Strona 110 z 144 PierwszyPierwszy ... 1060100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,091 do 1,100 z 1436

Temat: “Motor Control System Failure” - co z tym zrobić

  1. #1091
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Szum to uciekające powietrze. Szukaj nieszczelności. A jak gwizd to turbinka umiera

    Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  2. #1092
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ffranek
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Stelvio 2.0 200KM '22
    Postów
    82

    Domyślnie

    No właśnie. Cały czas się skłaniam w stronę nieszczelności, ale mam zerową wiedzę na temat. Nie mam kompletnie pojęcia, jak się do tego zabrać. Chyba jednak wizyta w ASO, żeby czegoś poszukali. Może są jakieś typowe miejsca awarii.

    Bo z wyczyszczeniem czujnika ciśnienia doładowania nie wiążę nadziei. Nie wiem czy od niego dużo zależy i czy jego wyczyszczenie przyniosło komuś jakąś znaczną poprawę?
    Ostatnio edytowane przez ffranek ; 28-02-2014 o 14:44

  3. #1093
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dragon910
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Mazowieckie
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 150 KM grigio metallico
    Postów
    76

    Domyślnie

    W końcu udało mi się uporać z błędem P0235. Mimo faktu, że wężyki od overboost-a zdawały się być w idealnym wręcz stanie, postanowiłem wymienić je na silikonowe o średnicy wewnętrznej 4mm i ściance o grubości 3 mm. Dodatkowo raz jeszcze przeczyściłem overboost-a i zmieniłem opaskę na rurze dochodzącej do przepustnicy, ponieważ stara się zużyła i nie dociskała rury, przez co ta zsuwała się lekko z przepustnicy i mogła przepuszczać lewe powietrze. Nie wiem, która z tych czynności okazała się pomocna, ale błąd już się nie pojawia. Serdecznie dziękuję za pomoc znalezioną na forum i pozdrawiam.

  4. #1094
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    AF 156 1.9 16v 140km
    Postów
    14

    Domyślnie mcsf p0238

    Witam. Mam nadzieję że mi ktoś tutaj da jakaś wskazówkę. Borykam się z błędem mcsf. Błąd wyskakuje podczas dynamicznego wcisnięcia pedału gazu, turbina się wyłącza i pomaga dopiero zrestartowanie silnika. Po podpięciu pod komputer pokazuje błąd p0238. Z okolic turbiny słychać dziwny świst (napewno nie taki jak być powinien). Byłem z tym u mechanika i powiedział że mam przeładowaną turbinę. Podmienił czujnik cisniena doładowania i dalej błąd wyskakuje. Podpinał inny przepływomierz, sprawdzał turbinę, czy stangi nie są zapieczone, overboost, wszystkie wężyki i dalej nic. Twierdzi że problem leży w elektryce (sterownik silnika itp) Dodam że nie zaobserwowałem spadku mocy. Jeżeli przyśpeszam stopniowo auto ciągnie do odcinki na każdym biegu. MCSF pojawia się jedynie gdy chce gwałtownie przyśpieszyc. Ktoś ma jakieś pomysły na rozwiązanie tego problemu?

  5. #1095
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    matii, weź to sam sprawdź, bo mechanik jest...
    Czyścił overboosta, czy go tylko pooglądał ? Zdjął z niego filterek i przeczyścił go ? Pewno nawet nie wie gdzie jest...
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  6. #1096
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    AF 156 1.9 16v 140km
    Postów
    14

    Domyślnie

    A możesz mi powiedzieć gdzie dokładnie znajduje sie overboost? jeszcze może dodam jak ten problem z mcsf narastał. Wiec gdy kupiłem alfe na początku podczas próby gwałtownego wcisniecia pedału gazu, (ale nie za kazdym razem) na 3,4 biegu przy niskich obrotach silnika czułem jakby alfa miała jakąś chwilową dziurę w mocy (obroty silnika gwałtownie wzrastały, a auto nie przyspieszało, trwało to 2,3 sekundy po czym nagle auto dostawało takiego zrywa jakby miało nitro i znów przyspieszało i zaden bład jeszcze wtedy nie wyskakiwał. Po około roku czasu, jakby w analogicznym momencie gdy pojawiała sie ta dziura w mocy zaczął wyskakiwac mcsf i wyłączało turbinę i tak sie dzieje cały czas gdy chce gwałtownie przyspieszyc. A od niedawna słyszę jakis dziwny swist dochodzący z okolic turbiny.

  7. #1097
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Jak jesteś rozgarnięty to poradzisz sobie sam. Overboosta masz (jak nie zmienił lokacji) na airboxie. Jak szumi/syczy to do sprawdzenia rury dolotu (masz trzy do wyboru). Jak nie masz kanału to też sobie poradzisz, tylko musisz wyjąć podstawę akumulatora i mieć lewarek. Na serio - jest to wszystko opisane na forum. Masz trochę do sprawdzania w tym czyszczenie kolektora i klapy gaszącej. Przy tej temp. powierza możesz zrobić to pod blokiem. Jak zrobisz wszystko m.in. to co zawiera pierwszy post z tego tematu to trzeba zrobić logi. Przy okazji warto przeczyścić przepływkę (choć w moim przypadku była chwilowa poprawa). Jak nic nie pomoże to trzeba czyścić zmienną geometrię (to już niech sensowny mechanik robi bo melepeta tylko zepsuje). Overbosta na stole kuchennym wyczyścisz (jak to nie jest typ z opaską plastikową - na ten jest też sposób).

    https://www.google.pl/search?safe=of...w&ved=0CB8QsSU

  8. #1098
    Użytkownik Świeżak Avatar czerwcowy0520
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTD 130 KM 8v~155 KM
    Postów
    184

    Domyślnie

    U mnie to jest ciekawa historia z MCSFem...wywalało za każdym razem po przekroczeniu 3 tys na każdym biegu od 3 w górę...poprawiłem przewód idący do gróchy i pomogło tak ze błędu nie wywalało, ale czasem czuć było delikatną dziurkę przez chwilę podczas gniecenia...z braku czasu nie wyczyściłem overboosta, nie wymieniłem przewodów podciśnieś, nie zaślepiłem egra i nie wyczyściłem kolektora ssącego i co? Problem znikł całkowicie sam...

  9. #1099
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    A masz zamiar zrobić to na co nie miałeś czasu? Ja zrobiłem i auto odzyskało moc - od razu się lepiej zbierało i przestało dymić.

  10. #1100
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał czerwcowy0520 Zobacz post
    z braku czasu nie wyczyściłem overboosta, nie wymieniłem przewodów podciśnieś, nie zaślepiłem egra i nie wyczyściłem kolektora ssącego i co? Problem znikł całkowicie sam...
    Co się odwlecze, to nie uciecze

Podobne wątki

  1. Motor Control System Failure w 2.0 JTS
    Utworzone przez podo w dziale 156
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 29-11-2017, 18:30
  2. Motor control system failure
    Utworzone przez DawidSu w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 04-12-2015, 11:34
  3. Motor Control System Failure - co oznacza? co z tym zrobić?
    Utworzone przez Szczepan w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 10-01-2012, 23:18
  4. Motor Control System Failure
    Utworzone przez korzen w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-01-2011, 23:27
  5. motor control system failure
    Utworzone przez chinczykmg w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-04-2010, 10:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory