Strona 68 z 234 PierwszyPierwszy ... 18585960616263646566676869707172737475767778118168 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 671 do 680 z 2336

Temat: Opony Letnie

  1. #671
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar barand
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTDm 8v 120 KM 2008r.
    Postów
    27

    Domyślnie

    Cytat Napisał Evo666 Zobacz post
    ... Zależy w którą strone chcesz szybciej jeżdzić, bo jesli do tyłu to załóż z wyższym indeksem predkosci na tyl.
    Nie pisz tyle bo oczy bolą.Widać że polskiego nie uczyli. Nawet na forum na komputerze gdzie podkreśla błędy znajdzie się taki co ma gdzieś ortografie


    Cytat Napisał Evo666 Zobacz post
    ... Poziom pytań mnie zaczyna przerażać na tym forum
    Twoje pytanie odnośnie "bujania auta na Nokianach" jest na takim samym poziomie co moje. Pytam o opinię użytkowników a nie g*****e komentarze twojego typu

    Cytat Napisał Evo666 Zobacz post
    A jakie ma znaczenie co założysz na przód jeśli nowe, zakładam ze kupiles używki skoro tylko po 2 wiec załóż bardziej zuzyte na tył.
    Opony są nowe. Po 2 bo z wyprzedaży dużo taniej. Ma znaczenie ponieważ według opinii oraz jakbyś poszukał to jak widzisz różnią się parametrami(indeksami, ścieralnością, głośnością oraz etykietami CC i FC) dlatego chciałbym optymalnie założyć aby było jak najciszej, oszczędniej, bezpieczniej i żeby się nie wy ząbkowały bo najczęściej jeżdżę bez obciążenia. Moim pierwszym optymalnym ustawieniem jest Michelin na przód ponieważ wychodzi lepiej w testach

  2. #672
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał barand Zobacz post
    Moim pierwszym optymalnym ustawieniem jest Michelin na przód ponieważ wychodzi lepiej w testach
    Myślę, że najlepszym doradcą będzie własny test. Pojeździj tydzień w jednej konfiguracji po czym zamień kółka przód-tył i kolejny tydzień. Prowadzenie prawdę Ci powie
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  3. #673
    Użytkownik Świeżak Avatar wit_maj
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Stelvio 2.0 TB, Brera 2.4 jtdm Q-Tronic, 159 1.9 jtdm Q-Tronic, GTV 2.0 T.Spark
    Postów
    184

    Domyślnie

    Cytat Napisał barand Zobacz post
    Opony są nowe. Po 2 bo z wyprzedaży dużo taniej. Ma znaczenie ponieważ według opinii oraz jakbyś poszukał to jak widzisz różnią się parametrami(indeksami, ścieralnością, głośnością oraz etykietami CC i FC) dlatego chciałbym optymalnie założyć aby było jak najciszej, oszczędniej, bezpieczniej i żeby się nie wy ząbkowały bo najczęściej jeżdżę bez obciążenia. Moim pierwszym optymalnym ustawieniem jest Michelin na przód ponieważ wychodzi lepiej w testach
    Polecam ten artykuł, jeśli jeszcze nie czytałeś:
    http://www2.oponeo.pl/artykul/lepsze...n-adac-i-oamtc

  4. #674
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Artykuł o tyle dobry, że przynajmniej niejednoznacznie napisali, że lepsze do tyłu. Od jakiegoś czasu panuje bowiem dziwna wg mnie opinia, że lepsze opony dajemy na tył. Że niby poprawia to stabilność auta. Pytanie tylko po kiego grzyba mi stabilność auta w momencie, kiedy przód mi nie hamuje, bo bieżnik jest za słaby (aquaplanning/śnieg)? Uciekający tył można skontrować, z przodem który stracił przyczepność nie da się nic w zasadzie zrobić.

    Mam nieodparte wrażenie, że chodzi o to by dojechać te gorsze opony na przodzie (szybciej się zużyją) i kupić nowe. Bo jak damy lepsze na przód to po jakimś czasie bieżnik się wyrówna i komplet jeszcze nieco pojeździ, klient opon nie kupi i nie będzie zbytu...
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  5. #675
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Evo666
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    159 2.0 JTDm 09r
    Postów
    462

    Domyślnie

    barand ...bez komentarza .....
    wit_maj
    fajny artykuł
    Ostatnio edytowane przez Evo666 ; 08-03-2014 o 00:29

  6. #676
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Żywiec
    Auto
    PF 126p 1976 Giallo * Brera 2.4 JTDM Rosso Alfa * Giulietta QV 8C
    Postów
    133

    Domyślnie

    od kilku lat zakładam lepsze do tyłu, gdyż mam bogatą historię wypadkową- jeździłem szybko oplem zafirą, która wiadomo jest śmieciem na kołach i nadaje się do wożenia jajek na targ. Zawsze niebezpieczne sytuacje spowodowane były brakiem przyczepności tylnych kół, zarzucanie na zakręcie, piruet, generalnie tył lubił wyprzedzić przód, od tamtego czasu jeżdżę lepszymi autami, lepsze opony daję na tył i odpukać żadnego piruetu nie zrobiłem. Łatwiej zapanować nad utratą sterowności przodu, niż tyłu.

  7. #677
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Wiesz baksiu ze twoje przemyślenia/obserwacje nie maja wartości? Jaki wniosek jest z twojego postu? Żaden.
    Ja z doświadczenia twierdze lepsze na przód. Ale nigdy nie jeździłem zafira - sadzac po jej wyglądzie to pewnie właściwości jezdne pozostawiają do życzenia.

  8. #678
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Żywiec
    Auto
    PF 126p 1976 Giallo * Brera 2.4 JTDM Rosso Alfa * Giulietta QV 8C
    Postów
    133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin_M Zobacz post
    Wiesz baksiu ze twoje przemyślenia/obserwacje nie maja wartości? Jaki wniosek jest z twojego postu? Żaden.
    Ja z doświadczenia twierdze lepsze na przód. Ale nigdy nie jeździłem zafira - sadzac po jej wyglądzie to pewnie właściwości jezdne pozostawiają do życzenia.
    czy mam w domu przeprowadzać jakieś eksperymenty laboratoryjne, czy opierać się na własnym doświadczeniu?? O czym na tym forum mamy rozmawiać? Głupie pytanie-głupia odpowiedź itp...Skoro masz inne spostrzeżenia- pisz o nich, a nie dazawuuj opinii innych, Passat na pewno jest kosmicznym pojazdem w porównaniu do zafiry, weź mnie nie rań
    Ostatnio edytowane przez baksiu ; 09-03-2014 o 11:18

  9. #679
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tomio
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Olkusz, okolice...
    Auto
    Była AR 159 SW, Distinctive Q-Tronic, jest Opel Insignia
    Postów
    443

    Domyślnie

    Kiedyś w Jeździe Polskiej Kuba Bielak robił testy na suchej i mokrej nawierzchni i znacznie lepiej auto wypadało z lepszymi oponami na tyle. Było znacznie stabilniejsze, ale może TV kłamie.

  10. #680
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Oczywiście, że auto będzie stabilniejsze z lepszymi oponami z tyłu, to wynika z logiki. Pytanie tylko, co mi da ta stabilność w realu?
    Załóżmy 3 sytuacje, we wszystkich jedziesz za szybko:
    - ostre hamowanie na prostej:
    przy lepszych oponach z przodu droga hamowania jest krótsza, jeżeli tył jest niestabilny kontrujesz go delikatnie, ale hamujesz na krótszym odcinku
    przy lepszych oponach z tyłu auto jest stabilne, nie trzeba kontrować, ale hamuje na dłuższym odcinku
    - za szybkie wejście w zakręt/łuk:
    przy lepszych oponach z przodu przód jedzie zadanym torem, a tył ucieka na zewnątrz, jest szansa go skontrować i wyjść z tego
    przy lepszych oponach na tyle przód wyjeżdża z zakrętu na wprost, jeżeli prędkość nie była sporo za duża można puścić gaz, odkręcić nieco kierownicę i złapać przyczepność, ale jeżeli była większa to powodzenia w próbie wyjścia z takiej sytuacji
    - hamowanie w łuku/zakręcie:
    przy lepszych oponach z przodu i lekkim hamowaniu jest OK, stabilnie, przy ostrym auto hamuje, tył ucieka, patrz wyżej
    przy lepszych oponach z tyłu i lekkim hamowaniu jest OK, stabilnie, przy ostrym hamowaniu auto hamuje, przód ucieka, patrz wyżej

    Jak dla mnie wybieram opcję "lepsze na przód"
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


Podobne wątki

  1. Opony Letnie.
    Utworzone przez Kamilo90 w dziale 147
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 17-04-2013, 00:26
  2. [164] Opony letnie do 164...
    Utworzone przez Xofer w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 20-10-2012, 15:24
  3. [75] Opony letnie
    Utworzone przez amigas w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 27-03-2008, 17:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory