Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 35

Temat: Wymiana amortyzatorów i spręzyn w AR166

  1. #11
    PrzemekZ81
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Slom Zobacz post
    Tylko i wyłącznie fabrycznie zapakowane nówki
    Masz jakieś foty? Jak tak to wrzucił byś na priva?
    A czemu sprzedajesz?

  2. #12
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    BMW E60 530i
    Postów
    245

    Domyślnie

    Cytat Napisał PrzemekZ81 Zobacz post
    Masz jakieś foty? Jak tak to wrzucił byś na priva?
    A czemu sprzedajesz?
    Daj jakiś kontakt, maila, gg, telefon to pogadamy.
    Bez sensu tak zaśmiecać forum.

    Pzdr

  3. #13
    PrzemekZ81
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Slom Zobacz post
    Daj jakiś kontakt, maila, gg, telefon to pogadamy.
    Bez sensu tak zaśmiecać forum.

    Pzdr
    No raczej!
    To mój mail pz250181@op.pl

  4. #14
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Ropczyce/Kamionka
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Postów
    140

    Domyślnie

    Witam wszystkich , wątek stary ale temat bardzo aktualny. Mam od roku AR 166 2,4 JTD. Przymierzam sie do remontu zawieszenia bo kilka rzeczy mnie niepokoi i tu mam kilka pytań. Na nierównościach buja buda niczym łódka po wjechaniu nawet w małą dziure mam wrażenie ,że auto jest zrobione na sztywno. Druga sprawa to wahacze. górne maja wyczuwalne luzy , w dodatku przednie koła stoją / \. Pytanie 1. czy warto kupić VEME czy tylko i wyłącznie TRW. Wiadomo chodzi o kase . Pytanie nr 2. odnośnie amortyzatorów i sprężyn. Troche czytałem i chyba decyduje sie na amory KYB EXCEL G . Jakie do tego sprężyny ? Chciałbym aby samochód był sztywny i pewny w prowadzeniu i nie gibał sie na boki ale też chce mieć pewien komfort jazdy a nie sztywna taczka . Doradzi ktoś ? A może ktoś proponuje coś innego ?

  5. #15
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Było na forum to wszystko o co pytasz. W skrócie polecam:
    - amory Kayaba takiej jak piszesz
    - sprężyny Kayaba lub Lesjofors
    - wahacze góra przód TRW, dół może być zamiennik, ale dobry (kiedyś miałem VEMA i było OK, ale podobno są droższe i tańsze Vemy, te drugie kiepskie...)
    Ogólnie BARDZO polecam Ci zrobić CAŁE zawieszenie od razu - wiem, że to duży koszt, ale finalnie sporo mniejszy niż robienie na raty, a poza tym jak wyjedziesz takim autem po zrobieniu całości, to zrozumiesz o co w tym biega
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  6. #16
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar ALBEX
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Wołomin
    Auto
    Alfa Romeo 166 2,4 JTD Czarny Sedan 2003 rok
    Postów
    105

    Domyślnie

    czytam wasze posty z przerażeniem. ja tu gdzie mieszkam, muszę jeździć jak emeryt bo co i raz w dziurę lub wyrwę wpadam a jak asfalt jest niby równy to trzęsie jak na wozie drabiniastym. tragedia.
    a koledzy jeszcze twardszy zawias montują... sado maso

  7. #17
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Ja miałem tzw. sportowe sprężyny obniżane i nie polecam nikomu, chyba że mieszka za zachodnią granicą, gdzie drogi proste a asfalt gładki
    Samochód "sztywny i pewny w prowadzeniu" nie oznacza wcale utwardzonego zawieszenia. Oznacza sprężyste sprężyny (czytaj nowe, bo stare się bujają) i amortyzatory o dobrym tłumieniu. Jeżeli Ci trzęsie jak na wozie drabiniastym to stawiam, że masz zawieszenie do remontu, amory do wymiany, a być może i sprężyny.. takie są objawy padającego zwieszenia w 166. Jest jeszcze opcja opon zbyt twardych - miałem takie objawy na oponach Pirelli 215/55/16 które wyglądały wizualnie OK, ale miały już 10 lat i guma była twarda na maxa.

    Zresztą - amory np. łatwo sprawdzić - jeżeli na poprzecznych nierównościach (takie bujnięcia na drodze) ci mocno nurkuje przód, a na przejazdach kolejowych wali jak przejeżdżasz przez tory, to na amory już czas
    Sprężyny jeżeli są oryginalne, to też do wymiany ze względu na wiek - wierz mi, jest duża różnica po wymianie.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  8. #18
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Ropczyce/Kamionka
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Postów
    140

    Domyślnie

    kolego tomaz objawy dokładnie takie jak piszesz a z tym przejazdem kolejowym strzał w 10. do tego samochód myszkuje po drodze przy prędkościach powyżej 80. Czyli 4 x amortyzator i sprężyna , przód wiadomo a co z tyłem? Bo czytam i widzę ,że wiele sprowadza się do wymiany tulei gumowo metalowych . Jest to zabieg tymczasowy czy ....? Na koniec zapytam o tuleje poliuretanowe na tył warto się w to pchać?

  9. #19
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Za myszkowanie przodu prawdopodobnie odpowiada tył. Musisz sprawdzić wszystkie elementy, ale raczej na pewno tuleje zwrotnicy. Oblukaj dobrze wszystkie drążki/łączniki stabilizatora etc. Jeżeli tył uskakuje Ci w bok na zakrętach z dziurami, to sprawdź gumy tylnej belki, są takie cztery gdzieś bliżej środka tylnej belki. Trzeba opuścić belkę i wymieniasz.
    Jeśli chodzi o elementy (tuleje gumowo-metalowe) to są przetarte ścieżki - poczytaj przyklejone tematy w dziale 166. Nie wiem skąd jesteś - pod Poznaniem na przykład jest zakład, który dobrze regeneruje całe tylne wahacze do 166.
    Poliuretanów nie zakładałem i trochę się ich boję. Takie akcje na własne ryzyko - zdania są podzielone.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  10. #20
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Ropczyce/Kamionka
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Postów
    140

    Domyślnie

    Koła tylne , wydaje mi sie ,że stoją ok ale czuć efekt ,, rybiego ogona ,, ja kupiłem ten samochód z niby ,, remontowanym zawieszeniem,, ale faktycznie najpierw sam to przeglądne zobacze też co tam jest wsadzone, może remont na Fast- ach czy coś takiego. No właśnie też się boje tych poliuretanów , różne opinie. Mam tą Alfe od września i i zaczyna się...... przód skrzypi przy niskich temperaturach. Kurde trochę żal sprzedawać .....

Podobne wątki

  1. [159] Wymiana amortyzatorów tył
    Utworzone przez Smagi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-08-2018, 12:09
  2. [164] Wymiana amortyzatorów tył
    Utworzone przez p_r_z_e_m_k_o w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 28-12-2014, 00:36
  3. Wymiana amortyzatorów 2.4 JTD
    Utworzone przez chunky w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-12-2014, 20:38
  4. Wymiana amortyzatorów tył 147
    Utworzone przez Rumin w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-05-2014, 15:25
  5. Wymiana amortyzatorów
    Utworzone przez Darek68 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-02-2010, 21:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory