Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 52

Temat: [166] Klocki - Red stuff czy green stuf?

  1. #31
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    redy nie muszą się nagrzać żeby dobrze hamować ... pierwsze zimne hamowanie jest skuteczne

    75andrew155, ja szukam zaczepki ? skąd ci to przyszło do głowy zadałem proste pytanie czy testowałeś greeny na 166 żeby móc podpowiedziec czy będą dobre. jeśli uważasz że ja szukam zaczepki to zmykan na soje forum wypowiadaj się w dziale 155 bo tam twoje miejsce i nie będziesz miał problemów z rzekomym moim zaczepianiem ciebie.

    Cytat Napisał 75andrew155
    na te tarcze co masz greeny chyba są najbardziej odpowiednie
    i znów zapytam - bez zaczepki !! jeździłeś że wiesz ? znasz sie na tym ? Nie podpowiadaj jesli nie masz z tym doświadczenia bo chłopak kupi zielone syfy i okaze się że auto hamuje tak samo jak na serii !! :!:

    Ponadto nie wierzcie w żadne tarcze "sportowe" jedyną sluszną tarczą sportową to tarcza ceramiczna nawiercana lub rowkowana. Otwory i rowki mają na celu odprowadzanie par, które powstają z tarcia między klockiem a tarczą i powodują niewłaściwe doleganie klocka do powierzchni ciernej. ale te pary uwalniają się po przekroczeniu temperatur rzędu 700 - 1000 stopni a w tych warunkach kazda tarcza konwencjonalna będzie już czerwona a tak nikt z was zapewne nie jeździ.
    Wszystkie nawiercane i rowkowane tarcze stalowe to działania marketingowe mające na celu upodobnienie tarcz do prawdziwych sportowych. Pseudo tuning. Nikt ze światka sportowego nie kladzie takich tarcz. Dobra tarcza z wlasciwego stopu a nie jakaś chińska podróbka zapewnia właściwą powierzchnię cierną każdy rowek czy otwór w takiej tarczy zmniejsza tylko powierzchnię cierną zmniejszając skutecznosc hamowania i zwiększając zuzycie klocka bo to działa jak tarka.

    jak chcecie zasięgnąc fachowej opini to zapraszam albo na hamulce.net
    albo telefonicznie :

    Alpro" Lech Wójcik
    Łódź, ul. Styrska 8, tel. 042 6788030

    wtajemniczeni wiedzą jak Lech Wójcik w światku nazywany mistrzem prostej :-) zasłynął w sporcie samochodowym i powiem że na hamulcach się zna - polecam telefon do niego zawsze chętnie udziela porad

  2. #32
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    blackalfa166 ma rację (znowu to piszę ) P.Lech naprawdę jest godny zaufania i nie ma problemu z radzeniem się u niego. Zresztą pisałem już o tym kilka postów wyżej w tym temacie... Podajesz model, a on w zamian rzuci propozycje...
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  3. #33
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał blackalfa166
    wypowiadaj się w dziale 155 bo tam twoje miejsce
    He he he to było dobre , masz rację w 166 nie testowałem . Tak jak wcześniej napisałem ( "wydaje się " a nie że najlepsze będą greeny ) nie tylko ja wypowiedziałem taką opinię a Ty akurat do mnie sie przyczepiłeś i to Ty masz jakiś problem a gdzie moje miejsce to Ja będę decydował a nie TY i będę pisał gdzie bedę chciał

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #34
    ViP Romeo Avatar peteja_43
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    AR 166 2.4JTD 2001r.
    Postów
    583

    Domyślnie

    Piszcie gdzie chcecie byle dobre i sprawdzone porady dla kolegow
    pozdrawiam <hello>

    Alfa i jej ochroniarz

  5. #35
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    green, red staffy działają podobnie w innych modelach . 166 nie jest niczym szczególnym ani wyjatkowym modelem :wink:

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #36
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155
    Cytat Napisał blackalfa166
    wypowiadaj się w dziale 155 bo tam twoje miejsce
    He he he to było dobre , masz rację w 166 nie testowałem . Tak jak wcześniej napisałem ( "wydaje się " a nie że najlepsze będą greeny ) nie tylko ja wypowiedziałem taką opinię a Ty akurat do mnie sie przyczepiłeś i to Ty masz jakiś problem a gdzie moje miejsce to Ja będę decydował a nie TY i będę pisał gdzie bedę chciał
    A co to ma byc to Twoje wydaje mi sie, facet pyta o konkret i oczekuje konkretnej porady, a nie wydawania sie, mi np. wydaje sie, że jutro będzie świecic słońce, no chyba, że bedzie lało. KONKRETY, najlepiej poparte jakims doświadczeniem, a nie bicie piany bo nabjam sobie najwieksza ilość postów.

  7. #37
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał bosniak_sg
    A co to ma byc to Twoje wydaje mi sie, facet pyta o konkret i oczekuje konkretnej porady, a nie wydawania sie, mi np. wydaje sie, że jutro będzie świecic słońce, no chyba, że bedzie lało. KONKRETY, najlepiej poparte jakims doświadczeniem, a nie bicie piany bo nabjam sobie najwieksza ilość postów.
    Kolego Ty chyba bijesz piane , jak ktoś chce konkretów to niech jedzie do specjalistów w tej dziedzinie , na forum konkretów nie jest zawiele a te ilość postów mi wisi , co medal za to dostanę?

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #38
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155
    green, red staffy działają podobnie w innych modelach . 166 nie jest niczym szczególnym ani wyjatkowym modelem
    no niezły bzdet

    czyli wnioskuję że wg ciebie klocki dajmy nawet twoje ulubione Green Stuff będą z taką samą siłą hamowały w cinquecento - alfie 155 - alfie 166 ?
    Rozumiem że wg twojego doświadczenia wielkość samochodu - jego masa - rozmiar tarczy - wielkość zacisku - sposób wentylowania tarczy - to wszystko nie ma znaczenia ? To bardzo ciekawe.
    A ja głupi uznałem Green Stuff za kiepskie klocki ... no ale może te które miałem założone były z chińskiej partii promocyjnej. Następnym razem zastąpię wg twojego zalecenia klocek DS performance Ferrodo - EBC Green Stuffem dołożę do tego tarczę nawiercaną i rowkowaną i będzie super. Dzięki 75andrew155,

    Cytat Napisał 75andrew155
    Kolego Ty chyba bijesz piane , jak ktoś chce konkretów to niech jedzie do specjalistów w tej dziedzinie , na forum konkretów nie jest zawiele
    to jest podsumowanie wszystkich twoich wypowiedzi Pierdzielisz trzy po trzy żeby tylko pisać i jak na razie udaje ci się to :!: 3230 to nieźle trzeba jak to ty powiedziałeś mało konkretnie pisać

  9. #39
    Marcin166
    Gość

    Domyślnie

    1. blackalfa166 a Ty jakie tarcze masz u siebie?
    2. blackalfa166 to znaczy że tarcze rowkowane będą się tak samo szybko grzały jak pełne? Dobrze rozumiem? I dlatego nie ma sensu kupować rowkowanych, dziurkowanych i takie tam jeszcze wynalazki?
    3. Dzisiaj wymianiam tylko klocki na jakieś niemieckie standardy (teściu mi poleca bo jest mechanikiem), aż dojadę tarcze do końca. Za jakiś czas będę wymieniał tarcze i klocki na nowe i chcę się zmieścić w kwocie 1500 zł. Co byście kupili?

  10. #40
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin166
    1. blackalfa166 a Ty jakie tarcze masz u siebie?
    Standartowe oryginalne. Jeśli chcesz mieć cos mocniejszego to Brembo robi gładkie z twardszego stopu ale nie ma to sensu do jazdy cywilnej.

    Cytat Napisał Marcin166
    2. blackalfa166 to znaczy że tarcze rowkowane będą się tak samo szybko grzały jak pełne? Dobrze rozumiem? I dlatego nie ma sensu kupować rowkowanych, dziurkowanych i takie tam jeszcze wynalazki?
    rowki i dziury w tarczach nie służą do wentylowania tylko tak jak pisałem wczesniej do odprowadzania par- gazów - dymu - spalenizny na tarczy ceramicznej inaczej powstawałaby taka poduszka gazowa i klocek nie dolegałby własciwie ale to jest tak jak mówiłem przy temperaturach rzędu 700-1000 stopni C' Zwykłe nawiercane tarcze będą się grzały szybciej poniewaz będą miały mniejsza masę magazynowania ciepła. im większa tarcza i zacisk tym więcej może ciepła zmagazynować - pochlonąć - więcej oddac - odparować tak to działa ... jesli na swoje zaciski dołożysz radiatory przypuśćmy albo inne ustrojstwo to więcej ciepła się zmagazynuje o mniejszej temperaturze. Jeśli np powiercisz je uznając że przewiew je ochłodzi to przeciwnie będzie mniej materiału do nagrzania a tym samym szybciej się przegrzeją. To tak jak byś zapalniczką o takiej samej temperaturze płomienia podgrzał gwóźć i szpilkę .... mniejsza masa nagrzeje się szybciej większa będzie się nagrzewac dłużej bo ma gdzie rozprowadzac ciepło.

    Cytat Napisał Marcin166
    Dzisiaj wymianiam tylko klocki na jakieś niemieckie standardy (teściu mi poleca bo jest mechanikiem), aż dojadę tarcze do końca.
    to nie ma znaczenia że masz tarcze do wywalenia chyba ze sa popękane lub już za bardzo cienkie ponizej normy ale jeśli się jeszcze mieszczą w normie to wkładaj ferrodo a się nie zawiedziesz.

Podobne wątki

  1. 156 - klocki Ebc Green / Ds2500 gdzie kupić?
    Utworzone przez dcfan w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 20-05-2014, 21:19
  2. [156] tarcze jakie wybrać do EBC green stuff
    Utworzone przez b.pawelek w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 08-06-2008, 22:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory