Strona 11 z 18 PierwszyPierwszy ... 23456789101112131415161718 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 110 z 173

Temat: 2.5 v6 nierówna praca na wolnych obrotach

  1. #101
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Tankuję zawsze PB 98 na Auchan i nigdy nie miałem problemów, w tej chwili mam zalany czerwony STP do baku, zaraz po zakupie lałem czarny STP do czyszczenia wtryskiwaczy benzynowych. Przejeździłem 3/4 zbiornika od ostatniego tankowania, gdyby paliwo było problemem objawy pojawiły by się znacznie wcześniej a nie po 350 km. Wykluczam paliwo jako prawdopodobną przyczynę, ale dzięki za radę.

  2. #102
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał bussoholik Zobacz post
    Dwa dni temu auto kompletnie straciło moc, pracuje nierówno do 3-4 tyś obrotów , przerywa i szarpie. Przeszukałem fora w tym temacie i nie znalazłem rozwiązania.
    Wiem, że już to sprawdzałeś, ale stawiałbym na jakieś nieszczelności. Ale po kolei. Piszesz, że pali jak smok, co potwierdzają liczby które podałeś. To może być spowodowane:
    - nieszczelnym wydechem
    - nieszczelnym dolotem
    - zatkanym katalizatorem
    - lejącym wtryskiem / brakiem iskry/zapłonu
    Bo zakładam że przepływka i sonda są dobre.
    Drogą eliminacji wykluczyłbym:
    - lejący wtrysk jeżeli z rury wydechowej nie czuć niespalonej benzyny
    - dlatego, że nierówna praca i szarpanie nie są raczej spowodowane nieszczelnym wydechem ten element też bym odrzucił
    (oderwała mi się rura jeszcze przed katalizatorem, alfa chodziła jak rajdówka z Nascar, ale równo i bez zarzutu)
    - wypadający zapłon metodą na słuch/drgania - bierzesz listewkę drewnianą i przykładasz kolejno do każdego cylindra i sprawdzasz. niestety to nie będzie łatwe, bo przy V6 jeden wypadający cylinder to pikuś, dopiero dwa-trzy dają mocne szarpanie

    Pozostają IMO nieszczelny dolot (najbardziej prawdopodobne) i zatkany katalizator. To drugie chyba najłatwiej sprawdzić rozłączając rurę przed katem i sprawdzając efekt.

    Niestety najbardziej prawdopodobne jest, że masz kilka różnych czynników powodujących efekt jaki opisałeś. Biorąc pod uwagę to co opisałeś wcześniej (naprawy jakie już zrobiłeś) to kupiłeś niezłą minę
    Mam nadzieję, że cena była przynajmniej odpowiednia...


    PS. Dlaczego tankujesz 98??? Tankuj 95, to jest benzyna dla tego silnika! Zalej dla pewności na Orlenie jeden zbiornik i na nim testuj.
    Ostatnio edytowane przez tomaz ; 11-03-2014 o 22:15
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  3. #103
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Jeszcze jedną prostą czynność wykonaj, sprawdź przewody - masy silnika i komputera. Nadłamanie takiego przewodu, utlenianie, słaby styk potrafi napsuć krwi. Masę sterownika znajdziesz za kolektorem, a silnika gdzieś na skrzyni. Czynność na 20 min a odhaczymy jedną pozycje check listy.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  4. #104
    Użytkownik Romeo Avatar dawidmk7
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    166 2.5 V6 Distinctive 00r.
    Postów
    567

    Domyślnie

    Cytat Napisał bussoholik Zobacz post
    Minęły ponad 2 miesiące od założenia tematu, nie udało mi się rozwiązać problemu. Dwa dni temu auto kompletnie straciło moc, pracuje nierówno do 3-4 tyś obrotów , przerywa i szarpie. Przeszukałem fora w tym temacie i nie znalazłem rozwiązania. Ten: http://www.forum.alfaholicy.org/166/...cy_2_5_v6.html temat idealnie opisuje objawy mojej alfy ale gość nie raczył zostawić rozwiązania. Kolektory wydechowe są uszczelnione, sypie mi się układ wydechowy za katalizatorem, ale połatałem go i szukam całego dobrego wydechu. Odłączyłem dzisiaj lambdę - nie ma wpływu na pracę silnika, sprawdziłem przepustnicę - działa tak jak przy ostatnim sprawdzeniu bez wyczuwalnych zacięć czy oporów przy przesuwaniu w całym zakresie obrotu. Co dalej sprawdzać i w jakiej kolejności ?
    A podpiąłeś na podmiankę inną przepływkę?
    Ostatnio edytowane przez dawidmk7 ; 11-03-2014 o 23:21

  5. #105
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Skapitulowałem. Auto stoii w serwisie Alfy na diagnostyce.

  6. #106
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał bussoholik Zobacz post
    Skapitulowałem. Auto stoii w serwisie Alfy na diagnostyce.
    Oby to był "kumaty" serwis, bo jak nie to Ci pół auta każą wymienić... napisz jaki wynik i co wymyślili
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  7. #107
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Wstawiłem moją bellę do ASO Fiat/Alfa Konrys w Białymstoku. Rozmawiałem z diagnostą - bardzo kumaty gość. Mają w pierwszej kolejności sprawdzić przepływomierz i cewki/świece oraz okablowanie.

    Na pewno będę cały czas informował co i jak oraz zamieszczę rozwiązanie tematu.

  8. #108
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Jest diagnoza - do wymiany cewka 5 tego cylindra oraz komplet świec. Auto będzie gotowe na jutro.

  9. #109
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    KUTNO/ Łódź
    Auto
    166 2,5v6 2002r.
    Postów
    599

    Domyślnie

    A jak sprawdzili ktora cewka kolego? Ja z moimi walcze i nadal faluje w kompie błędów brak.

  10. #110
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Najprościej to zdjąć wtyczkę z wtryskiwacza.

Podobne wątki

  1. Nierówna praca silnika na wolych obrotach V6
    Utworzone przez MISZEL w dziale 166
    Odpowiedzi: 61
    Ostatni post / autor: 25-07-2016, 18:43
  2. [146] nierówna praca na wolnych obr. i delikatne dzwonienie przy dodawaniu gazu
    Utworzone przez marcink70 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 20-02-2014, 22:29
  3. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 20-01-2013, 22:42
  4. Nierówna praca silnika na wolnych obrotach.
    Utworzone przez Radu w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-03-2012, 22:06
  5. [146] nierówna praca i drgania na wolnych(lpg)
    Utworzone przez Binda w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-04-2009, 18:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory