Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 26 z 26

Temat: Płyta pod silnik

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Tomekkk
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 SW 1,9JTDm Q-Tronic
    Postów
    395

    Domyślnie

    Aluminium 5mm to przerost formy nad treścią, moim zdaniem. Płyty pod silnik do motocykli enduro/crossowych, które napieprzają non stop w ostre kamienie/drzewa/korzenie, itp robi się z 4mm aluminium. I wytrzymują one nawet lądowania na kamieniach przy skakaniu przez rowy z prędkościami rzędu 80km/h. Nie wiem w takim wypadku po co w samochodzie "cywilnym" taka mocarna osłona. Chyba tylko po to, żeby wydać dużo kasy i dociążyć przód. Płyta o grubości 3mm będzie w zupełności wystarczająca.

  2. #22
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Giulietta 1,4 TB
    Postów
    221

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomekkk Zobacz post
    Aluminium 5mm to przerost formy nad treścią, moim zdaniem. Płyty pod silnik do motocykli enduro/crossowych, które napieprzają non stop w ostre kamienie/drzewa/korzenie, itp robi się z 4mm aluminium. I wytrzymują one nawet lądowania na kamieniach przy skakaniu przez rowy z prędkościami rzędu 80km/h. Nie wiem w takim wypadku po co w samochodzie "cywilnym" taka mocarna osłona. Chyba tylko po to, żeby wydać dużo kasy i dociążyć przód. Płyta o grubości 3mm będzie w zupełności wystarczająca.
    Może masz rację, ale też popatrz jaką wielkość ma płyta pod motocyklem, a jaką pod samochodem. Im większa płyta, tym łatwiej ją wygiąć. Blachę stalową 50x50x5mm nie wygniesz nawet jak na nią staniesz, za to blach (płaskownik) 50x500x5mm wygniesz bez problemu w rękach.
    Co do rozpórki do 2,4 myślę, że nie będzie problemu, tylko muszę mieć do przymiarki taki samochód.

  3. #23
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Ja mam z blachy alu 3mm i chyba nie jest to najtwardsza odmiana blachy. Po zagieciu o 90 stopni i wyprostowaniu i ponownym zagięciu prawdopodobnie by się złamała więc na mój gust i doswiadczenie to jest jakieś PA6 lub PA7. Tak jak pisałem już wczesniej jedyne wzmocnienie tej osłony to kątownik chyba 40x40x3 wygięty z tej samej blachy i dospawany odcinkami po 2cm do osłony pomiędzy sierpami, ponadto brzeg osłony jest wygięty do góry przy nadkolach (co miało zapobiegać laniu się syfu na osłonę) i co zapewne też nieco ją usztywnia.
    Generalnie blacha 5 mm to chyba do tylko crosswagona i wg mnie do cywilnej jazdy to przegięcie pały - 3mm alu wystarczy.
    Sama osłona oberwała niejednokrotnie o czym świadczą smugi, rysy, zadrapania i zadarcia osłony - i że tak powiem nic jej nie jest i silnikowi oczywiście też - ale też nie było sytuacji żebym wjechał na jakiś głaz aż auto by wyskoczyło do góry. Generalnie koleiny na zalodzonej drodze, bryły lodu, puszki butelki itp.
    Dyskusję w sprawie mojej osłony proponuje zostawic do przyszłego tygodnia jak się pojawią pozostałe zdjęcia i rysunek. Mam to na drugim dysku ale tego dysku nie mam jak podpiąć do kompa do przyszłego tygodnia (wtedy zostanie mi zwrócony interfejs).
    Generalnie już bym poprawił co nieco w osłonie: zmniejszyłbym nieco odległość pomiędzy płaszczyzną górną a dolną osłony i przeprojektowałbym nieco boki osłony (wprawdzie komplikowałoby to nieco wykonanie osłony - ale wyglądałoby lepiej) - ale kto zagląda pod samochód i przygląda się takim duperelom (no i nie mam czasu)
    Tej osłony której rysunek udostępnię wg mnie nie da się wprost zamontować do v6 i pewnie diesli - ktoś będzie musiał wykonać szablon i przymierzyć do auta. Zapewne ktoś kto będzie leciał masówkę nie będzie się chrzanił w dekory i kompletne "obrzegowanie" osłony oraz wykonanie wzmocnienia bo to wymaga spawania co zapewne znacznie podrożyłoby koszty wykonania,ale materiał wyjściowy będzie.
    Mój pierwowzór był wykonany z płyty mdf 3mm i po zamontowaniu obity o wystające elementy.
    Trzeba też brać poprawkę na tolerancję wymiarów. Sierpy nie są sztywne - "uciekają" przód/tył i nieco na boki, belka podchłodnicowa też sobie potrafi "chodzić" a co za tym idzie zderzak przedni też.
    Osłona była symetryzowana ale generalnie raczej na pewno każdy użytkownik będzie musiał nieco skorygować otwory montażowe.

    Ale że tak powiem - poczekajcie jak będzie reszta.
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  4. #24
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Camey
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 V6
    Postów
    494

    Domyślnie

    Tomekk bez jaj. Ja nie będę wsadzał płyty pod enduro tylko pod samochód, który waży z dziesięć razy więcej i który na swojej drodze ma koleiny i studzienki a nie gałęzie i korzenie o energii kinetycznej obu przypadków nie wspominając. Zgodzę się że to przerost formy gdyby z 5mm arkusza wykonać pełną osłonę. Ja mam plan 5mm blachą osłonić silnik i wydech a boki z cieńszego i lżejszego materiału. Jak będę miał ją wykonaną na pewno się pochwalę.

  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Witam ponownie
    "Kobyłka u wozu" albo "zgodnie z obietnicą":

    Rysunki i fotki oraz opis wykonania osłony alu pod silnik jest tu:

    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...ml#post1370691

    Zdecydowałem się na oddzielny temat żeby było to jakoś po ludzku, na początku, i licząc się z tym że być może Admin przeniesie temat do działu zrób to sam (już dawno miałem to zrobić ale jakoś nigdy nie było czasu). Komentować i pytać można (no własnie nie wiem gdzie) chyba tu albo tam...
    W każdym razie rysunki dwg tam są, potem dołożę jeszcze pdf-y bo dziś jakoś nie chciały się utworzyć....

    Jakby temat został przeniesiony to wkleję świeżego linka.
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  6. #26
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Camey
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 V6
    Postów
    494

    Domyślnie

    A co tu komentować, przednia robota panie

Podobne wątki

  1. 156 2.4 JTD osłona płyta pod silnik
    Utworzone przez Czarnecki w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-05-2012, 10:54
  2. [145] AR 145 boxer/Płyta pod silnik, osłona
    Utworzone przez jarco w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 21-03-2012, 19:33
  3. Osłona, płyta pod silnik. Jaką kupić
    Utworzone przez Alfista w dziale 166
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 18-11-2011, 10:21
  4. Nadkola i płyta pod silnik
    Utworzone przez mahony2008 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-12-2010, 10:30
  5. Płyta pod silnik?
    Utworzone przez KamilWR w dziale 166
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 03-03-2010, 15:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory