Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Temat: Alfa 156 2.4JTD Problem z wibracjami i elektryką:(

  1. #11
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    alfa romeo 156 2.4 jtd
    Postów
    20

    Domyślnie

    Cytat Napisał raffan Zobacz post
    Powiem ci tak miałem tak jak ty. Wjeżdżam w rondo wyjeżdżam 3 bieg i deska i nagle buda wibruje ale jak już na obrotomierzu pokazało się 2000 obr drganie ustawało. Okazało się ze przegub od skrzyni do wymiany. Po wymienię zero drgań. A z tym światłem to zobacz czy nie masz nadpalonych blaszek lub wygiętych w tylnej lampie. Ja miałem tak że kierunkowskaz mi słabo migał. Podgiąłem blaszki w lampie i problem zniknał.
    mam identycznie jak opisałeś i teraz wiem co na 100 % dolega mojej alfie, gdy ją kupiłem miałem rozwalony mieszek od skrzyni,myślałem ze jego wymiana załatwi sprawę,jednak się myliłem

  2. #12
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Lubuskie :)
    Auto
    AR 166 2,5 V6 AR 156 2,4 JTDm 20V
    Postów
    150

    Domyślnie

    Już gdzieś opisywałem swoje doświadczenia z drganiami budy podczas jazdy i przez co przechodziłem
    1.. mechanik stwierdził - dwumas
    2.. drugi mechanik stwierdził - krzyżak, przegub półoś..
    Szarpnąłem się finansowo wymieniając przednie zawieszenie i półosie z kielichami (teraz na pewno Alfy szybko nie sprzedam )
    Wibracje... nie ustały mimo że np, kielichy miały widoczne ślady zużycia i były na bank do wymiany.
    Oprócz drgań Alfa cierpiała na 'strzały z karabinu maszynowego' przy przyśpieszaniu podczas skrętu w lewo czy wyprzedzaniu (mechanik twierdził - przegub półosi)
    Co się ostatecznie okazało przyczyną drgań i strzałów ? Poduszki silnika. Okazały się być z pierwszego montażu (r 2004) a stwierdziłem tę przypadłośc z kolegą - nie mechanikiem, zaciągając ręczny i ruszając do przodu. Silnik podnosił się ok 3-4 cm i koło paska ocierało o karoserię (ze strony rozrządu) podczas skrętu w lewo.
    Po wymianie poduszek cisza, zero drgań.
    Wniosek ogólny - nie wierzcie mechanikom i zaczynajcie od 'najtańszych opcji' wymiany chyba że macie 100% pewności co jest zrypane.

  3. #13
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    Alfa Romeo 2.4JTD SW 2001r
    Postów
    8

    Domyślnie

    Ja sie obawiam, że mam do wymiany i przegub i jakaś poduszke bo podczas jazdy jak odejmuje i dodaje gaz czuć też jakiś luz czasem stukniecie.. i wszystko zaczęło wychodzić na raz :/ ehh ale nie załamuje sie ponieważ jazda tym samochodem jest czymś wspaniałym jutro znowu biore sie za działanie i pierwsze co to napewno wymieniam przegub i oblookam poduszki jak wyglądają przegub najlepiej zdemontować żeby wiedzieć na 100% jaki kupić czy 2.4 ma tylko jeden typ??
    Ostatnio edytowane przez PrzemoKNZ ; 03-03-2014 o 19:39

  4. #14
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Lubuskie :)
    Auto
    AR 166 2,5 V6 AR 156 2,4 JTDm 20V
    Postów
    150

    Domyślnie

    Myślę że najlepiej kupować części na podstawie numeru VIN... ja nigdy nie miałem problemu zamawiając części w ten sposób. W Alfach jest dużo różnić w tym temacie. Jedynym pocieszeniem dla Ciebie jest to, że masz o wiele tańsze części niż w tych po FL.
    Jeszcze coć.. gdybyś wymieniał poduszki to raczej wymień wszystkie Przetestowałem na sobie, że nie warto jednej...i zamawiałem trzy razy
    Ostatnio edytowane przez FrankyFurbo ; 03-03-2014 o 20:35

  5. #15
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Hameenlinna Finlandia
    Auto
    Alfa 156 2,4 jtd 136KM 99r >Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 150 KM 2006r.
    Postów
    85

    Domyślnie

    Cytat Napisał PrzemoKNZ Zobacz post
    Ja sie obawiam, że mam do wymiany i przegub i jakaś poduszke bo podczas jazdy jak odejmuje i dodaje gaz czuć też jakiś luz czasem stukniecie.. i wszystko zaczęło wychodzić na raz :/ ehh ale nie załamuje sie ponieważ jazda tym samochodem jest czymś wspaniałym jutro znowu biore sie za działanie i pierwsze co to napewno wymieniam przegub i oblookam poduszki jak wyglądają przegub najlepiej zdemontować żeby wiedzieć na 100% jaki kupić czy 2.4 ma tylko jeden typ??
    Sprawdź drążek reakcyjny. To takie cięgno znajdujące się po prawej stronie łączy silnik z buda. Gdy moj był w opłakanym już stanie silnik tez mi się ruszał o kilka cm.
    Ostatnio edytowane przez raffan ; 04-03-2014 o 16:44

  6. #16
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    Alfa Romeo 2.4JTD SW 2001r
    Postów
    8

    Domyślnie

    Szukałem już w kilku sklepach i nie moge dostać samych przegubów tylko chcą mi półośki całe sprzedawac.. a tak z ciekawości to jakie koledzy te przeguby montowaliście?? krzyżakowe 34zębowe? to może zamówie bo mam oba wywalone i to konkretnie wiem, że prawy jest napewno krzyżakowy lewy chyba też bo oba są szersze niż te homokinetyczne

  7. #17
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Hameenlinna Finlandia
    Auto
    Alfa 156 2,4 jtd 136KM 99r >Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 150 KM 2006r.
    Postów
    85

    Domyślnie

    Jeżeli twoj silnik ma 136 koni jak mój to ja kupiłem taki http://allegro.pl/przegub-wewnetrzny...928474904.html.

Podobne wątki

  1. wymienione sprzęgło, problem z wibracjami
    Utworzone przez MastaMari w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-11-2015, 09:23
  2. problem z elektryką alfa 156
    Utworzone przez Alfa 156 1.9 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-12-2014, 07:52
  3. ALFA GT 3.2 V6 - problem z elektryką
    Utworzone przez rossoneri w dziale GT
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-07-2013, 06:47
  4. Alfa Romeo 156 TS 1,8 Problem z elektryką ???
    Utworzone przez Proteck w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-12-2012, 12:53
  5. alfa 156 2.4jtd 1997 rok wielki problem z elektryką Pomocy!!!
    Utworzone przez geronimosin w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-10-2011, 21:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory