poniżej dokumentacja dla osób zainteresowanych protokołami transmisji w autach..... dokumenty można znależć w sieci ale zawsze to lepiej mieć pod ręką jak ktos zainteresowany co diagnoskop podaje do wtyczki OBDII... Trudno się to czyta....
poniżej dokumentacja dla osób zainteresowanych protokołami transmisji w autach..... dokumenty można znależć w sieci ale zawsze to lepiej mieć pod ręką jak ktos zainteresowany co diagnoskop podaje do wtyczki OBDII... Trudno się to czyta....
Ostatnio edytowane przez euroscan ; 04-03-2014 o 19:28
A będziesz odpowiadał na pytania?
- to jest dość stara dokumentacja, autorzy takich programów jak MES, alfaOBD stosuja nowsze algorytmy ale protokoły pozostaja te same.
- ale żawsze jest możliwość podpięcia CAN analizatora, analizatora USB, Rs-232 i zobaczenia co tak na prawde jest wysyłane do gniazdka OBDII i co ECU odpowiada.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
ja tylko przeczytałem 9141 i tak 90 procent nic z tego nie rozumiem, opis protokołów jest zawsze pisany trudnym językiem.....
Tylko, że linii 7 picoscope nie chce dekodować, za duże chyba napięcie RS322/UART. Dekoduje między napięciami od 0 – 5,5V, chyba. Więc nie wiem, czym to dekodować? To inny rodzaj sygnału jest, chyba. Poza tym w JTS jest o 1V napiecie niższe na linii K niż w TS.
Przeczytałam, a więc muszę przeczytać jeszcze raz.
Te tabeli z ID xxx co się krzyżują – to są zakodowane protokoły? Nie wiem, jak z tego korzystać.