A jeśli chodzi o wymianę, to trzeba już cały ten przewód wymienić czy idzie jakoś wymienić akurat tę część która mi pękła? Bo to raczej któraś końcowa część tego wspomagania..
A jeśli chodzi o wymianę, to trzeba już cały ten przewód wymienić czy idzie jakoś wymienić akurat tę część która mi pękła? Bo to raczej któraś końcowa część tego wspomagania..
Pekł gumowy wężyk, to jakiś chyba końcowy wąż tego wspomagania za lewym halogenem. Prawdopodobnie został przyciśnięty między zderzakiem, a krawężnikiem podczas parkowania.
U mnie gdzieś cieknie, mam mokre przewody po prawej stronie samochodu, idące do chłodniczki przypominającej szczotkę do butelek. Szukałem w necie przewodów gumowych olejoodpornych bo podejrzewam, że winowajcą jest właśnie gumowy łącznik, ale wszystkie które znalazłem mają max. ciśnienie robocze 2 MPa=20 bar. Orientujecie się jakie jest ciśnienie w układzie wspomagania? Wydaje mi się, że większe niż 20 bar.
pisałem już wcześniej ale napisze jeszcze raz...wykręć węża zawieź di zakuwalni,tam wymontują końcówki i założą nowy gumowy wąż w pojedyńczym lub podwójnym oplocie stalowym,załóżmy że jest to wąż o średnicy 10mm w pojedyńczym oplocie ciśnienie robocze ma 180BAR i jest pewne,można założyć z podwójnym oplotem na 330BAR,ja zawsze robie na pojedyńczym oplocie bo wąż jest bardziej elastyczny i łatwiej go zamontować i ułożyć,więc nie baw się w rzadne opaski tylko zrób tak jak radze będziesz miał spokój na pare ładnych lat i jesteś pewny że nie strzeli Ci np. gdzieś w trasie albo spluje z opaski
Na każdym wężu zazwyczaj jest podane ciśnienie robocze np jak kolega wyżej pisze 20Bar ale ten wąz jak każdy inny ma zapas i rozrywalność ma np 35-40bar itd
Koniec wykładu![]()
Wszystko łatwo powiedzieć jak się wie co i jak i gdzie. Auto stoi pod blokiem i nawet zbytnio nie mam możliwości coś tam pogrzebać. Muszę jakąś prowizorkę zrobić, żeby tylko dojechać do mechanika...![]()