Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 47

Temat: Opłacalność jazdy na gazie

  1. #21
    krolik_AR156
    Gość

    Domyślnie

    Wiadome jest, że każdy będzie chwalił swoje. W tej sprawie nie dojdzie do kompromisu. Myślę jednak,że gdyby było to aż tak opłacalne i bez szkody dla auta producenci montowali by instalacje gazowe w większości produkowanych samochodów. Oczywiście są takie modele. Nie jest to jednak na dużą skalę. Apropo LPG w nocy pod jedną z najtańszych stacji TESCO w stolicy podjechał nowiutki Mercedes SL. Wyszedł Pan i kazał sobie tankować gaz. Stałem na parkingu z kilkoma osobami w samochodzie. Na widok tego gościa rykneli smiechem Rozumiem gościa w Oplu lub VW Golfie tankującego gaz, ale w nowiutkim mercedesie tak trochę nie bardzo...

    Pozdro koledzy.

  2. #22
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Cytat Napisał krolik_AR156
    Myślę jednak,że gdyby było to aż tak opłacalne i bez szkody dla auta producenci montowali by instalacje gazowe w większości produkowanych samochodów.
    Samochody projektuje się na rynek niemiecki, włoski, francuski, brytyjski... Tylko we włoszech LPG cokolwiek znaczy... Polska się nie liczy na rynku nowych aut...
    Rynek LPG we wszystkich krajach jest niezbyt stabilny i żyje głównie ze względu na to, że na benzynę daje się bardzo wysoką akcyzę, a na gaz umiarkowaną... Inaczej gaz nadal byłby tańszym paliwem, ale instalka zwracała by się po 100-150kkm, czyli nieco gorzej niż diesel...

    Dla "koncernów" LPG to zbyt mała nisza by prowadzić poważne badania. To jest odpowiedź dla Ciebie

    Ps. LPG, ON i PB wszystkie są produktami rafinacji ropy naftowej. Uzyskuje się je w różnych proporcjach LPG stosunkowo najmniej. LPG nie może stać się bardziej masowym paliwem od ON i PB. Po prostu jego cena drastycznie by wtedy rosła - coś takiego zaczynamy obserwować w Europie na ON. Już teraz ON jest droższy od PB o ok. 38% . Oczywiście mówię o cenie surowca, a nie o manipulacji podatkowej.
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  3. #23
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Auchan Wola Park (Warszawa):
    PB95 3,09zł
    LPG 1,79zł
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  4. #24
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    krk
    Auto
    Była: 156 1.8 TS '98/ Jest: 166 3.0 2001
    Postów
    89

    Domyślnie

    teraz i tak mamy tanią benzynę, a co było jak pb95 wartała 4,60 a lpg 2,25?

    u mnie benzyny w mieszanym cyklu pali ca. 10l/100 a elpegu 12 (jeszcze mam termostat do wymiany, heh, ale za to świetnego fachowca od gazu). różnice są brutalne, zwłaszcza jeśli choć raz na jakiś czas wybierzesz się w dłuższą trasę. robię 1400km/msc albo i więcej (w tym 300km po mieście na odcinkach po 5km od zimnego silnika), benzyny za 50zł (98 oktanów) zalewam co 6 tygodni, instalka zwróciła mi się w nieco ponad pół roku. a jeśli chodzi o szybsze zużycie silnika, to za kolejne pół roku zaoszczędzę na kapitalkę ;]

    różnic w mocy nie ma, wtryski liczone na pojemność 2 litry i 150KM, z rury wali tylko na zimnym i to benzyną a masz komfort świętego spokoju, nie obchodzi cię ile wyżłopie auto.

  5. #25
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  6. #26
    darloss
    Gość

    Thumbs down

    Cytat Napisał v4l4r Zobacz post
    teraz i tak mamy tanią benzynę, a co było jak pb95 wartała 4,60 a lpg 2,25?

    u mnie benzyny w mieszanym cyklu pali ca. 10l/100 a elpegu 12 (jeszcze mam termostat do wymiany, heh, ale za to świetnego fachowca od gazu). różnice są brutalne, zwłaszcza jeśli choć raz na jakiś czas wybierzesz się w dłuższą trasę. robię 1400km/msc albo i więcej (w tym 300km po mieście na odcinkach po 5km od zimnego silnika), benzyny za 50zł (98 oktanów) zalewam co 6 tygodni, instalka zwróciła mi się w nieco ponad pół roku. a jeśli chodzi o szybsze zużycie silnika, to za kolejne pół roku zaoszczędzę na kapitalkę ;]

    różnic w mocy nie ma, wtryski liczone na pojemność 2 litry i 150KM, z rury wali tylko na zimnym i to benzyną a masz komfort świętego spokoju, nie obchodzi cię ile wyżłopie auto.

    Minęło pół roku od Twojego postu i znowu mamy takie ceny!!!
    PB95 4,60 a LPG 2,25 ;-(
    Dziś się opłaca gaz, różnica to 2,35;-) za 2 miesiące znowu będziecie się zastanawiać czy warto? bo różnica wyniesie 1zł;-) a za 3 miesiące gaz będzie tańszy o 3 zł od PB;-)
    I wtedy co będziecie mówić??? "ooo dobrze że mam gaz" i tak w kółko!!!
    a w rzeczywistości LPG było-jest-i zawsze będzie tańsze i oszczędniejsze od PB!!!

    P.O.Z.D.R.O.

  7. #27
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    u mnie zupa 4,6x a lpg 1,9x.. ciągle ponad 2 razy tańsze.... a do niedawna gaz za 1,5x to był raj ... 50zl i 300km się robiło teraz trzeba około 60zl na PB ponad 100zl... i to raczej grubo ponad 100zl

    LPG zawsze będzie się opłacać a jak przestanie się opłacać.. to spadnie popyt na lpg i nadwyżki znowu będą oddawać za pół darmo z rafinerii, czyli tak czy siak zawsze będzie się opłacać Ostatecznie zawsze zostaje ON
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  8. #28
    epik
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał krolik_AR156 Zobacz post
    Mi osobiście instalacja LPG kojarzy się ze starymi oplami i golfami (czyt. wieś wagen). Nie mam zamiaru nikogo urażać. Na pewno wiele osób się ze mną nie zgodzi, lecz także wiele przyzna mi rację.

    Pozdro
    hmm wieś wagen? Opel Omega B 2.5 TDS (silnik od BMW) spalanie 7.5 diesla minimum. ale ile zabawy bo naped na tyl. Pozdrawiam

  9. #29
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Mijają kolejne tysiące km z LPG... I jak się opłacał, tak się dalej opłaca... I raczej prędko to się nie zmieni
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  10. #30
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Opłacało się LPG będzie zawsze, zwłaszcza im więcej jazdy po mieście i tym samym wyższe spalanie.

    W moim przypadku na 1000km zrobione na mieście oszczędzam jeżdząc na LPG ok. 280zł.

    Na temat utraty osiągów przy obecnych instalacjach nie ma się już co spierać, to marginalne wartości, w granicach błędu hamowni, oczywiście mówię o prawidłowo dobranych do mocy silnika instalacjach i wystrojonych jak nalezy, w tej chwili mojej V6tce ucieklo na LPG tylko 2KM a moment ciutke wzrósł o ~4Nm, w planie mam jeszcze jedną modyfikację, dokladam wariator zapłonu - w skrócie elektronikę która pozwoli mi pod zasilanie LPG ułożyć nową mapę wyprzedzenia zapłonu, jak widać w podpisie mam założone kolektory od GTA, i seryjne ecu wtrysku PB nie do konca je wykorzystuje w zakresie wysokich predkosci obrotowych silnika, i tu pojawia sie pole do popisu dla sterownika LPG, mape powyzej 5000rpm i czasów wtrysku 10-15ms mogę recznie wzbogacić ile potrzebuję, do tego inne wyprzedzenie zapłonu dzieki wariatorowi i da się poprawić górę obrotów tak że na LPG bedzie szybciej niż PB.

    Ale to plan na zimę, trochę dłubania będzie ....
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

Podobne wątki

  1. strzały na gazie
    Utworzone przez dante w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 04-10-2012, 20:48
  2. [155] strzały na gazie
    Utworzone przez dante w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 28-09-2012, 11:01
  3. gaśnie na gazie
    Utworzone przez agresor125 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-02-2012, 20:29
  4. Szarpanie na gazie
    Utworzone przez HuskyDogs w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-02-2011, 17:55
  5. [166] wskazania ICS-u na gazie
    Utworzone przez Fidel 15 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-12-2008, 00:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory