    29

    Domyślnie

    Bez kanału to ja go raczej nie wyjmę, a niestety garażu nie mam. Chciałem to jakoś zaizolować prowizorycznie, żeby tylko dojechać do mechanika, ale płyn dalej ucieka. Pytanie do Was czy bez płynu dojade do mechanika? Czy grozi to jakimiś grubszymi uszkodzeniami?

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar slider2002
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9JTD 110KM
    Postów
    591

    Domyślnie

    mozesz zatrzec pompe wspomagania.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar desu89
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    156 1.9 JTD
    Postów
    29

    Domyślnie

    Właśnie boję się o pompę, chociaż do mechanika mam serio rzut beretem...

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To zdejmij pasek wieloklinowy i wtedy jedź na samym akumulatorze. Wprawdzie nie będzie ładowania, ale jak jest do mechanika blisko to prądu wystarczy na pewno i oszczędzisz pompę.
    Pompa jest na panewce więc bez oleju prawie natychmiast ulega zatarciu.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar RAV1986
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Korczyna koło Krosna
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 136 KM 1999 r.
    Postów
    54

    Domyślnie

    Dokładnie tak jak Kolega SG0240 pisze zrzuć pasek i podjedz bez do mechaniora. Przy okazji przyglądnij się w jakim stanie są opaski po przeciwnej stronie czyli za prawym halogenem. Przerabiałem to dwa tygodnie temu przy wymianie oleju zobaczyłem że opaski tam są już do wyrzucenia i podmieniłem bo waż obracał się jak chciał. I tak jak koledzy radzą zainwestuj w dobre opaski żeby nie było za jakiś czas powtórki z rozrywki. Pozdrawiam Rafał

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar mariatchi
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    Alfetka 156 SW 1.9 JTD 16V
    Postów
    123

    Domyślnie

    Cytat Napisał Aster156 Zobacz post
    2,2 m węża ciśnieniowego o średnicy 12 mm przecinasz na w połowie i przy okazji wymienisz oba łączniki elastyczne. Warto też zaopatrzyć się w dobrej jakości opaski skręcane. W Jtd nie wiem czy wymiana jest prosta, ale w TS trzeba wymontować podstawę akumulatora, wyjąć obudowę filtru powietrza i przewody widać jak na dłoni. Robota jest prosta. Płyn lejesz czerwony.
    Czy dobrze rozumiem, że przewody aluminiowe można zastąpić wężem ciśnieniowym?

Podobne wątki

  1. [GTV] przewody wspomagania
    Utworzone przez milky w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-03-2013, 21:39
  2. [155] Waż wspomagania
    Utworzone przez vtunerek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-12-2010, 16:47
  3. Pompa wspomagania
    Utworzone przez peep20 w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-05-2010, 11:29
  4. Plyn do wspomagania - ILE?
    Utworzone przez FacesOfDeath w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 30-04-2010, 09:54
  5. pompa wspomagania?
    Utworzone przez Reason w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-03-2010, 22:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory